Zadaj pytanie

Jak zacząć trening siłowy? Jakie przyrządy?

Witam ! :) Pytanie jest następujące: Gdybym chciała ćwiczyć siłowo w domu (dodam, że jestem początkująca) to co powinnam mieć? (jakie przyrządy kupić, czy hantle itd, jakiej wagi, aby takie ćwiczenia były efektywne na początek), albo jeśli wybrałabym się na siłownię, to na jakich przyrządach ćwiczyć? Pozdrawiam.
731
3
dodał odpowiedź 20 września 2015 15:50
Ogólnie proponuje Ci iść na siłownie w twojej miejscowości będziesz miała profesjonalnych trenerów którzy na pewno Ci pomogą w doborze ćwiczeń. :) Na pewno rób dużo przysiadów :D Pozdrawiam
dodał odpowiedź 21 września 2015 14:15
Miło że coraz częściej znajdują się panie chcące wyjść poza strefę cardio ;) Osobiście jestem zdania, że trening siłowy kobiet nie powinien różnić się niczym od treningu siłowego mężczyzn, ponieważ to dieta i testosteron, którego nie produkujesz zbyt wiele, odpowiadają za taki a nie inny rodzaj sylwetki, więc nie bój się, ćwicząc jak facet, nie będziesz wyglądała jak facet ;) Na początek według mnie powinien Ci odpowiadac full-body-workout, czyli robienie wszystkich partii ciała jednego dnia przez 3 do 4 dni w tygodniu. Takich rozpisek w internecie jest mnóstwo, ja tylko dodam, że takie rzeczy jak uginanie ramion za sztangielkami/sztangą, wyciskanie sztangi/sztangielek, wiosłowanie sztangą/sztangielkami, martwe ciągi, czy te popularne przysiady będą wchodzić prawie obowiązkowo. Swoją drogą jest dziwny kult tych przysiadów, a pamiętajmy że nie samymi pośladkami człowiek żyje i żeby mieć sylwetkę jak z okładki trzeba koniecznie wykonywać trening całego ciała. Skóra będzie bardziej jędrna, nie będzie zwisająca, bardzo często widać też uwydatnienie biustu i pośladków (choćby poprzez ładne dopracowanie prostowników grzbietu ;) ) . Jeśli chodzi o sprzęt to wymienione przeze mnie: sztangielki ze zmeninnym obiążeniem, sztanga i jakaś prosta ławeczka powinny na początek spokojnie wystarczyć, na siłowni natomiast jest zwykle caly wachlarz przyrządów i maszyn i praktycznie każda z nich będzie tak samo dobra o ile będzie zachowana odpowiednia technika i intensywność ćwiczeń. Poza tym można zainteresować się opcją ćwiczenia siłowego z obciążeniem własnego ciała, które też może być bardzo dobrą opcją ;) Pozdrawiam
dodał odpowiedź 21 września 2015 20:49
Jeyeli masy moyeliwosc to silownie bzm polecal gdzy masy tam o wiele wiecej"pryzyadow" jak to okreslilas. Wiekszosc cwiczen jest efektownyc jezeli poprze sie je dieta i poprawnym wykonywaniem. Wage sb dobierzesz jak bedziesz chodzic. Ja polecam cwiczyc na wolnych ciezarach ale jezeli masz ddostep to czemu nie latwiej bedzie ci zachowac technike na maszynach. Na jakich przyrzadach swiczyc? Zalezy jakie sa dostepne na danej silowni:) U mnie prawie same wolne ciezary wiec nie robie nic na maszynach. No moze na wyciagach :) Na pewno jest ktos na silowni-jakis trener-ktory moze ci polecic jakies cwiczenia i pokazac jak sie je robi. Zazwyczaj jest to bezplatne:) Czyli w skrocie to co powiedzial enownnDZIK :)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie