Zadaj pytanie

Kazeina: Co daje ta odżywka białkowa?

 Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o tym by podłączyć się do kroplówki z białkiem, by zapewnić swoim mięśniom optymalne zaopatrzenie w ten drogocenny surowiec, ten sen właśnie się spełnił.

1780
0

Jak powstaje Kazeina?

 

Kazeina jest głównym białkiem znajdującym się w mleku krowim, pozostałą część białka stanowi głównie whey, czyli koncentrat białka serwatkowego. Do największych zalet kazeiny zalicza się jej długi czas wchłaniania.

 

Jakie są kluczowe korzyści z zażywania kazeinę?

 

Główną cechą białka kazeinowego jest jego rozpuszczalność w środowisku kwaśnym, czyli takim jakie występuje w żołądku. Dzięki swoim właściwościom koagulacyjnym powstaje skrzep, który ulega powolnej absorpcji. Zapewnia to stały dostęp aminokwasów do organizmu, trwający nawet do 8 godzin.

Kazeina SuplementyKazeina zawiera kompletny profil aminokwasów, aby zrozumieć dlaczego jest to tak ważne można posłużyć się obrazowym porównaniem. W tetrisie, żeby grać dalej należy zapełnić całą linię, wtedy linia ta znika. Podobnie jest z budową mięśni, aby budować dalej potrzeba pełnego spektrum aminokwasów (bloczków) inaczej pozostałe zostaną zmarnowane. Na szczęście kazeina jest ich doskonałym źródłem.

W badaniu przeprowadzonym w 2010 roku na otyłych policjantach ćwiczących siłowo, wykazało, że zastosowanie kazeiny w porównaniu do whey doprowadziło do 2 krotnie lepszych rezultatów w zdobywaniu siły. Co więcej zmiany te zaszły w czasie stosowania diety redukcyjnej.

W innym badaniu opublikowanym w 2012 roku wykazano wcześniej wspomniane działanie efektu kroplówki. Ćwiczącym siłowo badanym podano 40g izolatu białek kazeiny na 30 minut przed zaśnięciem. Zmiana ta w porównaniu do grupy kontrolnej doprowadziła do wzrostu syntezy włókien mięśniowych o 22% w porównaniu do grupy, która takiej suplementacji nie otrzymała.

 

Kto powinien przyjmować kazeiny?

 

Z licznych zalet kazeiny może skorzystać praktycznie każdy. Produkt ten z pewnością docenią sportowcy, których tryb życia nie pozwala na zachowanie regularnych posiłków, a także każdy kto pragnie zoptymalizować budowanie mięśni w okresie snu.

Autor: Piotr Skibka
Źródło:

https://examine.com/supplements/casein-protein/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22330017
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10838463

Tagi:
Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie