Zadaj pytanie

ile razy w tygodniu powinnam ćwiczyć?

Witam,

Mam 19 lat, jestem osobą otyłą (180cm wzrostu i 76kg wagi). Od lutego ćwiczę codziennie. Ilość poświęcanego czasu jest różna, tzn. kiedy ćwiczę sama w domu (np. z Mel B) poświęcam jedynie 20 min, zaś w klubie fitness potrafię spędzić ok. 2-3h.
Czasami nie mam czasu na ćwiczenia lub mam zakwasy, wtedy zostaję w domu i ciężko jest mi się zmusić do ćwiczeń.
Ile razy w tygodniu można ćwiczyć? Ostatnio usłyszałam, że ćwiczenie codzienne jest niezdrowe i powinno się ćwiczyć max 6 razy w tygodniu, czy to prawda? Dlaczego tak jest?

Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Aldona Lesz.
4606
3

Witaj Aldono.

 

Z Twojej relacji widzę, że bardzo chcesz, ale nie bardzo wiesz jak. Myślę, że abyś wreszcie zaczęła odczuwać satysfakcję i obserwować zmiany w swojej sylwetce powinnaś usystematyzować najważniejsze sprawy. Po pierwsze odżywianie. Załóż temat w odpowiednim dziale, gdzie opiszesz jak obecnie się odżywiasz, jakie są Twoje preferencje oraz jakie cele sportowe przed sobą stawiasz, na pewno uzyskasz pomoc. Po drugie regularny trening. Nie ma sensu katować się 6 razy w tygodniu bez jakiegoś wcześniej ustalonego schematu działania, bo więcej nie zawsze znaczy lepiej. Potrzebujesz planu treningowego z rozpiską ćwiczeń i zakresów na dni w których możesz ćwiczyć w klubie, a także ćwiczeń cardio, które będziesz mogla wykonywać również w domu – w tym przypadku również proszę Cię o założenie tematu w odpowiednim dziale.

dodał odpowiedź 4 maja 2014 11:05
Witaj, ćwiczenie 4 razy w tygodniu powinno być dlaciebie odpowiednie. Ćwiczenie codzienne jest niezdrowe, tak jak napisałaś dlatego, że mięśnie potrzebują regeneracji, a przy codziennym ćwiczeniu nie zdołają tego zrobić.
dodał odpowiedź 4 maja 2014 12:58
Tak jak napisał Bartosz mięśnie nie mają czasu na regeneracje dlatego nie powinnaś codziennie ćwiczyć ,radziłbym trenować co drugi dzień.
dodał odpowiedź 7 maja 2014 16:15
Musisz zrozumieć, że spalanie tkanki tłuszczowej nie zależy od ćwiczeń, lecz zależy głównie od od tego, czy dostarczysz mniej kalorii od Twojego zapotrzebowania kalorycznego. Podstawą dla Ciebie powinna być dieta, zatem polecam Ci filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Y4buo_J9Jdw Kalorie i makroskładniki możesz liczyć np. na Potreningu.pl Do diety najlepiej dołączyć siłownię zamiast fitness, ponieważ wymodelujesz wtedy sylwetkę. Trzeba zauważyć, że wszystkie zawodniczki miss bikini ćwiczą na siłowni. Najlepiej jakbyś ćwiczyła 3-4 razy w tygodniu. Dzięki temu organizm może się zregenerować, a po za tym nie będziesz miała zastojów w spalaniu tkanki tłuszczowej. Do tego dołączyłbym trening cardio - trening z dużym wysiłkiem np. bieganie, jazda na rowerze, bierznia, steper, Twój aerobik czy orbitrek. Cardio możesz robić 3 razy w tygodniu po treningu siłowym około 30 minut. Wraz z większymi postępami możesz zwiększać ilość i czas cardio.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie