Zadaj pytanie
5 września 2014 09:26

Jak długo po treningu rosną mięśnie i ile razy wypijać odżywkę?

Witam,
jak długo po treningu siłowym rosną mięśnie? Pytam ze względu na stosowanie odżywki białkowej (obecnie używam TREC Whey 100), którą zawsze wypijałem po treningu i ewentualnie także przed snem lub zaraz po przebudzeniu (w zależności od pory treningu). Czy zasadne jest przyjmowanie odżywki białkowej w dzień NIE treningowy, następny po dniu treningowym?
3184
5
dodał odpowiedź 5 września 2014 09:33
Odżywka białkowa służy do uzupełnienia diety w brakujące białko, którego nie możemy uzupełnić z normalnego jedzenia. Nie widzę więc sensu w picu w jakiś konkretnych porach , szczególnie po treningu. Używaj Wheya tylko wtedy gdy brakuje białka w diecie. Co do mięśni, organizm odbudowuje włókna od razu po ich rozerwaniu, także musisz dostarczyć budulca (zjeść posiłek potreningowy) w odstępie nie większym niż kilkadziesiąt minut od końca treningu. Jeśli nie dajesz rady zjeść go w postaci normalnego jedzenia wtedy można użyć GAINERA. Bo organizm potrzebuje też węgli po treningu nie tylko białka. Dodatkowo po treningu lepiej stosować izolat, który lepiej się wchłania niż serwatka.
dodał odpowiedź 5 września 2014 10:18
Dodam, ze jezeli chcesz spozywac odzywke przed snem lepiej zainwestuj w caseine, to bialko rozkladajace sie dluzej w organizmie, idealne na noc, taki sam rodzaj bialka mozesz uzyskac z twarogu, serka wiejskiego,. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 5 września 2014 10:44
w nietreningowy nie musisz. przed snem mozesz pic to bialko i dolozyc tluszcze , oliwe , orzechy żeby dłuzej się wchłaniało , Tak jak kolega napisal miesnie regeneruja sie zaraz po zerwaniu czyli po treningu , a najbardziej podczas snu , regeneruje sie w stanie spoczynku , dlatego wazne jest dostarczanie bialka na noc, ja osobiscie dostarczam - 30 g bialka + 30 g platkow + 10 g migdałów, oczywiscie wszystko wpisane w bilans ogolny - lubie wegle na noc w malych ilosciach, organizm tez ich potrzebuje, przeciez przez 8 godzin snu jestes żywy , wciaz skądś musisz czerpac siłe , nie umierasz heh.. pozdro
dodał odpowiedź 5 września 2014 19:30
Czytając Twoje pytanie wnioskuje że prawdopodobnie nie masz diety a całe efekty chcesz zawdzięczac odzywce w proszku. Przede wszystkim dieta miesnie to nie tylko białko ale równiez weglowodany które magazynowane są w postaci glikogenu w Twoich mięsniach. Co do spozywania białka to stosuj je jako uzupelnienie diety bądz zamiennik posiłku organizm po treningu uszkodzone włokna odbudowuje w zależnosci od stopnia uszkodzeń nawet do 72h ale szczególnie ważne są te 2-6h po treningu wówczas należy dostarczyc pełnowartosciowych węgli oraz białek a unikać nadmiernej ilosci tluszcyz które opóznią ich "wchłanianie.
dodał odpowiedź 5 września 2014 21:24
Hejka, odżywkę pij tyle, aby uzupełnić ew. braki w białku (w dni trenongowe, bez treningu), staraj się, aby głownym źródłem białka w diecie było białko pochodzenia zwierzęcego. Na noc polecam kazeinę (białko wolnowchłanialne). Pozdro
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie