Zadaj pytanie
17 września 2018 11:01

Czy dobrze ćwiczę pośladki

Witam. Od prawie roku ćwiczę 4 razy w tygodniu. Od początku chodziło mi głównie o pośladki i uda ale nad resztą ciała też pracuję. Ćwiczę w domu efekty niby są ale nie takie jakbym chciała. Nie stosuję diety unikam tylko słodyczy i staram się jeść wszystko co zawiera białko ćwiczę godzinę z obciążeniem ale pośladki urosły bardzo mało. Czy mogę zbudować pośladki ćwicząc w domu? I czy bez diety to się uda? Czy to normalne że waga idzie w górę? Już się w tym pogubiłam.
51
0

Witam

Jeżeli nie dajesz rady wyliczać makroskładników staraj się przynajmniej spożywać posiłki w zaplanowanych godzinach, równomiernych odstępach czasu. To, że masa ciała zwiększa się niestety wynika właśnie z tego, że dieta jest „na oko”. Owszem zwiększanie ilości białka w diecie kosztem węglowodanów pomaga schudnąć, ale jeżeli ogólna kaloryczność będzie za wysoka to wskazówka wagi może i tak iść w górę. W celu wprowadzenia ujemnego bilansu energetycznego do domowych treningów dodaj sesje wysiłku aerobowego,  np. szybkie, rytmiczne marsze  na świeżym powietrzu, lub interwałowe np. pajacyki połączone z marszem w miejscu.

Co do efektywności treningu na pośladki może przyczyna tkwi w zbyt dużej częstotliwości treningu tej partii mięśniowej. Jeżeli ćwiczysz je na każdym treningu to mogą one być zwyczajnie przetrenowane. Chcąc zwiększyć mięśnie pośladkowe wystarczy uczciwe przetrenować tę partię 2 razy w tygodniu. Mięśnie pośladkowe to grupa mięśni posturalnych, stąd pamiętaj o wykonywaniu dużej ilości powtórzeń (nawet 30) i stosowaniu dodatkowego obciążenia (np. gum treningowych). Chcąc zwiększyć intensywność wysiłkową wydłuż tempo wykonywania ćwiczeń (czyli czas trwania poszczególnych powtórzeń).

 

Powodzenia

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie