Zadaj pytanie
11 maja 2018 18:54

OMEGA 3 → Właściwości | Działanie | Źródła

Kwasy Omega 3 są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Sprawdź jakie właściwości dla naszego organizmu mają te niesamowite kwasy tłuszczowe !!!

23
0

omega 3Omega 3 - Właściwości kwasów tłuszczowych

Omega 3 to kwasy wielonienasycone, które reprezentują grupę Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT). NNKT to kwasy tłuszczowe, których organizm nie potrafi samodzielnie syntetyzować, stąd muszą być dostarczane wraz z dietą. Głównym kwasem tłuszczowym należącym do omega 3 jest kwas linolenowy (ALA). ALA jest w organizmie prekursorem innych kwasów, również reprezentujących grupę omega 3: eikozapentatenowego (EPA) oraz dokozaheksaenowego (DHA).


Kwas tłuszczowy omega 3 ALA stanowi 50-60% składu oleju lnianego, w mniejszych ilościach występuje w oleju z włoskich orzechów, sojowym, migdałach. Omega-3, a dokładnie EPA i DHA, znajdują się także w rybach i zwierzętach morskich. Ich dużym stężeniem charakteryzują się głównie tłuste gatunki jak: śledź, sardynki, łosoś, makrela, tuńczyk, skorupiaki.

 

Kwasy omega 3 – Rola

Omega-3 obniżają poziom trójglicerydów, zapobiegają chorobie niedokrwiennej serca, miażdżycy. Kwasy z tej rodziny zapobiegają agregacji płytek krwi (zakrzepy), obniżają ciśnienie tętnicze, pozytywnie wpływają na układ odpornościowy, stawy. Tłuszcze omega-3 poprawiają wrażliwość komórek na glukozę i insulinę (profilaktyka i leczenie cukrzycy).
DHA, należący do rodziny omega-3, korzystnie wpływa na mózg, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie tkanki nerwowej.
Atuty kwasów omega 3 docenią także osoby odchudzające się, gdyż ograniczają one rozwój tkanki tłuszczowej.


Z kwasów omega-3 organizm produkuje hormony tkankowe, które działają antyzakrzepowo, przeciwzapalnie i antynowotworowo .

 

flexguard

 

Omega 3 – Dawkowanie

Zalecana ilość przyjmowanych dobowo omega-3 uzależniona jest od składu diety i będzie się mieścić w szerokim przedziale: 200 mg- 4 g. Podaż omega-3 powinna być zawsze ustalana indywidualnie, po wcześniejszej analizie składu diety, stylu życia.


Kwasy omega-3 spośród wszystkich kwasów nienasyconych są obecnie najbardziej deficytowe w żywieniu. W dużej mierze wynika to ze spadku spożycia ryb, zanieczyszczeń akwenów wodnych. Poza tym omega-3 są bardzo wrażliwe na działanie czynników uszkadzających jak: ciepło, promieniowanie słoneczne, stąd powinny być spożywane tylko na zimno. W wyniku działania wysokiej temperatury kwasy omega-3 stają się źródłem niebezpiecznych substancji o działaniu kancerogennym. Owszem niektóre tłuste ryby, które są zasobne w kwasy omega 3, można nawet spożywać na zimno, ale co z tego, jeżeli obciążone one są jednocześnie metalami ciężkimi? Z tego względu chcąc dostarczyć kwasy omega-3 najwyższej jakości warto sięgnąć po suplement Super Omega-3.


Wspierając swój plan dietetyczny kwasami omega-3 pamiętaj o wzmocnieniu aparatu antyoksydacyjnego. Kwasy omega-3 są bardzo podatne na procesy utleniania, stąd im więcej ich spożywamy, tym większe występuje niebezpieczeństwo powstawania wolnych rodników. Wolne rodniki odpowiadają za powstawanie wielu chorób cywilizacyjnych, z nowotworami włącznie. Przy podawaniu większej ilości omega-3 zaleca się zwiększenie spożycia produktów bogatych w tokoferole, jak witamina E, które są antyutleniaczami neutralizującymi wolne rodniki. Porcja Super Omega-3 dostarcza ponad 6 mg witaminy E, które zapewniają większą stabilność kwasów omega 3.


Po suplement Super Omega-3 powinny szczególnie sięgnąć: osoby na jednostajnej/restrykcyjnej diecie, w której może brakować naturalnych źródeł NNKT, osoby w wieku podeszłym, z uwagi na niedobór w organizmie wielu kwasów tłuszczowych i ich metabolitów, niemowlęta i wcześniaki karmione pokarmem sztucznym, kobiety w okresie ciąży i karmienia piersią. Regularna suplementacja omega-3 powinna być wdrożona w przypadku podniesionego poziomu trójglicerydów i innych stanów chorobowych związanych z układem krążenia.


Suplement omega-3 przyjmuj zawsze w czasie lub bezpośrednio po posiłku. Dawkowanie na pusty żołądek ograniczy przyswajalność omega-3 i będzie przyczyną pojawienia się nieprzyjemnego rybiego posmaku w ustach.

Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązaniepozwala, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie