Zadaj pytanie
21 marca 2019 09:24

Zaczynam się powoli gubić...

Hej. Czytam o różnych dietach odchudzających i zaczynam się powoli gubić. Jak to jest z białkiem na redukcji? Czy warto jeść go więcej, jaka powinna być podaż węgli? Dodam, że ważę 75 kg .
94
0

Witaj.

Owszem obecnie dostępna jest masa diet odchudzających, ale niestety większość z nich to krótkoterminowe plany żywieniowe, po zakończeniu stosowania których nie następuje skuteczna utrata kilogramów, a wyłącznie znienawidzony efekt jo-jo.  Z tego względu najlepsza dieta to trwała zmiana nawyków żywieniowych, bazujących na spożywaniu, odpowiednio zbilansowanych, regularnych posiłków, w zaplanowanych porach dnia. W czasie redukcji naszym celem powinno być maksymalne zwiększenie wydatków energetycznych organizmu. Jest to logiczne, gdy bowiem wydatki kaloryczne przewyższają pobór kalorii, organizm zmuszony jest to zaangażowania energetycznego tkanki tłuszczowej. W tym celu m.in. zwiększamy aktywność fizyczną, wystrzegamy się spożywania zbędnych kalorii. Łatwym sposobem na zwiększenie ilości spalanych kalorii jest podwyższenie ilości spożywanego białka na redukcji. Oczywiście zabieg ten nie może polegać tylko na prostym dorzuceniu porcji fileta z piersi, twarogu czy odżywki białkowej do dobowego bilansu. Kalorie z białka na redukcji powinny zastąpić te, pochodzące z węglowodanów. Okazuje się bowiem, że kaloria kalorii nie jest równa. Gram węglowodanów i białka posiada taką samą kaloryczność (4 kcal). Jednak ostateczny zysk energetyczny z białka jest bardzo mały, co wynika z ogromnych kosztów wiążących się z metabolizmem tego składnika pokarmowego. Tak naprawdę organizm więcej energii wyda na przyswojenie białka niż uda mu się z niego pozyskać.

Na razie sugeruję zastosować białko na redukcji na poziomie 2 g/kg, analogicznie węglowodanów. Do każdego posiłku dodaj zdrowe, nienasycone tłuszcze (5-10 g). Przy 5 posiłkach dziennie każdy z nich powinien dostarczać średnio 30 g białka, 30 g węglowodanów i 5 g tłuszczu. Białko na redukcji możesz spożywać pod postacią pysznych koktajli proteinowych przygotowywanych na bazie odzywki białkowej np. Whey 100. Porcję tej odżywki zmiksuj z odrobiną mleka wymieszanego z wodą, dodaj 100 g ulubionych owoców jagodowych (np. maliny, jagody, truskawki) i gotowe!

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie