Zadaj pytanie
22 lutego 2019 10:24

Jak to powinno wyglądać?

Opracowania na temat BCAA i zdania są podzielone kiedy je brać. Jak to powinno wyglądać gdy trenuję w siłowni i moim celem jest zwiększenie masy ciała?
77
0

O tym, kiedy należy brać BCAA tak naprawdę decyduje fizjologia ludzkiego organizmu, w szczególności ta wysiłkowa. Okazuje się bowiem, że rozpoczęcie dowolnego wysiłku, czy to tlenowego czy beztlenowego, bardzo drastycznie podnosi aktywność enzymów rozkładających BCAA. Miejscem w organizmie, w którym zgromadzona jest największa ilość BCAA są oczywiście mięśnie. Z tej prostej przyczyny chcąc zabezpieczyć organizm  antykatabolicznie, bierzemy BCAA przed i po/w trakcie treningu. Przyjmowanie potreningowe BCAA dodatkowo wywiera efekt anaboliczny, będący główną zasługą leucyny – jednego z aminokwasów należących do BCAA. Ponadto zaleca się brać BCAA rano, tuż po przebudzeniu, co wynika z występującego w tej porze dnia najwyższego poziomu głównego hormonu katabolicznego – kortyzolu.

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie