Zadaj pytanie
23 października 2013 21:20

Czy w trakcie biegania można rozwijać i kształtować mięśnie brzucha?

Witam serdecznie, biegam od 4 miesięcy, straciłem przez ten okres 12kg masy (z 96 spadłem na 84kg). Mam 186 cm wzrostu. Ćwiczyłem przez około 2 miesiące A6W (miałem więcej czasu w trakcie dnia), teraz sporo pracuję. Mimo wszystko udaje mi się wyjść i pobiegać 3-4 razy w tygodniu. Biegam na dystanse około 5-18km różnicująć każdy trening. Czy są jakieś ćwiczenia, które mogę wplatać pomiędzy bieganie tak, aby chociaż trochę polepszyć wygląd brzucha? Z góry dziękuję! Kamil
8418
20

Witaj. Mięśnie brzucha biorą aktywny udział w stabilizacji ciała podczas biegania. Ponadto w trakcie intensywnego biegu, kiedy mięśnie potrzebują więcej tlenu do pracy włączają się dodatkowe mięśnie oddechowe, czyli mięśnie brzucha. Nie dziw się więc, że po treningu może boleć brzuch lub dolne partie żeber. Dotlenioną w płucach krew trzeba przetransportować do pracujących mięśni, serce zaczyna więc bić szybciej i przepompowuje więcej krwi pod większym ciśnieniem. Wytwarzanie energii powoduje zwiększoną produkcję ciepła, temperatura ciała zaczyna wzrastać i jest to sygnał do włączenia ochłodzenia - zaczynamy się pocić. I tak do końca treningu.

 

Oczywiście ćwiczenia na mięśnie brzucha będą doskonałym uzupełnieniem treningu biegowego. Tutaj ważna uwaga, biegi długodystansowe nie idą w parze z rozbudowanymi mięśniami. Mięśnie brzucha mają inny wygląd u biegacza a inny u kulturysty, nie oznacza to oczywiście, że nie powinno się ich dodatkowo ćwiczyć. Jeśli masz mało czasu spróbuj takie ćwiczenia wykonywać zaraz po rozgrzewce. Wybierz 3-4 ćwiczenia (dobrze będzie jeśli jedno z nich angażować będzie dolną część pleców) i wykonuj je jedno po drugim po 15-20 powtórzeń. Przerwa następuje dopiero po wykonaniu całego cyklu. Jeśli będziesz miał więcej czasu, wybierz 3 ćwiczenia: np. wznosy nóg w leżeniu tyłem, unoszenie nóg w zwisie lub leżeniu tyłem, skłony boczne w leżeniu tyłem. Każde z nich wykonuj w 3-4 seriach po 15 powtórzeń. Z czasem możesz dołożyć jakieś obciążenie, zmniejszając ilość powtórzeń. Taki zestaw uzupełnij ćwiczeniem na prostownik grzbietu, np. wznosy tułowia w leżeniu przodem. Tak dobrane ćwiczenia pomogą w rozbudowie mięśni.

 

Ciekawą opcją mogą być ,,siłownie pod chmurką”, znajdujące się w wielu parkach czy przy tzw. ,,ścieżkach zdrowia”, możesz znaleźć tam m.in. ławkę skośną i drążek do podciągania. Trasę biegu możesz zaplanować tak aby przebiec w pobliżu takiego miejsca. Innym ciekawym i niezwykle przydatnym ,,wynalazkiem” są taśmy TRX, ich transport nie przeszkadza podczas biegu. TRX możesz zamocować nawet na gałęzi drzewa i wykonać niezły trening na mięśnie brzucha.

dodał odpowiedź 23 października 2013 22:22
Po 1sze - dieta musi być. Jak to ktoś kiedyś napisał 70% brzucha robi się w kuchni. Po 2gie biegając spalasz feta który przykrywa Ci 6pak. Trening mięśni brzucha np a6w wzmacnia i kształtuje Ci całego pak'a mięśni prostych , mięśni skośnych zewnętrznych, skośnych wewnętrznych, mięśni wewnętrznych.
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:54
a6w to ci bardziej kregoslup zniszczy
dodał komentarz 30 listopada 2013 17:19
tak, najlepiej ćwiczyć brzuch raz-dwa w tygodniu
dodał komentarz 26 grudnia 2013 13:38
wiadomo ze najpierw zrzucamy tluszcz zakrywajacy nasz brzuch
dodał odpowiedź 25 października 2013 15:40
Odstaw A6W, wiem że jest to najbardziej rozpowszechniony trening na mięśnie brzucha ale niestety ma on też swoje minusy, jak powiększanie lordozy lędźwiowej. Druga sprawa to wzmacnianie wytrzymałości mięśni brzucha, a nie ich siły / rzeźby. Reszta to tak jak napisał Jakub, spalasz tłuszcz to widać 6pak. Podczas biegania pracuje całe ciało ale możesz po treningu biegowym dodać podstawowe brzuszki, proste, skośne itp.
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:55
no pacuje brzuch ale miesnie stabilizacyjne czyli tych ktorych nie widac
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:55
a nam zalezy na miesniach prostych brzucha
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:55
czyli musimy dodac jakis osobne cwiczenie na brzuch
dodał komentarz 30 listopada 2013 17:20
należy rozwijać wszystkie mięśnie brzucha, nie tylko proste
dodał komentarz 1 grudnia 2013 09:55
Mateusz, przestań odgrzewać stare tematy i komentować wszystko co się da na tym portalu. Twoje wypowiedzi nie wnoszą nic do dyskusji.
dodał odpowiedź 15 listopada 2013 20:19
na A6W 6-paka nie zrobisz, też robiłem, a potem bóle pleców i małe efekty, jeśli już to o wiele jepszy jest ponoć ABS 2
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:54
no lepsze abs 2 o wiele niz a6w
dodał komentarz 30 listopada 2013 17:18
może i lepszy od a6w co nie oznacza że dobry
dodał odpowiedź 17 listopada 2013 13:10
Witam, osobiście odradzał bym Ci na przyszłość a6w, ponieważ nie ma w niej ani jednego ćwiczenia chroniącego plecy, w dodatku ćwiczenia w niej zawarte mają na celu wzmocnienie mięśni brzucha, a nie ich uwydatnienie. Aby polepszyć wygląd brzucha musisz przede wszystkim pozbyć się tkanki tłuszczowej, która go zakrywa. Mając niewiadomo jak duże mięśnie brzucha to ich nie zobaczysz, jeśli będą one ukryte pod tłuszczem. Odnośnie samych ćwiczeń to polecam Ci unoszenie nóg w zwisie na drążu, pamiętając o ruchu bioder. Pozdrawiam, Michał Porada
dodał komentarz 30 listopada 2013 16:54
no a6w to tylko kregoslup niszczy i tyle
dodał komentarz 30 listopada 2013 17:17
również nie polecam a6w, za duża intensywność
dodał komentarz 30 listopada 2013 17:18
I ABSII też bym unikał. Najlepiej ćwiczyć brzuch tak jak każdą inną partię
dodał odpowiedź 20 listopada 2013 14:37
nie bo od biegania to sie wyrabiają sie mieśnie proste (te ktore widac) tylko stabilizacyjne (tych ktorych nie widac)
dodał komentarz 26 grudnia 2013 13:39
a skośne tez pracuja przy bieganiu?
dodał odpowiedź 26 grudnia 2013 13:38
za duzo miesni brzcha ci bieganie nie wyrobi. dodaj jakis osobne cwiczenie na brzuch typu unoszenie nog wiszac
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie