Zadaj pytanie

ASHWAGANDHA (indyjski żeń szeń) → Działanie | Dawkowanie | Opinie

Ashwagandha to roślina wykorzystywana w medycynie indyjskiej od ponad 2 tysięcy lat. Jest ona zaliczana do adaptogenów czyli ziół, które poprawiają odporność organizmu. Ashwagandha, nazywana także indyjskim żeń – szeniem, stosowana była w celu wzmocnienia organizmu, obniżenia poziomu stresu.
Gdy zbyt często chorujemy, czujemy się permanentnie wyczerpani, od dłuższego czasu nie odnotowujemy postępów treningowych, coraz częściej dopadają nas kłopoty z pamięcią, borykamy się z problemami w zakresie nocnej regeneracji, warto sięgnąć po naturalne rozwiązanie.

664
0

ashwagandha opinieJak działa ashwagandha?

 


Wzrost zainteresowania ashwagandhą w ostatnich latach wynika z jej udowodnionego wpływu obniżającego na poziom głównego hormonu katabolicznego – kortyzolu. Z tego względu zalety ashwagandhy docenili szczególnie sportowcy, gdyż zbyt wysoki poziom kortyzolu przekreśla pełną regenerację potreningową oraz stymuluje przyrost tkanki tłuszczowej.
Obniżanie poziomu kortyzolu za sprawą Ashwagandhy nabiera szczególnego znaczenia dla mężczyzn, gdyż przekłada się to na poziom anabolicznego hormonu – testosteronu. Okazuje się bowiem, że im więcej kortyzolu krąży w organizmie, tym mniej jest aktywnego testosteronu!

 


Ashwagandha zmniejsza także ilość inhibitorów neurotransmiterów GABA. Ashwagandha zwiększając pulę biodostępnego neuroprzekaźnika GABA (w układzie nerwowym wykazuje działanie hamujące), ułatwia zasypianie, poprawia tolerancję na stres.

 

Ashwagandha stanowi także źródło cennych związków o nazwie witanolidy, które działają przeciwnowotworowo, odkażająco, przeciwbakteryjnie, antyzapalnie, obniżają ciśnienie krwi.

 

Ashwagandha chroni także przed wyrzutami poziomu cukru (hierglikemia), stabilizuje glikemię. Ten aspekt działania ashwagandhy doceniają osoby cierpiące na cukrzycę, czy borykające się z zbędnymi kilogramami.

 

ashwaghanda

 

Ashwagandha - Jak ją stosować?

Po Ashwagahdhe warto sięgać w przypadku nasilonego stresu, podejmowania intensywnej aktywności ruchowej, problemów z koncentracją i pamięcią, zaburzeń snu, słabej wytrzymałości, obniżonej odporności, problemów z potencją.

 

Chcąc przekonać się o niesamowitych właściwościach Ashwagandhy sięgaj po suplement zawierający wyciąg z tej rośliny (korzenia) np. Ashwagandha 800 firmy Trec Nutrition.

 

Zalecana dawka wyciągu z Ashwagandhy to 500 – 1000 mg na dobę. W przypadku stosowania Ashwagandhy w celu poprawy jakości snu porcję należy przyjmować przed udaniem się na nocny spoczynek.

 

Ashwagandha – opinie

Według opinii osób suplementujących ashwagandhę stosowanie jej obniża poziom codziennego stresu, wpływa tonizująco na układ nerwowy, poprawia witalność. Długotrwałe przyjmowanie Ashwagandhy korzystanie wpływa na układ immunologiczny, poprawiając odporność.

 

Mężczyźni przyjmujący Ashwagandhę odczuwają poprawę regeneracji potreningowej i nocnej, wzrost libido oraz korzystny wpływ na wyniki badań poziomu testosteronu i kortyzolu.

Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązaniepozwala, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie