Zadaj pytanie

Kreatyna → Najczęściej Zadawane Pytania

Kreatynę można odnaleźć w niektórych produktach spożywczych, głównie w mięsie, jajach i rybach. Suplementacja kreatyną zapewnia szereg korzyści zdrowotnych, ma właściwości neuroprotekcyjne i kardioprotekcyjne. Kreatyna jest często używana przez sportowców, aby zwiększyć siłę i masę mięśniową.

2981
0

Kreatyna SuplementyKreatyna jest cząsteczką, która pozwala na szybkie wytworzenia energii (ATP) w celu wsparcia funkcji komórkowych. Wykazuje także właściwości polepszające działanie mózgu i neuroprotekcyjne. Kreatyna jest dobrze zbadanym i wyjątkowo bezpiecznym dla większości ludzi suplementem.

Kreatyna jest wytwarzana w organizmie. Przechowuje wysokoenergetyczne grupy fosforanowe w postaci fosfokreatyny.
W czasie działania stresora (może być nim intensywny wysiłek fizyczny) fosfokreatyna uwalnia energię, aby wspomóc funkcjonowanie komórki. Efekt ten powoduje wzrost siły po suplementacji kreatyną, a także może przynieść korzyści mózgowi, kościom, mięśniom i wątrobie. Większość korzyści kreatyny wynika z działania tego mechanizmu.

 

Jakie są negatywne skutki zażywania kreatyny?

 

Skurcze żołądka mogą wystąpić, gdy kreatyna jest suplementowana bez wystarczającej ilości wody. Biegunka i nudności mogą wystąpić, gdy zbyt dużo kreatyny jest stosowane w czasie pojedynczego podania, w takim przypadku dawki powinny być rozłożone w ciągu dnia i przyjmowane podczas posiłków.

 

Czy należy spożywać większe dawki kreatyny celem wysycenia organizmu?

 

Nie jest to potrzebne, może jednak być zastosowane jako diagnoza, aby sprawdzić, czy "zareagujesz" na kreatynę, czy też uzyskasz nieco szybsze korzyści, ale w dłuższym okresie obciążenie nie jest warunkiem suplementacji kreatyną. Nie ma w tym nic złego, z wyjątkiem być może dyskomfortu trawiennego

Czy kreatyny należy się obawiać?

 

Kreatyna SuplementyNie widzę powodu, dla którego ktoś nie powinien uzupełniać kreatyny, ani nie widzę żadnej logicznej podstawy dla pozornego "strachu" tego związku w społeczeństwie. Jest bezpieczny, zdrowy, i tani sposób na poprawę wydolności ludzkiego ciała.

Gdyby człowiek nie produkował jej wewnątrz ciała, kreatyna byłaby witaminą. Istnieją objawy niedoboru, które powodują upośledzenie umysłowe. [2] Są rzadkie, ale w znacznym stopniu wskazują na znaczenie tej cząsteczki jako związku niezbędnego dla ludzkiego ciała.

Żródło
https://examine.com/supplements/creatine/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK3794/

 

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

Tagi:
Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie