Zadaj pytanie
10 lutego 2015 18:07

dlaczego nie widać mieśni brzucha?

Witam

Mam dietę,jem regularnie 5 posiłków dziennie uprawiam sport 5 x w tyg codziennie cardio i co drugi dzień ABS.Ćwiczę już długo bo od lipca 2014r.na początku widać było zarysy mięśni na brzuchu teraz nagle wszystko się zatrzymało nie wiem z jakiego powodu.Czy za często ćwiczę cardio i mozliwe że przez to moje mięśnie się spalają? Chce wyrzeźbić brzuch i na tym się skupiam ale nie widać efektów a chyba już powinny być po takim czasie.Może za mało ćwiczę na partię mieśni bo bardziej skupiam się na cardio ? ABS ćwiczę 14min ale jest to naprawdę niezły wycisk i czuje że moje mięśnie mnie aż palą.Podpowiedzcie czego może być przyczyna.Dzięki
2647
16
dodał odpowiedź 10 lutego 2015 18:34
Nie każdy ma taki sam brzuch moze masz inaczej mięśnie połączone czy jak to się nazywa ;)
dodał odpowiedź 10 lutego 2015 19:13
No to ja mam wiedziec jak to się nazywa ? wy jesteście ''trenerami''nie ja :D
dodał odpowiedź 10 lutego 2015 20:00
5 regularnych posiłków, powtórka z historii... :D no ale nie o tym mowa. Powodów może być wiele. Jeśli to możliwe, to wrzuć zdjęcie brzucha (do sprawdzenia co może być przyczyną, nie fap folderu).
dodał komentarz 10 lutego 2015 21:12
Napisałam wyżej że jem regularnie 5 posiłków dziennie :) A gdzie mam zdjęcie wysłać? :) mogę przesłac dwa :jedno przed rozpoczęciem ćwiczeń i drugie które zostało robione na początku stycznia.
dodał komentarz 10 lutego 2015 21:16
Bo już kiedyś prowadziliśmy dyskusję, dlaczego uważam że 5 regularnych posiłków to mit ;d Ale nieważne. Zdjęcia możesz albo wrzucić na np. imgur.com i wkleić tutaj, ew. wysłać mi na maila martinez@brohoof.pl , jak tam wolisz
dodał komentarz 10 lutego 2015 21:18
Aha rzeczywiście już pamiętam :P Dobrze za chwilę wyślę Ci na e-maila :)
dodał komentarz 10 lutego 2015 21:23
Wysłałam dwa zdjęcia także chciałabym wiedzieć jakie jest Twoje zdanie.Czy widać jakąś różnicę czy nie :)
dodał komentarz 10 lutego 2015 21:42
Nom różnica jest, zeszło troszkę tłuszczu/wody. Na mój gust to już jest bardzo spoko ;) Jeśli uważasz, że mięśnie są jeszcze za mało widoczne, to pozostaje odsłonić je jeszcze bardziej - tj. dieta z nieco większym deficytem kalorycznym (nie wiem jaki lub czy masz go teraz) - tj. mniej kalorii lub trochę więcej treningu. Treningu aerobowego/interwałowego lub nawet stricte siłowego. Nie licz na cuda trenując ABS, A6W i inne cuda - na pewno zwiększysz wytrzymałość brzucha, jednak za jego prezentację będzie odpowiadać w 90% niskie otłuszczenie. Do tego większość ćwiczeń na brzuch jest szkodliwa dla kręgosłupa, w tym niestety i popularne brzuszki. Co bym zrobił, jeśli chodzi o bardziej wyrzeźbione mięśnie brzucha: - po pierwsze zredukował nieco tłuszcz - spróbował nieco (ostrożnie) się odwodnić - w internecie jest opisane trochę sposobów na to, bardziej lub mniej ekstremalnych. Z tych mniej można spróbować... wypić na wieczór co nieco białego wina ;) - zaczął robić ćwiczenie VACUUM. Generalnie polega to na mocnym "zasysaniu" brzucha na wydechu, w necie też jest sporo instrukcji. Nie spowoduje to spalenia tłuszczu, ale pozwoli zmniejszyć obwód talii i sprawić że brzuch będzie bardziej "płaski".
dodał komentarz 11 lutego 2015 07:26
No dobrze tylko że teraz tak: Byłam u dietetyka badała,warzyła itd.wykazało że mam 18% i mówiła że mam jej za mało więc nie wiem czy deficyt kaloryczny będzie tu dobrym rozwiązaniem bo i tak wydaje mi się że nie przekraczam kalorii w ciągu dnia.To czyli że ABS nie wyrzeźbi mi brzucha? nie powinnam jeść Twoim zdaniem mięsa tłustego 9wpierzowiny,wołowyny) tylko chude kurczak,indyk? Zobaczę sobie te ćwiczenia VACUUM.
dodał komentarz 11 lutego 2015 07:28
aha jeszcze jedno pytanko.Gdzie mogę znaleźć te ćwiczenia Vacuum ? ponieważ ciężko znaleźć na youtube
dodał komentarz 11 lutego 2015 20:56
Vacuum np. tu https://www.youtube.com/watch?v=HyI4wLuLky8 18% to rzeczywiście niski poziom bf u kobiet, ale na pewno nie jest to zbyt mała ilość. Problemy z hormonami mogłyby się zacząć przy zejściu do ok. 10-12% u kobiet, ale i tak jest to raczej ciężko wykonalne bez dopingu i w 100% dopiętej diety ;> Moim zdaniem możesz dalej powoli redukować. Pamiętaj też, że razem z tłuszczem będzie schodzić też woda podskórna, a i to przyczyni się do lepiej widocznych mięśni. ABS nie wyrzeźbi brzucha. 1000 brzuszków dziennie także nie. Co do jedzenia, to osobiście jestem zwolennikiem sposobu żywienia IIFYM (poczytaj), w skrócie najważniejsza jest kaloryczność i podział makroskładników w ciągu całego dnia. Dlatego na upartego możesz jeść i tłuste mięso, tylko mając na uwadze ograniczenie tłuszczów w innych posiłkach. Zakładam, że wiesz jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne i jak go przestrzegać?
dodał komentarz 12 lutego 2015 17:07
To że ABS nie wyrzeźbi brzucha to akurat się z Tobą nie zgodzę ponieważ ćwiczę już pół roku cardio+ABS i sam widziałeś różnicę prawda? zarysy są,ale wiadomo że wszystko przyjdzie z czasem ''Nie od razu Rzym zbudowano'' Myślałam że wyślesz mi link z ćwiczeniami na to aby ten brzuch wyrzeźbić a nie link z gościem który gada i gada,to akurat mi nie pomoże :) ale już dzięki sama sobie poradze,wybiorę się do trenera personalnego i sam mi da wskazówki jak i co ćwiczyć.Dzięki za porady Tak wiem jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne ale ja go nie obliczam ponieważ nie jest mi to potrzebne,na pewno nie przekraczam dziennego zapotrzebowania,zresztą byłam u dietetyka i nie kazała mi ważyć każdego produktu,ja nie mam problemów z nadwagą :) Ja jem wszystko nawet tłuste mięso i nie szkodzi mi to bo waga jest taka jaką chciałam zawsze mieć także nie ma się do czego przyczepić.Pytałam tylko o te mięśnie brzucha bo nie wiem po jakim czasie powinno być je widać,wydaje mi się że wam facetom jest łatwiej wyrzeźbić mięśnie brzucha ale to jest moje osobiste zdanie,nie wiem może się mylę,ale zawsze macie takie fajne 6 paki :D a nam kobietom ciężko to osiągnąć.
dodał komentarz 12 lutego 2015 18:54
Bez urazy, ale jeśli w przyszłości jako trener czy dietetyk miałbym takie klientki, to szybko bym zrezygnował ;) 1. Nie, nie wyrzeźbi. Nie wiem w ogóle co rozumiesz przez to słowo - rzeźbienie. Bo w moim rozumowaniu jest to spalanie tłuszczu, przez co skóra jest cieńsza i co za tym idzie brzuch jest lepiej widoczny - wyrzeźbiony. ABS nie spala tłuszczu (a jeśli już to w bardzo niewielkim stopniu w porównaniu choćby do zwykłego cardio), nie spala tym bardziej tluszczu miejscowo, z brzucha (coś takiego nie istnieje). Jeśli chodzi o POWIĘKSZENIE mięśni brzucha, to to już prędzej, acz do tego potrzebna jest dieta z nadwyżką kaloryczną (wzrost wagi). 2. A wg Ciebie tylko ludzie z nadwagą przestrzegają zapotrzebowania? Nie, przestrzega go każdy, kto trochę w tym siedzi, czy to buduje mięśnie, spala tłuszcz czy utrzymuje wagę. 3. Na tym filmiku w 4:40 Saker pokazuje jak wykonać VACUUM, a przez resztę filmu o nim opowiada. Cierpliwość popłaca. Tak czy inaczej życzę powodzenia i cierpliwych dietetyków i trenerów ;) Choć wiadomo, że raczej tacy będą, w końcu im się za każde pytanie płaci.
dodał komentarz 12 lutego 2015 19:48
Złośliwy jesteś...No to musiałabym trafić na takiego trenera lub dietetyka który jest cierpliwy :) ja jestem wymagająca a więc jeśli miałabym trafić na Ciebie to źle bym trafiła masz rację :P Mam swojego dietetyka którego ''katuję'' non stop pytaniami i nie płacę za to a więc to zależy od człowieka jaki jest :) ale mniejsza z tym bo zbaczamy z tematu. hmm chodzi mi o tzn'' kaloryfer'' nie chcę wyglądać jak facet i mieć 6-cio paku ale chodzi mi o to żeby było widać te zarysy mięśni .Nie wiem czy kojarzysz...Katarzyna Kępka widziałeś jej brzuch? chodzi mi właśnie o taki brzuch jak ona ma,ćwiczy z Szymonem Gasiem i efekty są super. Wiem wiem oglądałam cały filmik ale nie wiem ile mam to ćwiczenie na bezdechu wykonywać przez 5min? 10? I codziennie go wykonywać? Tak jak pisałam wyżej nie mam dużo tkanki tłuszczowej dlatego nie skupiam się na spaleniu tylko bardziej na brzuchu żeby było widać mięśnie.Czy z ABS to osiągnę? Co to znaczy dieta z nadwyżką kaloryczną ? Dzięki za odpowiedź ;) Pozdrawiam
dodał odpowiedź 12 lutego 2015 21:21
by było widać mięśnie brzucha musisz mieć tkankę tłuszczową w granicach 10%.
dodał odpowiedź 13 lutego 2015 17:24
dobrze się człowieku czujesz?! 10% wybuchłam śmiechem :D
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie