Zadaj pytanie
1 czerwca 2014 15:56

Za mocno obcięte kcal na redukcji

Witam, za mocno obciąłem kalorie na redukcji jadłem +/- 2500-2600 kcal dziennie, moja masa ciała to 100kg, wzrost 190cm trenuję 4 razy w tygodniu na siłowni, wg kalkulatora potreningu.pl powinienem jeść 3900kcal aby utrzymać masę chcąc redukować powinienem odjąć ok.500kcal czyli jadłem jakieś 800kcal za mało co teraz zrobić? podnieść kalorie czy zostać przy aktualnej ilości kcal?

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdro! :)
3331
13
dodał odpowiedź 1 czerwca 2014 16:44
Siema. Ja na Twoim miejscu stopniowo bym dobił do kalorii na utrzymanie wagi. Myślę, ze jak dojdziesz do 3200-3500 kcal to bedzie ok. Co około 10 dni zwiększaj kaloryczność o około 100kcal. Ustabilizuj posiłki i dostarczaj węglowodany z odpowiednich źródeł takich jak ryż, kasze, razowe pieczywo, jedz dużo warzyw itp. Póżniej stopniowo już ucijaj kalorie jak będziesz przechodził na deficyt. Jednak jeżeli na kaloriach 2600 waga schodzi powoli (myślę, ze taki bezpieczny i optymalny spadek wagi to 0.5kg na tydzień) to możesz pozostać przy takich kaloriach ale zmniejszyć trochę aktywność, aeroby. Możliwe, że masz bardzo powolny metabolizm. W razie pytań - pisz. Pozdrawiam serdecznie ;)
dodał komentarz 1 czerwca 2014 17:02
Waga schodziła do czasu od września schudłem 18kg, jakoś od 2-3 tygodni stoi w miejscu dlatego zaczęło mnie to niepokoić.
dodał komentarz 1 czerwca 2014 17:16
Mhm.. Tzn. od września jesteś na kaloryczności 2600 czy zaczynałeś od mniejszego deficytu? Czyli ważąc około 118 kg wskoczyłeś na kaloryczność 2600? Jeżeli tak to zrób tak jak napisałem. Opisz trochę bardziej jak to wyglądało to może coś więcej naskrobie. Pozdrawiam ;)
dodał komentarz 1 czerwca 2014 17:20
Na początku mojej przygody z siłownią nie liczyłem kcal, starałem się jeść czysto i efekty były, później zacząłem przykładać wagę do kaloryczności diety i tak jakoś od 4 miesięcy zacząłem liczyć kcal, wcześniej jadłem ok. 3000kcal i z czasem ucinałem do 2500.
dodał komentarz 1 czerwca 2014 17:35
Jeszcze dodam, że zrobiłem cykl kreatynowy na cm3 od treca, po zakończonym cyklu przybrałem 2kg i zaczął odsłaniać się zarys sylwetki spod warstwy tłuszczu.
dodał komentarz 1 czerwca 2014 17:45
A jak wygląda Twoja aktywność? Ile razy w tygodniu trenujesz, jak wygląda kwestia aerobów, jakie inne aktywności w ciągu dnia Ci towarzyszą?
dodał komentarz 1 czerwca 2014 23:40
4 razy w tygodniu trening siłowy + 2 razy w tygodniu aeroby po treningu ok.20 min + z 2 razy w tygodniu gram w piłkę nożną ze znajomymi
dodał komentarz 1 czerwca 2014 23:55
A więc możesz na razie zrobić w taki sposób, że wydłużysz sesje aerobów do około 35 min. W następnym tygodniu do 45 i poźniej dodaj kolejną sesję aerobową. Czyli będziesz wykonywał 3 x w tygodniu. Kaloryczność zostaw taką jaka jest. Tak jak pisałem ustabilizuj posiłki i staraj się jeść o takich samych porach i na początku zaatakuj organizm większą ilością węglowodanów z dobrych jakościowo źródeł przy niższej podaży tłuszczu. Możesz również spróbować zastosować zwykły refeed day, żeby pobudzić tą leptynę. Jeżeli to nic nie wniesie to wtedy zrób tak jak pisałem wcześniej, czyli stopniowe zwiększanie kaloryczności itd. Jak coś to pisz. Pozdrawiam.
dodał odpowiedź 1 czerwca 2014 17:04
według mnie to kalkulator na tym portalu czasem zawodzi dlatego ja używam innego kalkulatora ( waga ciała x 10 + 900 x współczynnik aktywności od 1 do 1,8 ) i według mojego kalkulatora to jadłeś zaledwie 300 kcal mniej a to zbytnio ci nie zaszkodzi lecz zacznij jadać trochę więcej . Pozdro
dodał odpowiedź 1 czerwca 2014 17:14
Hejka, jeśli waga przestała schodzić to nie obcinaj póki co kcal, tylko dodawaj więcej aerobów, dorzuć cardio po każdym treningu po 30 min, z czasem wydłużaj ten czas. Pozdro
dodał odpowiedź 1 czerwca 2014 20:01
Witaj! Takimi kalkulatorami nie ma co się wzorować bo one mocno zawyżają skorzystaj z artykułu na sfd http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne%2C_skł._prod._żywnościowych%2C_%25_bf-t276436.html Stopniowo zwiększaj kalorycznośc tak aby wyjśc na deficyt -300 od zera i potem stopniowo już w dół
dodał odpowiedź 1 czerwca 2014 23:36
4 razy w tygodniu trening siłowy + 2 razy w tygodniu aeroby po treningu ok.20 min + z 2 razy w tygodniu gram w piłkę nożną ze znajomymi
dodał odpowiedź 2 czerwca 2014 09:24
Wszystko zależy od tego jak się czujesz i jak twoja waga aktualnie się zachowuje, jeżeli nie ma nic niepokojącego to pozostaw, jeżeli nie masz siły/zbijasz za szybko, dorzuć kalorie
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie