Zadaj pytanie

Ashwagandha - komu jest polecana i jak dawkować?

Ashwagandha to środek niegdyś powszechnie wykorzystywany w medycynie, a dziś rozpatrywany głównie w charakterze adaptogenu. Będzie zatem świetnym suplementem dla osób, które mają do czynienia z dużą ekspozycją na stres. Z uwagi na swoje właściwości, okazała się idealnym dodatkiem dla sportowców i osób aktywnych fizycznie, pracujących nad poprawą muskulatury oraz możliwości wysiłkowych.

2502
0

Ashwagandha – dla kogo jest polecana?

Ashwagadha jest suplementem kierowanym w zasadzie do każdego, gdyż zaliczana jest do grupy adaptogenów. Posiada właściwości do obniżania poziomu kortyzolu, który jest uznany za hormon stresu. Ten z kolei jest nieodłączonym towarzyszem naszego życia i doświadcza go dosłownie każdy - chociażby w pracy czy na uczelni. Mało tego, nawet sesja treningowa jest sporą dawką stresu dla organizmu. Z tego względu może być znakomitym środkiem kierowanym niemal do wszystkich – zarówno dla osób nieaktywnych, jak i aktywnych fizycznie. Mało tego, jej działanie związane jest z istotnymi neuroprzekaźnikami, takimi jak GABA czy serotonina, co sprzyja regeneracji oraz lepszemu wypoczynkowi (poprawia jakość snu).

 

Ashwagandha Trec

 

Szczególnie polecana jest sportowcom i osobom aktywnym fizycznie, jako pomoc w zakresie zaadaptowania się do intensywnych treningów. Tym bardziej, że układ odpornościowy takich osób jest mocno obciążony. Ponadto, może wspierać ochronę wypracowanej dotychczas masy mięśniowej z uwagi na działanie antykataboliczne. Badacze sprawdzali również wpływ ashwagandhy na hormony płciowe, tym samym pozytywnie rzutując możliwości wysiłkowe. Ze względu na działanie antyrodnikowe, szczególnie w warunkach intensywnego wysiłku fizycznego, polecana jest sportowcom wszelkich dyscyplin. Warto jeszcze wspomnieć, iż sprzyja regulowaniu funkcji tarczycy i wykazuje pozytywny wpływ w zakresie pracy jelit. Może być również korzystna dla osób borykających się z chorobami automimmunologicznymi, takimi jak chociażby Hashimoto.

 

ashwagandha opinie

Jak dawkować ashwagandhę?

Zależnie od celu, ashwagandhę można śmiało stosować w porach około treningowych celem podniesienia rezultatów naszych ćwiczeń i ochrony antykatabolicznej. Kolejną możliwością jest przyjęcie dawki przed snem dla znacznej poprawy funkcji regeneracyjnych organizmu oraz polepszenia głębokości i jakości snu. Dość popularną i jak najbardziej słuszną opcją dawkowania wśród sportowców jest przyjmowanie porcji ashwagandhy z rana, po zakończonym treningu oraz przed snem.

Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązaniepozwala, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie