Zadaj pytanie
23 grudnia 2014 15:48

śledzie a redukcja

Witam.Jak wygląda sprawa śledzi na redukcji ? Rozumiem że w oleju i śmietanie raczej odpadają (mimo iż jestem na diecie niskowęglowodanowej więć diete opieram na białku i tłuszczach.W jakich inny postaciach je można jeść ?Czy wogóle można ?
10259
5

Witaj,

 

      Śledzie zalicza się do tłustych ryb, nie oznacza to oczywiście, ze są bardzo kaloryczne. 100g porcja dostarcza ok. 160 kcal. Maja przy tym sporo potasu, który ułatwia usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Natomiast zawarty w nich kwas omega-3 przyspiesza przemianę materii i spalanie tłuszczu. Śledzie wpływają tez na nastrój, zwiększając poziom serotoniny, działają przeciwdepresyjnie, wzmacniają pamięć i koncentracje.

      Te ryby są bogatym źródłem pełnowartościowego i dobrze przyswajalnego białka. Zawierają 16g tłuszczu w 100g. Co nie jest mała porcja, jednak zawartość tego tłuszczu jest główna zaleta śledzi. 70% tego tłuszczu stanowią dobroczynne dla zdrowia kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone. Szczególnie cenny jest kwas EPA, który rozszerza naczynia krwionośne, redukuje zlepianie krwinek i tworzenie zakrzepów. Ponadto reguluje ciśnienie krwi oraz obniża poziom złego cholesterolu. Oprócz tego zwiększa odporność.

      Śledzie są bogatym źródłem witamin  D, A i E, która ma działanie przeciwmiażdżycowe. Jest w nich także sporo witamin B6 oraz B12. Śledzie dostarczają także żelaza, cynku, miedzi, fosforu i jodu.

      Pieczone w piekarniku, duszone lub gotowane na parze są lekkostrawne. Mogą wiec być wartościowym daniem, które można spożywać również w okresie diety redukcyjnej. Oczywiście w tym okresie raczej odradzam spożywanie śledzi w śmietanie lub w oleju.

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

dodał odpowiedź 23 grudnia 2014 18:48
Siemanko, jeśli Ci się zmieści w makro to możesz. Ale ja bym unikał śledzi.
dodał komentarz 23 grudnia 2014 22:10
Dlaczego bys unikal sledzi?
dodał odpowiedź 23 grudnia 2014 22:10
Sledzie są bogatym zrodłem białka, witamin, mikroelementow i zdrowych kwasow tluszczowych.Te w oleje i smietanie odradzam, ale pieczone w pikarniku, duszone lub gotowane na parze sa jak najbardziej okej.
dodał odpowiedź 24 grudnia 2014 00:40
Hejka, śmiało jedz, sledź ma sporo tłuszczu, ale możesz go włączyć do diety uwzględniając jego makro i kalorie. Pozdro
dodał odpowiedź 24 grudnia 2014 09:18
Spokojnie możesz jeść śledzie ale oczywiście nie w śmietanie czy w oleju. Ja przygotowuje w taki sposób: Kroję na małe kawałki do pojemnika, do tego kroję cebulę i duuużo soku z cytryny oraz przyprawy. Po kilku godzinach w zamknięciu nabierają smaku. Pozdro
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie