Zadaj pytanie

Jak nie przedawkować BCAA

Hej. Kupowałem w sklepie suple i koleś doradził mi zakup BCAA. Jakie powinno być dawkowanie tego suplementu?
113
0

BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione, to 3 główne aminokwasy budujące strukturę mięśniową. Należą one do grupy niezbędnych, czyli tych, których organizm człowieka nie potrafi samodzielnie syntetyzować, stąd muszą być dostarczane wraz z dietą lub suplementacją. Dawkowanie BCAA powinno odbywać się szczególnie w porze okołowysiłkowej i być dostosowane do masy i składu ciała. Generalnie zaleca się 0,5 – 2 g na każde 10 kg masy ciała. Czyli 80 kg mężczyzna powinien przyjmować od 4 – 16 g BCAA na dobę w dawkach podzielonych. Dawkowanie BCAA zależy także od ilości tkanki mięśniowej – im jest jej więcej, tym więcej BCAA potrzeba. Najważniejsze pory, w których powinno być dawkowane BCAA to: przed i po wysiłku, rano na czczo. Dawkując BCAA pamiętaj, żeby nie przyjmować go blisko posiłków zawierających białko. Białko zwiększa kwaśny odczyn w żołądku, w zetknięciu z którym aminokwasy mogą nie mieć szans. Przed treningiem zachowaj odstęp przynajmniej 1 godziny od posiłku. Po treningu przyjmuj BCAA zawsze razem z węglowodanami w płynnej postaci (np. Max Carb), które będą przyspieszać ich wnikanie do mięśni. Rano porcję BCAA przyjmuj na pusty żołądek, zawsze obficie popijając wodą.

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie