Zadaj pytanie
29 maja 2014 22:54

Bieganie po treningu siłowym !

Może mi w końcu ktoś to dobrze wytłumaczyć. Przeczytałem już tyle artykułów ,że już nie wiem o co chodzi. Jedni mówią,że nie biega się po teningu , bo spala się mieśnie, drudzy, że lepiej biegać przed treningiem(trzeci ,ze wtedy brakuje energii na treningu) następni, że na czco inni jeszcze, ze w dni nie treningowe. Ja ogólnie wykonuje trening siłowy(oprowy) 4 -5 razy w tygodniu,niedawno zacząłem biegać co drugi dzień po treningu około 20-30 min. A więc mam pytanie czy bieganie po treningu pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej,a nie pali mięśni? Biegać zawsze po treningu,czy co drugi dzień ?? Z góry dzięki za odpowiedź
2307
2

Witaj, zastanawiam się w jakim celu zacząłeś biegać, czy robisz to w celu spalenia tkanki tłuszczowej czy traktujesz to jako osobny trening? Jeśli biegasz w celu spalenia tkanki tłuszczowej, najlepiej jest abyś robił to po zakończeniu treningu siłowego. Wystarczające jest 20-30 minut takiego biegu. Zwróć jednocześnie uwagę na swoje tętno, które w tym przypadku nie powinno przekraczać 65-75% tętna maksymalnego. W celu zabezpieczenia mięśni przed katabolizmem możesz przyjąć przed wysiłkiem cardio porcję aminokwasów BCAA oraz porcję bezpośrednio po. Pytasz też o bieganie na czczo, w tej kwestii zdania ekspertów bywają podzielone. Najnowsze wyniki badań sugerują jednak, że nie jest to korzystne dla naszych mięśni. Nasilony katabolizm sprawia, że organizm chętnie sięga wówczas po rezerwy aminokwasów zgromadzone w naszych mięśniach. Zapasy tłuszczu pozostają zaś nietknięte, ponieważ jest to trudniej dostępne źródło energii dla organizmu. Kolejną opcją, o której wspominasz jest bieganie przed treningiem siłowym. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ w czasie biegu uszczuplasz zapasy glikogenu, toteż dysponujesz później mniejszą ilością energii podczas treningu docelowego. Pamiętaj również, że bieganie dłuższych dystansów i trening na siłowni to dwa różne rodzaje wysiłków. Ten pierwszy ma charakter aerobowy, drugi zaś anaerobowy. Organizm sięga więc do różnych źródeł energii i uruchamia różne szlaki metaboliczne. Ostatnią opcją, o jakiej piszesz jest bieganie co drugi dzień. Z punktu widzenia regeneracji organizmu może tak być. Pamiętaj jednak, że trening biegowy w dzień nietreningowy nie może być intensywny, ponieważ procesy superkompensacji powysiłkowej mogą zostać spowolnione, a nawet zatrzymane. Dobrze będzie, jeśli taki trening nie przekroczy 30 min. I tętna 65-75% pułapu maksymalnego. Pytasz też, czy biegać zawsze po treningu, czy co drugi dzień? Szkoda, że podajesz tak mało szczegółów na swój temat. Jeśli jesteś początkującym biegaczem i nie masz dużej ilości tkanki tłuszczowej do spalenia (generalnie osobom z dużą ilością tkanki tłuszczowej polecam na początku marsze zamiast biegu) proponuję bieganie co dwa dni. Redukcja będzie przebiegała w sposób umiarkowany, będziesz miał czas na regenerację i co najważniejsze, Twój organizm nie przyzwyczai się zbyt szybko do takiego sposobu wykonywania treningu cardio, co wiąże się później z koniecznością zwiększania dystansu i tempa biegu.

dodał odpowiedź 29 maja 2014 23:00
Hejka, po treningu siłowym fajnie jest wziąć BCAA, żeby zabezpieczyć mięśnie przed katabolizmem. Nie ma jednej idealnej pory na bieganie, każda jest dobra, ale nie bezpośrednio przed treningiem (chyba, że biegasz rano a trening wieczorem). Pozdro
dodał odpowiedź 25 czerwca 2014 23:58
Cześć:) Ja obecnie mam 3 razy w tygodniu (trening HIIT po treningu max. 10 min.) a treningu siłowe mam od poniedziałku do piątku. Biegam po treningu, oczywiście BCAA dla zabezpieczenia :) Polecam Poniedziałek środa piątek biegać od razu po treningu wykonując ciężkie ćwiczenia aby spalić tłuszcz
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie