Zadaj pytanie
30 listopada 2014 14:20

Jak wygląda sprawa tętna w crossficie? + dodatkowe pytanie

Czołem!
Ostatnio zainteresował mnie temat cross'a. Mam 2 pytania odnośnie tego typu treningu.
1.Jak ma się tętno podczas treningu?
Przez jakiś czas robiłem tabatę. Oparłem ją klasycznie o padnij-powstań (20sec pracy, 10 sec przerwy, 8 serii)
Całkowicie mnie to odrzuciło po jakiś 2/3 tyg. Było to dla mnie makabryczne uczucie gdy płuca mało co mi nie wystrzeliły, a serce nie wybuchło. Czułem takie dziwne "zimno" w płucach. Czy robiłem coś nie tak? I czy tak wygląda cały trening cross?
2. Czy takim treningiem można zbudować przyzwoitą sylwetkę? Nie chcę być jakimś "napakowanym" ziomeczkiem pokroju Michoka (jakoś mnie to nie kręci po prostu) ale normalnym atletycznym facetem, u którego widać tors, ramiona, plecy, brzuch i nogi.
Pytanie kieruję do osób, które mają już jakieś doświadczenie z tą dziedziną.
POZDRO!
771
3
dodał odpowiedź 30 listopada 2014 14:39
Witaj, No jak na początek to zdecydowanie za szybko. Proponuję ustalić np. 20-30 sekund pracy i 30 sekund odpoczynku 2-3 serie i potem tak samo tylko zwiększając o 15 sekund np. 1-2 30 sekund przerwy / 3-4-5 45 sekund przerwy oraz 6 7 8 - 1 minuta lub nawet 1,5 minuty+. Nie rzucaj organizmu na "głęboką wodę". Co do pytania numer dwa, oczywiście że tak. Każdy trening pokroju siłowego buduje sylwetkę; w mniejszy lub większy sposób. Jednak musisz pamiętać, że to osiągnięcia zamierzonych efektów bardzo ważna jest dieta. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 30 listopada 2014 14:49
Hejka, 1.tabata ma to do siebie, że potrafi strasznie wykończyć człowieka : P 2. Pewnie, na pewno urośniesz, ale podstawą jest dieta z nadwyżką kaloryczną.Po 1, oblicz zapotrzebowanie kaloryczne wg wzoru: (24*masa ciala*współczynnik aktywności (1,3mala, 1,5srednia, 1,7duza)), dodaj 300-500 jeśli chcesz masować. Źródla białka: jajka, nabiał (twaróg chudy), odżywki białkowe; tłuszczy: oleje, orzechy, awokado, masła orzechowe, oliwa z oliwek; węglowodanów: ryż, makarony, pieczywo, ziemniaki, płatki owsiane, kasze. Makro: białko 2-2.5g/kmc, tłuszcze 1-1,5g/kmc, węgle 4-6g/kmc. Staraj się na tym bazować i złożyć sobie posiłki (5 lub 6). Pozdro
dodał odpowiedź 30 listopada 2014 18:29
Trening Tabaty nie zalecany jest do wykonywania go nie częściej, niż raz na 2-3 tygodnie, ponieważ szokuje on organizm, zaburza jego funkcjonowanie poprzez spore nakręcenie metabolizmu. Prawdziwym treningiem Tabaty jest zazwyczaj wykonywanie tego treningu z wykorzystaniem obciążenia. Proponowałbym Ci przerzucić się na typowy crossfit trwajacy 30-45 minut i składający się z kilku stacji(aby ćwiczyć i rozwijać całe ciało), pozwoli on Ci zbudować dobrą sylwetkę przy dobrej diecie - to warunek. Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej czy budowa masy mięśniowej?
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie