Zadaj pytanie
11 maja 2015 17:43

Ile jeść kalorii w dni treningowe i nietreningowe?

Witam,

jestem kobietą i mam 162 cm wzrostu i ważę 85 kg, z czego 50 kg to masa mięśniowa. Zależy mi na redukcji tkanki tłuszczowej. Od 2,5 miesiąca ćwiczę 6 razy w tygodniu (3 treningi siłowe + interwały i 3 treningi cardio) oraz odżywiam się zdrowo i jem 1600 kcal w dni nietreningowe, a w treningowe 1800 kcal, nie widząc efektów, wybrałam się kilka dni temu do dietetyka, który powiedział, że powinnam zwiększyć tą ilość do ok. 1700 i 2000 kcal zależnie od dnia, ponieważ mam wysokie zapotrzebowanie spoczynkowe (wyliczył mi on je na ok. 1600 kcal) Dzisiaj natomiast miałam trening personalny i trener powiedział mi, że powinnam w dni treningowe jeść 1700 kcal, a w nietreningowe 1500.

Mogłabym prosić o odpowiedź na pytanie: kto z nich ma rację? Nie wiem, czy zwiększyć czy zmniejszyć ilość kalorii w diecie.
5790
10
dodał odpowiedź 11 maja 2015 19:08
Hejka, zgadzam się, jesz za mało kalorii. Po 1, oblicz zapotrzebowanie kaloryczne wg wzoru: (24*masa ciala*współczynnik aktywności (1,3mala, 1,5srednia, 1,7duza)), odejmij 300-500kcal jeśli redukować. W każdy dzień możesz jeść taką samą ilość kalorii. Stopniowo zwiększaj kalorie aż dojdziesz do swojego wyliczonego zapotrzebowania. Źródla białka: jajka, nabiał (twaróg chudy), odżywki białkowe, mięsa, ryby; tłuszczy: oleje, orzechy, awokado, masła orzechowe, oliwa z oliwek; węglowodanów: ryż, makarony, pieczywo, ziemniaki, płatki owsiane, kasze. Makro: białko ~1,3-1,6g/kmc, tłuszcze ~1g/kgmc, reszta węglowodany. Z czasem wydłużaj czas trwania cardio i dodawaj kolejne sesje w tygodniu. Pozdro
dodał komentarz 11 maja 2015 19:37
Dzięki za odpowiedź, wg tych wyliczeń mam zapotrzebowanie rzędu 3000 kcal (wybrałam aktywność średnią, nie wiem, czy to odpowiednie), co wydaje mi się jednak trochę zawyżonym wynikiem. Proporcje makro i ich źródła znam, z tym nie mam problemu, raczej nie mam pojęcia ile właściwie kalorii powinnam jeść. Moje cardio trwa 1,5 h, więc to chyba dosyć długo...
dodał komentarz 11 maja 2015 20:06
Myślę, że Twoje zapotrzebowanie może mieścić się w granicach 2600kcal. Od tego odejmij ok 300kcal. Cardio moim zdaniem trwa zbyt długo. Cardio wykonuj do godziny, jeśli już doszłaś do tego czasu to dodaj kolejne sesje w tygodniu. Pozdro
dodał komentarz 12 maja 2015 01:45
nie wiem czemu wszyscy podają ten przelicznik również kobietom skoro jest on błędny u kobiet będzie to razy 20 to po pierwsze a po drugie nie wiem jak ma schudnąć skoro je teraz 1600 co oczywiście jest za mało ale jednak jak zacznie jeść 2300 jak mówisz to średnio widzę zrzucanie wagi chyba że proponujesz jej najpierw próbę odbudowy metabolizmu.
dodał komentarz 12 maja 2015 13:10
Poprawiłem się, podałem ilość 2600kcal, która moim zdaniem jest odpowiednia. Tak jest, pierw stopniowe wejście na wyższe kalorie i ogarnięcie metabolizmu i wtedy rozpoczęcie od nowa redukcji. Pozdro
dodał odpowiedź 11 maja 2015 22:53
1500 przy takim wysiłku to zdecydowanie za mało. Musisz na nowo obliczyć swoje zapotrzebowanie i od niego odjać 300-500 kcal. bo jak za dużo obetniesz to nie palisz tkanki tłuszczowej tylko wrecz przeciwnie. i tez spowalniasz metabolizm.
dodał odpowiedź 12 maja 2015 01:41
Posłuchał bym chyba trenera bo skoro jedząc 1600-1800 nie widziałaś efektów to jedząc więcej rewelacji nie wróżę. Po drugie przebadaj sobie tarczycę bo może w niej leżeć problem w odchudzaniu. Po trzecie zadbaj o sen im więcej będziesz spała tym łatwiej będziesz chudła ja spróbował bym nawet 9-10 h . Ano i ostatnie twoje pytanie kto ma rację otóż oboje bo z tego co widzę na początku sama próbowałaś nie umiejętnie zrzucić wagę i zeszłaś bardzo nisko z kaloriami gdyby nie to dietetyk miał by rację jednak w tej sytuacji szansę na schudnięcie daje trener przy czym nie wiem czy nie lepiej było by najpierw odbudować twój metabolizm.
dodał komentarz 12 maja 2015 02:08
Tylko właśnie wg dietetyka nie chudnę, bo jem za mało i spowalniam tym metabolizm. Kazał mi jeść więcej lub ćwiczyć mniej intensywnie (odpada, bo za bardzo to kocham). Twierdził, że moje BMR wynosi ok. 1600 kcal i jeśli zjem 1800 i spędzę na siłowni 2 h, to nie jestem w stanie go pokryć. Trener natomiast każe mi jeszcze bardziej to obciąć, chociaż za bardzo tego nie uzasadnił, tylko pokazał mi jakiś obliczony wynik na kalkulatorze w telefonie, więc to trochę mi się kłóci. Z tarczycą nie mam problemów.
dodał komentarz 12 maja 2015 11:15
bo za mało jesz i nie chudniesz. Musisz jeść wiecej. Trenera nie słuchaj jeśli każe ci jeszcze obcinać to raczej nie ma on pojęcia o swojej robocie.
dodał komentarz 12 maja 2015 12:11
Według mnie na diecie dietetyka nie schudniesz, ale możesz odbudować sobie metabolizm. Poza tym czy wcześniej odchudzałaś się na własną rękę ?
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie