Zadaj pytanie

Suplementacja kreatyną i L-karnityną

Witam, otóż niedawno zacząłem swoją przygodę z siłownią i ćwiczę 3 razy w tygodniu, a w wolnych chwilach robię sobie pompki. Od jakiegoś czasu staram się pozbyć mojej tkanki tłuszczowej, lecz nie bardzo mogę to zrobić, a ona uniemożliwia mi ukazania mięsni brzucha itd. Mam 17 lat, 179cm wzrostu i 68kg. Czy opłaca mi sie suplementacja L-karnityną, by wspomóc spalanie tkanki? Dodam też, że staram się przestrzegać diety, jednak uczę się i wychodze o 6 rano z domu na autobus, a wracam o godzinie 17, więc w tych godzinach ciężko mi o jakieś jedzenie przygotowane do diety, a wracając do domu jestem zmuszony zjeść to co mama przygotowała, jednak staram sie, by nie jeść czegoś pomiedzy posiłkami, albo nie dawać jakis wielkich porcji i proszę was o wyrozumiałość, bo nie jest u mnie możliwe, by przygotowywać sobie na każdą porę jedzenie z diety, dlatego prosiłbym też o pomysły jak o to zadbać.

Druga rzecz, to czy mogę brać kreatynę i jakie dawkowanie?

Prosze o podejście do sprawy, bo jestem świeżak i się uczę wszystkiego dopiero.
1630
5
dodał odpowiedź 23 stycznia 2015 17:19
kreatynę 5g przed i po treningu. i tylko w dni treningowe w te wolne od treningów nie opłaca się jej przyjmować. k-karnityna czemu nie. jednak i tak najważniejsza jest dobrze zbilansowana dieta.
dodał odpowiedź 23 stycznia 2015 23:16
Dieta redukcyjna, nie żadne suple. Ujemny bilans kaloryczny przy pilnowaniu makroskładników i będziesz chudł. Nie ma znaczenia ilość czy pora posiłków. Zacznij ważyć produkty i zapisywać je np. w jakimś kalkulatorze kcal i waga pójdzie. Kreatyna zbędna, dopiero zaczynasz i Twój organizm ma ogromny potencjał, szkoda kasy na kretę. L-karnityną też szkoda sobie zawracać głowę. I w ogóle jesteś pewien, że chcesz zacząć od spalania tkanki tłuszczowej? 68kg przy 179cm to nie tak dużo, choć nie wiem jak jesteś zbudowany. To, że nie widzisz mięśni brzucha może też oznaczać, że są słabo rozwinięte, a to naprawi tylko dieta masowa. Ale sam znasz siebie najlepiej, więc tę decyzję pozostawiam Tobie.
dodał komentarz 23 stycznia 2015 23:23
No chodzi o to, ze tej tkanki tluszczowej troche mam i jak na przylad chwyce sie za brzuch to trzymam taka falde ;)
dodał komentarz 23 stycznia 2015 23:29
Rozumiem ;p Decyzja tak naprawdę należy do Ciebie. Faktem jest, że czystą masę mięśniową lepiej buduje się na niskim otłuszczeniu (z uwagi na większą wrażliwość insulinową). I faktem jest, że na wakacje wyrzeźbiony brzuch także jest pożądany ;d Możesz zacząć więc od redukcji, trenując najlepiej jakimś FBW (całe ciało na jednym treningu), jeśli czujesz się na siłach to np. w wersji 5x5 (poczytaj :D). W pierwszych miesiącach treningu możliwe jest też zjawisko rekompozycji (jednoczesne budowanie mięśni i spalanie tłuszczu - brzmi bajecznie, jednak wielkich przyrostów się nie spodziewaj).
dodał komentarz 24 stycznia 2015 09:49
Oo, dziękuje bardzo za podpowiedź ;)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie