Zadaj pytanie

Rozciąganie górnych partii ciała po treningu siłowym

Paweł Zontek pokazuje, jak rozciągać górne partie ciała po treningu siłowym.

4831
4

Rozciąganie mięśni powinno być nieodłącznym elementem każdego treningu siłowego.

Korzyści płynące z rozciągania mięśni to m.in.:
- zwiększenie zakresu ruchu w stawach,
- wzmocnienie ścięgien,
- lepsze ukrwienie i zwiększona elastyczność mięśni,
- szybsza regeneracja,
- rozluźnienie mięśni po wysiłku.

 

Przykładowe ćwiczenia rozciągające górne partie mięśni po treningu siłowym:

1. Rozciąganie barków i mięśnia trójgłowego
Stań w wyprostowany, w lekkim rozkroku, ręce wzdłuż tułowia. Unieś jedną rękę ponad głowę i zegnij ją w łokciu tak, aby schować dłoń za głowę. Drugą ręką chwyć zgięty łokieć i powoli obniżaj ramię w dół. 

 

2. Rozciąganie pleców i barków
Złap drążek i swobodnie zawiśnij.

 

3. Rozciąganie mięśni klatki piersiowej
Stań wyprostowany obok stojaka. Oprzyj wyprostowaną rękę na wysokości barków na stojaku i wykonaj skręt tułowia w przeciwną stronę. 

 

4. Rozciąganie tylnej części barku
Stań wyprostowany, w lekkim wykroku. Unieś jedną rękę prosto przed siebie i skieruj ją w stronę przeciwległego barku. Drugą ręką złap lekko powyżej przedramienia i przyciśnij rękę do klatki piersiowej. 

 

5. Rozciąganie mięśni dwugłowych ramion
Klęknij na podłodze i oprzyj ramiona o podłogę wewnętrzną stroną dłoni. W tej pozycji wyprostuj ramiona w łokciach, rozciągając mięśnie dwugłowe ramion.

 trening siłowy plan treningowy kulturystyla plan treningowy kulturystyka

trening siłowy plan treningowy karmowski trening siłownia karmowski kulturystyka

ZOBACZ TEŻ INNE CIEKAWE ODCINKI:
* Stara Szkoła z Waldemarem Nolem - Wyciskanie sztangi stojąc
* Papaj Robi Masę - Trening tricepsa
* Projekt 37 - Trening barków z Michałem Karmowskim 
* Rozciąganie dolnych partii ciała z Pawłem Zontkiem 

Oceń treść:
(0 głosów)
dodał odpowiedź 5 maja 2015 14:56
Bardzo pomocny materiał. Na pewno się przyda po dzisiejszym treningu pleców ;-)
dodał odpowiedź 6 maja 2015 13:34
Zawsze barki źle rozciągałem. Dzięki
dodał odpowiedź 13 czerwca 2015 08:46
może wreszcie zniweluje ból barku
dodał odpowiedź 27 czerwca 2015 14:23
Nie widziałem go wczesniej, ale zawsze tak rozciągałem się po treningu gornych czesci.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie