Zadaj pytanie

ile cwiczen i ile serii robic w treningu na sile

czesc michal .od 2 lat chodze na silownie 3 razy w tyg regularnie, wczesniej bylo to cwiczenie w domu od czasu do czasu z uzyciem hantli i lawki wzrost 186 waga 94kg . mam pytanie dotyczace treningu progresywnego na sile a dokladnie ile cwiczen i ile serii w kazdym cwiczeniu powinienem wykonywac np klatka czy powinienem robic 4 cwiczenia po 4 a moze po 3 serie.a moze 3 cwiczenia po 4 serie.jakie jest twoje zdanie na ten temat ile cwiczen i ile serii i na jakie partie?
601
4
dodał odpowiedź 28 stycznia 2014 23:28
• mała liczba powtórzeń 1-8 • przerwy między seriami minimum 4min. • trening oparty na ćwiczeniach podstawowych (wyciskania, przysiady, martwe ciągi) • trening wyłącznie z wolnymi ciężarami (sztanga, hantle) • czas trwania cyklu treningu na siłę 4-12 tygodni po czym następuje przerwa • stosujemy trening progresywny (coraz większe obciążenia) • każdą grupę mięśniową trenujemy raz w tygodniu • ćwiczymy z możliwie największymi ciężarami
dodał odpowiedź 28 stycznia 2014 23:36
dzieki ale twoj komentarz za duzo mi nie pomogl bo chodzi mi o ilosc cwiczen i serii na poszczegulna partie miesniowa
dodał komentarz 28 stycznia 2014 23:40
Na duże grupy wykonujemy 8-10 serii, na małe 6-8 serii(plus 2-3 serie rozgrzewkowe w obu przypadkach) wiec sam musisz dobrac ile cwiczyen aby wyszlo Ci tyle serii, ilosc powtorzen 8-1
dodał odpowiedź 28 stycznia 2014 23:37
Trening na poprawę siły - każda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Trening na dużych ciężarach z małą ilością powtórzeń w seriach(8-1).Przerwy pomiędzy seriami wydłużamy do 3-5 minut. Na duże grupy wykonujemy 8-10 serii, na małe 6-8 serii(plus 2-3 serie rozgrzewkowe w obu przypadkach).Trening oparty na podstawowych ćwiczeniach(wyciskania, przysiady, uginania i wyprosty ramion, itp.) z użyciem wolnych ciężarów(sztanga, sztangielki).Czas trwania: 4-8 tygodni(nie dłużej) Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce. I tak w rzeczywistości, każdy powinien wypracować sobie osobisty program-adekwatny do indywidualnych predyspozycji organizmu, a zapis ogólny powinien służyć, jako podstawa do dalszych prób wypracowania tego programu. .
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie