Zadaj pytanie
10 marca 2015 21:49

Zapotrzebowanie kaloryczne

Ostatnio w kalkulatorze BMR obliczyłam sobie ile powinno wynosić moje zapotrzebowanie kaloryczne i obliczyło mi że 1600Kcal wraz z aktywnością fizyczną 5x w tyg.to czy jeżeli również fizycznie pracuję to wtedy zapotrzebowanie kaloryczne wzrasta czy nadal wynosić ma 1600? Nie wiem czy takim kalkulatorem mogę się sugerować i czy pokazuje prawidłowe zapotrzebowanie ?

Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedzi
8210
7

Witaj,

 

    Najlepsza metoda na określenie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego jest wyliczenie swojej podstawowej przemiany materii (BMR). Wynik mnożymy przez współczynnik aktywności fizycznej (PAL).

   BMR oznacza ilość kalorii, którą spalamy w spoczynku przez okres 24 godzin. Energia ta zostaje spożytkowana na najprostsze funkcje życiowe, takie jak: oddychanie, trawienie, prace mięśni. BMR szacuje się na 60-70% kalorii, które dziennie spalamy.

    Mamy sporo wzorów, za pomocą których oszacujmy nasza podstawowa przemianę materii. Przedstawię tu metodę dłuższa, ale dokładniejsza:

 

Kobiety:

10-18 lat (masa ciała w kg x 12,2)+746

19-30 lat (masa ciała w kg x 14,7)+479

31-60 lat (masa ciała w kg x 8,7)+829

61+ lat (masa ciała w kg x 10,5)+596

 

Poziom aktywności fizycznej (PAL) jest używany do oszacowania całkowitego dziennego wydatku energetycznego. W połączeniu z podstawowa przemiana materii, może być stosowany do obliczania ilości energii z pożywienia, które osoba musi spożywać w celu utrzymania określonego stylu życia:

- głownie nieaktywny lub siedzący tryb życia: 1,2

- słabo aktywny (wliczając spacery i ćwiczenia 1-2 x w tygodniu): 1,3

- średnio aktywny (amatorskie ćwiczenie 2-3 x w tygodniu): 1,4

- aktywny (ciężkie ćwiczenia więcej niż 3 razy w tygodniu): 1,5

- mocno aktywny (ciężkie ćwiczenia codziennie): 1,7

 

Teraz należy pomnożyć BMR przez PAL. W ten sposób obliczyliśmy dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Wracając do Twojego pytania, oczywiście współczynnik PAL uwzględnia także tryb życia. Wybierając wiec odpowiednia dla siebie wartość, weź koniecznie pod uwagę charakter swojej pracy. Odpowiedz sobie tylko na pytanie jak bardzo jest ona ciężka.

 

dodał odpowiedź 10 marca 2015 21:54
Witaj, Proponuję skorzystać ze sprawdzonego kalkulatora : waga*24*0,9*współczynnik aktywności (1.1-1.5) - tutaj śmiało możesz przyjąć 1,4-1.5 przy twojej aktywności oraz pracy i odejmij od tego wyniku od 300-500 Kcal. Pozdrawiam :)
dodał komentarz 12 marca 2015 19:41
Możesz napisać dokładnie jak to obliczyć? pomnożyć to czy jak?
dodał komentarz 12 marca 2015 19:55
Podstaw liczby tak jak napisałem, * - to mnożenie między znakami :) Pozdrawiam :)
dodał komentarz 14 marca 2015 08:06
No dobrze wyszło 1400kcal a czemu mam od tego wyniku jeszcze odjąć 300-500kcal? Na innym kalkulatorze obliczania wyszło mi 1600 kcal więc chyba nie są aż tak dokładne .
dodał komentarz 14 marca 2015 13:20
Bez odejmowania/dodawania kalorii obliczamy zapotrzebowanie potrzebne do UTRZYMANIA WAGI. Odejmując/dodając do tego wyniku równo mamy deficyt/nadwyżkę kaloryczną :) Ja korzystam z tego kalkulatora od 2 lat i wszystko działa jak należy, przytyłem 17 kg, schudłem 15 więc jest git ;)
dodał odpowiedź 13 marca 2015 20:26
Jeśłi nie kalkulatro oblicz to tredycyjnym wzorem: waga*24*współczynnik aktywności (1.1-1.5) Możesz też skorzystać z innych kalkulatorów.
dodał odpowiedź 10 kwietnia 2015 16:07
Co podstawiamy pod "masa ciala w kg"? Calkowita mase ciala czy masa ciala minus tk. tluszczowa?
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie