Zadaj pytanie
13 grudnia 2018 19:49

Białko bez diety, czy białko z dietą?

Witam bardzo serdecznie,
Chciałbym się dowiedzieć, czy, jeżeli będę brał samo białko bez diety to czy będę miał jakieś przyrosty w masie mięśniowej? Chciałbym zmienić swój wygląd na taki, który pokocham (bo jak na razie to nie lubię siebie takiego jaki jestem) Idzie już 3 tydzień moich ćwiczeń. Robię 4 treningu w tygodniu, a po treningach idę biegać. Długo się zastanawiałem nad tym czy kupić białko czy też nie. Inni mówią ,,Nie bierz białka, bo przytyjesz'', a drudzy ,,białko będzie dobrym rozwiązaniem''. Ogólnie moim celem jest to, żeby schudnąć i nabrać masy mięśniowej.
104
1

Witam

 

Generalnie, gdy Twoim celem jest schudnięcie, to zwiększenie ilości białka w diecie to jak najbardziej dobre rozwiązanie. Organizm, żeby był w stanie przyswoić białko, musi wydać ogromne ilości energii na procesy jego trawienia i wchłaniania. Dlatego zwiększanie ilości białka kosztem węglowodanów w codziennym menu pozwala wprowadzić ujemny bilans kaloryczny, czyli pomaga spalać tłuszcz.  Stąd właśnie popularność rozmaitych odchudzających diet proteinowych. Nie obawiaj się, od samego białka napewno nie przytyjesz:)

Białko jest także niezbędne do tego żeby budować masę mięśniową. Rekomenduje się, że w okresie budowania masy mięśniowej powinno być spożywane około 2 g białka na każdy kilogram masy ciała.

Zakup odżywki białkowej to dobre posunięcie, szczególnie gdy nie przestrzegasz liczenia makro i kalorii. Przy odchudzaniu białko stanowi znakomitą alternatywę dla tuczących słodyczy. Na bazie dobrej klasy odżywki białkowej, jak np. Whey 100 Trec, która zawiera wyłącznie pełnowartościowe białka serwatkowe, możesz przygotować całkiem wymyślne desery. Zawsze, gdy poczujesz nieodpartą ochotę na niezdrowy batonik, albo kaloryczne ciasto, przygotuj sobie porcję odżywki białkowej na bazie schłodzonego mleka lub wody.

Pamiętaj jednak, że podstawą każdej diety prosylwetkowej jest regularność posiłków (5-6 w ciągu dnia), zjadanie ich w zaplanowanych, stałych godzinach. Odżywkę białkową pij maksymalnie 2 x na dobę. Będzie ona doskonałą opcją na śniadanie. Możesz także wypić szejk proteinowy po treningu, ale najpierw przyjmij  porcję węglowodanów (np. Max Carb), które odżywią mięśnie.

 

Trzymam kciuki za postępy treningowe

dodał odpowiedź 14 grudnia 2018 17:59
Znaczy jeżeli chodzi o jedzenie 5-6 razy w ciągu dnia, to dla mnie jest to niewykonalne :/ Nie jem dużo, słodycze odpuściłem i napoje z cukrem też, a i zapomniałem dodać we wcześniejszym poście, że jestem jeszcze uczniem i mam 15 lat. Więc mam jeszcze jedno pytanie, czy, jeżeli będę jadł same zdrowe rzeczy (owoce i warzywa itp), będę ćwiczył i biegał, to jest jakaś szansa, że będę mógł schudnąć z mojej masy? (Wzrost:178cm waga 90kg) PS. A jeżeli będę brał kreatynę to czy to też mi jakoś pomoże?
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie