Zadaj pytanie

Split 4 dniowy czy 5?

Witam trenowałem jakiś czas treningiem dzielonym pięcio dniowym.
Poniedziałek klatka i brzuch
Wtorek nogi i biceps
Czwartek triceps przedramie i łydki
Piątek plecy i brzuch
Sobota barki i kaptury
Głównym założeniem bylo skupić sie na barkach bo one u mnie trochę kuleją stąd pomysł żeby je wyizolować na osobną sesje i dać po tej partii dzień odpoczynku. Co myślicie o tym treningu? Bo coraz bardziej zaczynam myśleć żeby przejść na 4 dniowy split
Poniedziałek klatka biceps brzuch
Wtorek plecy triceps
Czwartek nogi barki
Piatek brzuch przedramie kaptury łydki
Co myślicie o tych dwóch planach?
617
1

Witaj,

ciekawi mnie twój staż treningowy.

Jeśli trenujesz intensywnie możesz mieć problemy z regeneracja uwzględniając to że jesteś osobą nawet średniozaawansowaną a twoje mięśnie naramienne są ciągle atakowane i palone, więc  nie mają czasu się regenerować. Dużo lepszym pomysłem jest drugie rozwiązanie, czyli cztery jednostki treningowe w trakcie tygodnia. Po treningu dolnej połowy ciała jest największy wyrzut hormonów anabolicznych, takich jak hormon wzrostu, insulina czy testosteron, więc twoje barki na tym tylko skorzystają! 

dodał odpowiedź 11 lutego 2016 22:39
Staż treningowy to będzie pewnie łącznie z 6 lat z krótkimi przerwami, z tym że przez pierwsze lata treningu raczej miałem nieduże pojęcie o doborze i technice ćwiczeń, a także jeśli chodzi o suplementacje. Więc jeśli zagłębić się w drugiej propozycji czyli 4 sesje w tygodniu to nawet dla mnie trzy pierwsze wyglądają w porządku, ale ostatnia, na której miałoby być trenowane przedramię, brzuch, kaptury i łydki wygląda chyba trochę dziwnie. Czy coś w niej zmieniać czy tak jest ok? A jeśli chodzi o mięśnie naramienne to trenowałem je w ten sposób, że w jednym tygodniu robiłem 2 ćwiczenia po 3 serie na przedni akton i po 1 ćwiczeniu 4-5 serii na boczny i tylny z większym ciężarem i mniejszą ilością powtórzeń, zaś w drugim tygodniu 2 ćwiczenia po 4 serie na przód i 2 ćwiczenia(pierwsze 4 serie drugie 3 serie) na bok i na tył tak samo z mniejszym ciężarem i większą liczbą powtórzeń. Czytałem, że barki "lubią" większe ilości powtórzeń dlatego taka przeplatanka. Czy właściwie do nich podszedłem? Pozdrawiam
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie