Zadaj pytanie

Hej, jestem na redukcji od 3 miesięcy i cięgle nie wiem jak powinno wyglądać śniadanie na redukcji.

Hej, jestem na redukcji od 3 miesięcy i cięgle nie wiem jak powinno wyglądać śniadanie na redukcji. Jedni twierdzą, że przewaga węgli, inni sugerują, że raczej bogate w białko. Ten posiłek jest dla mnie ważny, gdyż od godziny 8 pracuję dużo przed komputerem i nie chciałabym, żebym była wówczas senna.
60
0

Witaj. Faktycznie śniadanie to bardzo ważny, jak nie najważniejszy, posiłek na przestrzeni dnia, szczególnie w czasie redukcji. Od tego, jak ono wygląda zależy nasza całodobowa glikemia (poziom cukru we krwi).  Śniadania zawierające zbyt dużą ilość prostych węglowodanów (płatki śniadaniowe, słodkie jogurty, musli…) doprowadzają do przecukrzenia (hiperglikemii), po którym niestety szybko dopada nas przeciwstawny stan niedocukrzenia (hipoglikemia). To poranne przecukrzenie powoduje, że stajemy się ospali, trudno nam się skupić na czymkolwiek. Okazuje się, że poranek to szczególny czas w ciągu dnia, w którym łatwo, poprzez błędy żywieniowe, wpędzić się w stan hiperglikemii. Wynika to z fizjologii ludzkiego organizmu: o poranku szaleje hormon kortyzol. Jednym z kierunków jego działania jest podwyższanie poziomu cukru we krwi. Jeżeli do tego dorzucimy miskę przesłodzonego musli z jogurtem fundujemy sobie tonę cukru, na którą organizm nie ma zapotrzebowania (czyli ją zmagazynuje!). Co gorsze, po tym chwilowym przesłodzeniu, za sprawą zbyt dużego wyrzutu insuliny, szybko dopada nas hipoglikemia. Wówczas już w ogóle nie jesteśmy w stanie myśleć o niczym innym… jak o jedzeniu.

Z uwagi na te fizjologiczne fakty, dobowy rytm biologiczny człowieka, zachęcam do śniadań na redukcji w przewadze białkowych. Proteiny nie działają na organizm usypiająco. Ponad to, po ich spożyciu przez długi czas jesteśmy nasyceni. Przykładowe śniadanie na redukcji to serek wiejski lekki z małą porcją (100g) świeżych owoców, albo w wersji wytrawnej z rzodkiewką i szczypiorkiem oraz niewielką (około 50-60g) porcją pieczywa razowego. Wyborne i klasyczne śniadanie na redukcji to poczciwa jajecznica (pamiętaj tylko – limituj ilość żółtek gdyż każde jedno to średnio 7 g tłuszczu). Ja bardzo sobie chwalę następujące śniadanie na redukcji: porcja odżywki białkowej (polecam Whey 100 Trec), 100 g borówek (zamiennie truskawek, maliny), 5 g wiórków kokosowych, 50 ml mleka 3,2% + woda wg uznania.

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie