Zadaj pytanie

Skakanka zamiast bieżni ?

Cześć ;)

Co powiecie o skakaniu na skakance, zamiast bieżni po treningu siłowym ?
Ostatnio, że tak powiem postanowiłem się nauczyć skakać i jako że już mi całkiem nieźle wychodzi zastanawiam się nad zamianą bieżni właśnie na skakankę.
Moglibyście przy okazji odpowiedzieć, czy skakanka wzmacnia mięśnie brzucha ?
Czy spala tłuszcz lepiej od biegania ?

Pozdrawiam :)
2943
5

Witaj.

     Zacznijmy od tego, ze skakanka doskonale spała kalorie. W czasie 30 minut takiego treningu można pozbyć się 300-400kcal. Dzięki skakaniu na skakance poprawia się wytrzymałość organizmu oraz koordynacja ruchów. Zwiększa się także szybkość, zwłaszcza jeśli podczas treningu zwiększamy tempo. Skakanie na skakance bardzo przydaje się sportowcom uprawiającym sporty wymagające szybkości (np. piłka ręczna), skoczności (np. koszykówka), bardzo dobrej koordynacji ruchów (np. boks). Regularny trening na skakance poprawia sile mięśni nów, ramion oraz brzucha. Zwiększa się elastyczność i sprawność stawów, mam tu na myśli przede wszystkim staw skokowy, często narażony na rozmaite kontuzje w czasie uprawiania innych dyscyplin.

      Pamiętajmy, aby przed rozpoczęciem treningu rozgrzać stawy. Intensywność treningu także powinna być dozowana stopniowo, nie stosujmy przykładowo bardziej wymagających technik, jeśli nasze ciało nie jest na to jeszcze przygotowane. To samo tyczy się ilości skoków oraz czasu trwania treningu. Początkowo można zacząć od 10-15-minutowego treningu i w miarę nabywania kondycji ten czas stopniowo wydłużać. Osoby początkujące mogą zacząć od 2-3 minut skoków i 1-2 minut marszu. Cały cykl powtarzamy 5-8 razy.

      Warto również zwrócić uwagę na podłoże, raczej odradzam skakanie na twardej powierzchni, lepiej wybrać miękką. Ważny jest także dobór odpowiedniej długości skakanki, idealnie jest kiedy stając na środku, końce skakanki sięgają do pach.

       Skakanie na skakance jest korzystne dla większości zdrowych osób. Odradza się taki trening osobom z problemami stawów, nadwaga lub otyłością oraz problemami sercowymi i układu krążenia.

       Wracając do Twojego pytania, możesz śmiało zastąpić trening na bieżni treningiem na skakance, pamiętaj jednak, ze trening aerobowy powinien być wykonywany w przedziale 65-75% HR Max oraz powinien trwać przynajmniej 20 minut.

dodał odpowiedź 10 listopada 2014 14:54
Jak najbardziej możesz uznać skakankę jako trening aerobowy/cardio. Co do Twojego pytania: skakanka nie wzmacnia mięśni brzucha. Co do spalania tłuszczu: treningi tlenowe takie jak skakanie na skakance czy bieganie na bieżni palą kalorie i podrkęcają metabolizm. Powinny być tylko one bodźcem do spalania kalorii, podstawą jest dieta, bez której nie będzie dużych efektów. Ilość spalonych kalorii możesz obliczyć w kalkulatorze np. na Potreningu.pl czy na supertrening.net
dodał odpowiedź 10 listopada 2014 15:05
Hejka, pewnie, tylko musisz trzymać tętno na poziomie 70% tętna max. Skakanka raczej nie ma wpływu na brzuch. Tłuszcz spala dieta, jeśli ją stosujesz to w połączeniu z cardio i treningiem siłowym efekty będą super : ) Pozdro
dodał odpowiedź 10 listopada 2014 19:58
Witaj, Oczywiście, że możesz zamienić bieżnie na skakankę. Jednak pamiętaj, aby twoje tętno było na poziomie 50-70%. Skakanka raczej nie wzmacnia mięśni brzucha. Za szybkość spalania tłuszczu jest odpowiedzialny metabolizm oraz dieta z deficytem kalorycznym. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 10 listopada 2014 20:09
Siemanko, jasne że możesz zamienić. Pozdrawiam :)
dodał odpowiedź 11 listopada 2014 18:46
Podobno wprawieni w skakankę mogą spalić nawet 500 kcal w 30min, bierznia da Ci 300-350 kcal, więc śmiało skakaj. Pozdro.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie