Zadaj pytanie
24 kwietnia 2018 19:01

Po jakim czasie widać efekty na siłowni?

Każdy chce się cieszyć estetyczną sylwetką. Nie każdy jednak wie jak do tego dążyć. Najczęściej pierwszym czynnikiem zniechęcającym podjęcie regularnego wysiłku fizycznego jest czas. No bo… Po jakim czasie widać efekty na siłowni?

8332
0

siłowniaPo jakim czasie widać efekty na

siłowni?

Rezultaty są zależne od wielu czynników. Tym bardziej, że każdy jest inny, każdy posiada inny metabolizm i odmienne predyspozycje. Podobnie ze składem ciała czy nawet ilością konkretnych typów włókien mięśniowych. Można zmaksymalizować rezultaty, ale biorąc pod uwagę własne możliwości i warunki. Dla przykładu, dwie osoby mogą ćwiczyć tym samym planem treningowym i żywić się w podobny sposób, a mieć różne rezultaty. Poza tym, logiczne rzecz ujmując, nie da się określić po jakim czasie widać efekty treningu. Niemniej jednak, dla osoby o przeciętnej budowie ciała, która zmieniła nawyki żywieniowe i zaczęła regularnie chodzić na siłownię - załóżmy trzy razy w tygodniu – to nawet po miesiącu czasu da się zauważyć pozytywne zmiany. Tym bardziej, że dla osoby zupełnie początkującej jakikolwiek wysiłek fizyczny będzie bardzo silnym bodźcem rozwojowym dla mięśni. Mało tego, często zdarza się tak, że jednocześnie przybiera na masie mięśniowej i redukuje poziom tkanki tłuszczowej. Co nawet po miesiącu czy półtora w wielu przypadkach może być dobrze widoczne.

 

Rola diety

Przede wszystkim widoczne rezultaty są zależne od właściwie dobranej i zbilansowanej diety. Brak rezultatów po miesiącu jest zazwyczaj oznaką nieodpowiednio rozpisanego planu żywieniowego. Na samym początku przygód zsiłownią, trening będzie ogromnym bodźcem, a same zmiany powinny nastąpić stosunkowo szybko z uwagi na poprawę trybu życia.

 

clenburexin

 

Rola treningu 

Podsumowując, podstawą będzie wyliczenie bazowego zapotrzebowania kalorycznego i dopasowanie ilości spożywanych kalorii pod cel treningowy. Generalnie zmiana nawyków żywieniowych i ustalenie konkretnych ilości spożywanych składników pokarmowych adekwatnie do całkowitej ilości spożywanych w ciągu dnia kalorii (z naszych wyliczeń). Następnym krokiem będzie wdrożenie treningu ogólnorozwojowego obejmującego ćwiczenia na wszystkie grupy mięśniowe. Taki trening ma za zadanie dostarczyć mięśniom bodźca i przygotować je na konkretny rodzaj wysiłku, jakim są ćwiczenia z obciążeniem. Plan ten stosuje się przez 4-6 tygodni. Po tym czasie, przy odpowiednim podejściu, będzie widać efekty siłowni.

Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie