Zadaj pytanie
5 lutego 2016 18:54

Jak to jest z tym bieganiem i ćwiczeniami cardio-chodzi mi o kalorie.

Powiedźcie mi jak to jest bo mówi się że trzeba minimum biegać 30 minut żeby spalić tkankę tłuszczową i jakieś kalorie.Ale... Ćwiczę też cardio w domu z CentrumSportowca.pl i tam mówią że podczas wykonywania ''Turbo Spalania'' można zrzucić do 302kcal ale cały trening trwa tylko 19 min.to jak to jest że podczas biegania musi być te 30 a podczas cardio wystarczy 19 i spala się aż tyle ?
Może ktoś mi wytłumaczyć jak to działa ? :)
Dodam że jestem szczupła,ćwiczę 2 lata prawie i mam niedowagę :P
3275
7
dodał odpowiedź 5 lutego 2016 19:10
Witam. Trening aerobowy np. biegi na długie dystanse itp, czyli ogólnie aktywność, która jest lekka i można ją wykonywać długo uznawana jest za tą co rzekomo "spala tłuszcz". Choć ja powiedziałbym, że bardziej spala mięśnie, ale o tym innym razem. Podczas treningu aerobowego (tlenowego) dostarczany jest tlen i przez to organizm pobiera energię głównie z tłuszczu. Nie pamiętam ile dokładnie, ale ponad połowa pobierana jest z łuszczu, a reszta z różnych cukrów, aminokwasów itp. Jednak po takim treningu przyspieszony metabolizm wraca do normy po około 2 może 3 godzinach. Nie mówiąc już o tym, że taki długi, lekki trening spala bardzo mało kalorii. Jeżeli zaś chodzi o trening interwałowy (krótki i intensywny) np. sprinty, intensywne skoki na skakance itp. czy też wspomniane przez Ciebie "turbo spalanie" ma na celu zmęczyć się jak najbardziej w możliwie krótkim czasie (10 - 15 minut wystarczy). Podczas takiego treningu organizm prawie wcale (może z 5 - 10% ) nie czerpie energii z tłuszczu, bo pali węglowodany (głównie). Po takim treningu przyspieszony metabolizm może utrzymywać się przez kilkanaście godzin a nawet dobę!. Dlatego "spalamy" więcej energii/kalorii po ukończeniu treningu, a co za tym idzie? Jeżeli mamy deficyt to spalamy więcej tłuszczu leżąc i oglądając film. :) Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem, ale w razie pytań - pisz - postaram się jeszcze wyjaśnić co jest niejasne. Pozdrawiam
dodał komentarz 5 lutego 2016 19:45
Ja biegam co drugi dzień 40min (8km) ale skupiam się również na mięśniach brzucha,tzn ćwiczę ABS bo chcę mieć zarysy na brzuchu.Twoim zdaniem mam przestać biegać ? bo nie chcę żeby to paliło moje mięśnie. To jeżeli ćwiczę te turbo spalanie to 19minut treningu wystarczy ? nie muszę ćwiczyć czegoś dodatkowo? Co prawda u mnie może tego tłuszczu brak bo 1,5 mc temu miałam robioną liposukcję brzucha choć to nie było i tak wskazane ale chciałam bo mimo ćwiczeń i niedowagi brzuch odstawał lekko. Staram sie nie jeśc słodyczy i wprowadzam do swojej ''diety'' warzywa owoce,a dzien rozpoczynam od szklani wody z cytryną a i tak za bardzo tych mięśnie na brzuchu nie widać.Jak długo trzeba ćwiczyć? Ćwiczę przeważne z centrumsportowca bo jest to sześciominutowy trening ABS ale naprawdę mocny.Czy taki czas jest wystarczający? Sory za tyle pytań ale chce poradzić się kogoś kto ma większe pojęcie :)
dodał komentarz 6 lutego 2016 09:11
W mojej opinii mięśnie nie rosną z 3 powodów. Powód pierwszy zbyt dużo treningu aerobowego. Powód drugi brak treningu siłowego. Chodzi tu o trening z ciężarami, przysiady, martwy ciąg, podciąganie, różne wyciskania itp, bo to jest bodziec dla wzrostu mięśni, a nie bieganie. Bieganie długodystansowe to bodziec do spalania mięśni i ogólnie spadku wagi. Powód trzeci brak odpowiedniej diety. Jesz po prostu zbyt mało, tym bardziej, że masz niedowagę powinnaś zacząć jeść więcej, a mniej biegać. Piszesz, że zaczynasz dzień od szklanki wody z cytryną, a i tak mięśni nie widać. Oczywiście, że nie widać i nie będzie widać, bo od cytryny nie urosną, nie wzmocnią się. Ja zaczynam swój dzień od jajecznicy na maśle do tego kurczak i warzywa. Widzisz jaka jest różnica. Wzbogać swoją dietę o pełnowartościowe produkty takie jak mięso, zboże, tłuszcze oraz owoce i warzywa. Nie zapominaj też o tym. co by jeść różne orzechy, nasiona itp. gdyż zawierają dobre tłuszcze oraz mnóstwo witamin i minerałów.
dodał odpowiedź 5 lutego 2016 21:20
Jak działa spalanie tłuszczu ? To jest proste ... W trakcie interwałów nie ma praktycznie możliwości aby spalać bezpośrednio tłuszcz ... co rozumiem przez trening interwałowy - Mieszanka wysiłku o charakterze beztlenowym ( energia = fosfokreatyna, glikogen , węglowodany) oraz tlenowym ( energia = glikogen , węglowodany oraz teoretycznie tłuszcz) , a dlaczego :? Bo najpierw ta energia idzie z węglowodanów - zależy od organizmu (patrz u niektórych wystarczy 5 min wysiłku tlenowego aby spalać tłuszcz, a u niektórych 35 min nie wystarczy :) ) , od stanu w jakim jest organizm ( wiadomo, że jak organizm jest w stanie ketozy (patrz po treningu) do spalania tkanki tłuszczowej dojdzie o wiele szybciej) , od intensywności wysiłku (wiadomo jeśli zrobimy wysiłek o intensywności tętno 120 , a tętno 140 to szybciej tłuszcz będzie się spalać w tych 140 ). Tych zależności jest jeszcze więcej ale wymieniłem tylko parę, dlatego mam nadzieję, że trochę to rozjaśniłem. Jak ćwiczysz 2 lata i masz niedowagę ... to po co ty chcesz spalać tą tkankę tłuszczową ... docinasz się na zawody ;)? PS. aby wyrobić sobie mięśnie brzucha polecam trening siłowy (ćwiczenia wielostawowe) a nie jakieś ABSy ;). To co kolega napisał, że aeroby spalają mięśnie ... Tell me more about it please ^^. Pozdrawiam !
dodał komentarz 5 lutego 2016 21:47
rozumiem poniekąd :) To mam rozumieć że jak ćwiczę te turbo spalanie to od razu nie spalam tkanki tłuszczowej? Hmm z moją niedowagą to jest różnie.Ja mam tendencję do ''tycia'' może to za obszerne słowo w moim przypadku ale jeżeli odpuszczę ćwiczenia to wiem że od razu moja waga wzrośnie o te 2-3 kg a tego nie chce bo teraz czuje się bardzo dobrze w swoim ciele.To czyli że ABS nie wyrzeźbię mięśni brzucha? Siłowe czyli jakie? z hantelkami? czasami ćwiczę z hantlami ale rzadko.To jakie byś mi proponował ćwiczenia żeby było widać zarysy do lata :) Ćwiczę codziennie cardio ( raz z Szymon Gaś innym razem z centrum sportowca a jeszcze innego dnia insanity z Shaunem T . Może za dużo tego? ćwiczę 5-6 x w tyg w zależności od chęci bo pracuje fizycznie.Nie wiem czy dobrze ćwiczę może powinnam wprowadzić inne ćwiczenia ale nie wiem za co się zabrac
dodał komentarz 5 lutego 2016 21:53
A jakie to są ćwiczenia wielostawowe ? podkreślę że nie chcę wyglądać jak kulturystka może dlatego boję się tak ciężarów i nie ćwiczę bo myślałam że to tylko dla facetów na wyrzeźbienie mięśni u rąk
dodał komentarz 5 lutego 2016 22:28
Nie będziesz wyglądać jak kulturystka a to dlatego, że kobiety budują mięśnie dłuuuugo, ponieważ hormonalnie różnią się od mężczyzn ... dlatego kobiety np boją się ciężarów bo myślą, że będą dźwigać i urosną jak kulturystki ;). Ćwiczenia wielostawowe = gdzie angażujesz wiele partii mięśniowych naraz np . Martwy Ciąg , Przysiady , Wyciskanie na ł. poziomej. Trenując ... nie spalasz nigdy od razu tkanki tłuszczowej ;). Jak opuścisz te ćwiczenia a waga Ci podskoczy to masz poprostu zwolniony metabolizm ... co najważniejsze ... dieta jest ^^? Jak dieta jest dopracowana to można leżeć i nic nie robić a tk. tłuszczowa będzie lecieć w dół ^^. Ćwiczenia wielostawowe, jedna zaleta to np. Przyspieszają metabolizm. Teoretycznie robiąc ABSy da się zrobić fajny brzuch itp ale, robi się wtedy bardziej wytrzymałość , ale bądź co bądź troszeczkę masy wejdzie (potrzeba duużo czasu żeby zrobić tak brzuch)... Jak uwiodcznić mięśnie brzucha ... są dwa wyjścia - Zrobić więcej masy mięśniowej lub stracić więcej tłuszczu ;). Wystarczy 3x w tygodniu ćwiczyć brzuch i powinno się widzieć efekty bo istnieje coś takiego jak "przetrenowanie" a z tego potem trudno wyjść :). Na redukcji JA nie robię cardio, tak samo jak moi podopieczni a tłuszcz leci, ofc do pewnego stopnia potem wrzucamy pare krótkich sesji ale to już pod koniec redukcji ... da się? Da :). Daj znać jak ćwiczysz może coś wymyślimy ;)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie