Zadaj pytanie
14 listopada 2013 21:50

Suplementacja przy treningu z masą własnego ciała

Witam. Od ponad roku trenuję z masą własnego ciała, czyli Kalistenikę. Jestem dość zadowolony z efektow, ale zastanawiam się (przy racjonalnej diecie ) czy warto przy tego typu treningu dorzucać jakąś suplementację. Jeśli tak to proszę o jakieś przykładowe odżywki, które mozna dorzucić, aby zwiększyć efekty. Pozdrawiam
271
26
dodał odpowiedź 14 listopada 2013 21:53
na pewno witaminy i minerały, kreatyna, białko po tego typu treningach też jest bardzo dobre
dodał komentarz 14 listopada 2013 21:56
Ogólnie uzupelniam zapotrzebowanie dzienne, ale myślę, żeby zakupić białko na noc(kazeine) i kreatyne właśnie.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:02
Kazeiny nie ma sensu brać przy odpowiedniej diecie, zamiast tego przed snem zjedz sobie twarogu/mleka, które zawierają kazeinę.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:06
twaróg, mleko hah. dobra to moze ma kazeine ale zauważ ze mleko na dość sporo cukrow (laktozy) ktorej on moze nie tolerować, a twarog jest slabo przyswajalny ;)
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:11
Przed snem twaróg to już normalka, jestem dość monotonny w jedzeniu, a twaróg mogę jeść o każdej porze :). Dziękuje za odpowiedź.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:12
Akurat mleko ma dość wysokie BV. Poza tym wszystkie izolaty, koncentraty są robione z mleka. Oczywiście że może nie tolerować mleka ale może też je tolerować. Znam wiele osób, które na mleku i twarogu zrobiły świetną sylwetkę.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:20
Akurat mam to szczęście, że toreuję wszelakie jedzenie .
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:23
mleka zgodze się ze ma wysoki % przyswajalności ale dolicz do tego wszystkie niepotrzebne mu weglowodany, jak chce to niech kupi sobie kazeine, nie tylko jest dobra na noc ale z rana gdzie ma jakąś przerwe 3-4 godzinki bez jedzenia tez nadaje się idealnie
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:38
Też jestem za kazeiną. Z tego co wyczytałem to wchłania się do 7 godzin. Więc takie całonocne białeczko jak najbardziej spoko. A z nabiałem to własnie jest różnie. Jeden przyswaja nieźle, sporo białka się wchłonie a drugi ma z tym problem.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:47
Oczywiście jeśli są fundusze to jak najbardziej niech sobie kupi kazeinę, aczkolwiek nie jest to suplement konieczny, wg mnie można by zrobić lepszą inwestycję.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:53
Lepszą inwestycję? Co masz na myśli? Miałem kupować treca kazeinę ale w ostaniej chwili wyczaiłem Ostrowię, ktora ma cenę bezkonkurencyjną. Zamówiłem to. Wiadomo, nie oczekuję za taką cenę niewiadomo jakiego smaku, natomiast skład taki jak mają inne kazeiny. Próbowaliscie moze tego?
dodał komentarz 14 listopada 2013 23:04
Miałem na myśli jakąś przedtreningówkę, np. beta alanina świetnie komponuje się z kreatyną.
dodał komentarz 14 listopada 2013 23:30
A o Turboj Jetach co sądzicie?
dodał odpowiedź 14 listopada 2013 22:00
Myślę że jeśli masz jakiś zastój siły to można spróbować z odżywkami.Na początek możesz spróbować z kreatyną (monohydrat). Jest niedroga i przynosi dobre efekty. Jak Ci się spodoba to możesz zrobić kolejny cykl na innej kreatynie i dorzucać stopniowo inne suple.
dodał odpowiedź 14 listopada 2013 22:01
Ja też jestem za kazeiną, nie wiem czy np też sobie nie załatwić jakiegoś izolatu, zeby bialeczko od razu po treningu sie wchlaniało no i oczywiśćie BCAA po treningu i naczczo rano.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:03
Jeśli jesteś na masie i masz dietę to BCAA jest zbędne.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:07
A nie lepiej byłoby Ci kupić zwykłe WPC zamiast izolatu? Nie sądzę abyś odczuł wielką różnicę, a zaoszczędzisz trochę grosza.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:34
Czemu BCAA zbędne? A co z efektem katabolizmu po treningu i podczas snu? Czym w takim bądź razie to zniwelować? Myslalem o izolacie bo się wchłania szybko i zeby tym dostarczyć białka od razu po treningu.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:42
podczas budowania masy katabolizm jest znikomy, lepiej wpc bo jest o wiele tańsze aczas wchłaniania rozni sie od wpi tylko kilka minut, wiec roznicy duzej nie ma, nie jestes kulturystą zeby co do minuty liczyc w jakim czasie wchłonie się białko
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:44
Trening kalisteniczny nie jest aż tak ciężki jak ten na siłowni, więc jeśli ma nadwyżkę kaloryczną to nie musi się obawiać katabolizmu. BCAA raczej stosuje się na redukcji gdy ryzyko katabolizmu jest duże.
dodał odpowiedź 14 listopada 2013 22:45
Racja kolego, dzięki za radę :) Czyli po treningu jakiś shake z WPC, potem posiłek, a na noc kazeinka. A co jak np będę jadł na noc, z 45 min przed snem owsiankę ze 100-125 g płatków owsianych, omlet z 4 jaj i do tego kazeina. Nie pojdą mi węgle z płatków w tłuszcz? Bo chciałbym zbudować masę ale nie chce zbędnego tłuszczu. A rano coś naczczo przyjmować czy po prostu od sniadania zacząć?
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:49
Raczej węgli na noc bym unikał, mogą się odłożyć na brzuchu.
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:51
pomyslalem o tej owsiance, bo ogladajac filmiki Michała Karmowskiego, zauwazylem, ze tak je, z resztą na kazdym to powtarza, a nie widać po nim zeby tłuszcz mu się odkładał. To jak z tym jest?
dodał komentarz 14 listopada 2013 22:59
Z tego co pamiętam to dawał węgle na noc gdy miał trening wcześnie rano. Poza tym zauważ, że Pan Michał nawet na masie robi cardio.
dodał komentarz 14 listopada 2013 23:28
Ja też też w swoj trening mam zamiar wrzucać kardio. 30 - 40 min po treningu. A po treningu siłowym i po kardio nie bedzie efektu katabolizm zbytniego?
dodał komentarz 15 listopada 2013 11:03
Jeśli będziesz na dodatnim bilansie kalorycznym to nie. Jeśli miałbyś z tym problem to możesz zakupić BCAA.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie