Zadaj pytanie
25 września 2013 14:38

Czy w treningach do maratonu przechodzić w marsz?

255
3

Zależy, jaki konkretnie trening masz na myśli. Przerwy w marszu, czy w marszobiegu stosowane są podczas treningów realizowanych metodą powtórzeniową, czy interwałową, np. kiedy do wykonania masz trening 10 x 400m, czy 3 x 4km w zadanym tempie. Osoby początkujące stosują przerwy w marszu również podczas długich rozbiegań, kiedy czują, że zmęczenie narasta i żeby zbytnio nie obciążać organizmu, decydują się na taką przerwę. Istnieje szkoła biegowa znanego trenera Jeffa Gallowaya, która opiera się na bieganiu przeplatanym właśnie maszerowaniem. Ma ona swoich zwolenników, jak i przeciwników, szczególnie w przypadku stosowania jej na zawodach. Wiadomo przecież, że osoba która taką metodą pokona dystans maratonu, nie przebiegnie go, ale ukończy. To dość kontrowersyjna opinia, ale jest ona często powtarzana. 

dodał odpowiedź 15 listopada 2013 20:16
w takiej sytuacji wiem jedynie, że przy początkach powinno się biegać 10 min. szybki bieg, 10 min. marszu
dodał odpowiedź 23 listopada 2013 00:24
wszystko zależy od Twojego planu treningowego, najlepiej się trenuje właśnie z planem
dodał odpowiedź 30 listopada 2013 18:03
Sprecyzuj pytanie, napisz coś więcej
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie