Zadaj pytanie

Co jest lepsze ? Tabata vs Cardio

Mam pytanie, co daje lepsze efekty? Tabata, która trwa ok. 4 minut czy 20 minutowy trening cardio? Wyczytałam gdzieś, że robiąc tabatę spalamy kcal nawet po zakończeniu ćwiczeń, lecz nie wiem czy to prawda, dlatego wolę zapytać, dodam, że po 4 minutowej tabacie jestem bardziej zmęczona niż po 20 minutowym treningu cardio. Pozdrawiam, Patrycja
5974
6
dodał odpowiedź 20 czerwca 2014 20:15
Zawsze możesz zwiększyć intensywność treningu cardio, myśle że najlepszym sposobem będzie jeśli zaobserwujesz efekty na sobie, lub przeplataj te metody.
dodał odpowiedź 20 czerwca 2014 22:45
Hejka, i jedno dobre i drugie. Warto wcisnąć w swój harmonogram oba te treningi, tabatę w dni bez treningu siłowego (jeśli takowy masz) jakieś 2 razy w tygodniu, po treningu siłowym klasyczne cardio po ok.30 min(z czasem możesz wydłużać). Pozdro
dodał odpowiedź 23 czerwca 2014 17:58
Tak to prawda że spala kalorie po skończeniu jest to spowodowane rozkręceniem metabolizmu i spalonych kaloriach powysiłkowych EPOC Natomiast EPOC po cardio jest bardzo małe wiec spalamy kalorii tylko tyle ile na bierzni. Ale tabaty nie wykonujemy 3-4x na tydizen bo to zbyt męczoce szczególnie dla układu nerwowego wiec traktujmy to jako dodatek i alternatywe
dodał odpowiedź 2 lipca 2014 20:44
to i to dobre lecz nie zapominaj o 75% sukcesu czyli o diecie dieta: obliczysz zapotrzebowanie kaloryczne wg wzoru: (24*masa ciala*współczynnik aktywności (1,3mala, 1,5srednia, 1,7duza)), dodaj do tego 300-500kcal, jeśli chcesz zgubić trochę tłuszczu, to od wyniku odejmij 300-500kcal. Makro: białko 2-2.5g/kmc, tłuszcze 1-1,5g/kmc, węgle 4-6g/kmc. Staraj się na tym bazować i złożyć sobie posiłki (5 lub 6). Źródla białka: wołowina, kurczak, indyk, ryba, jajka, nabiał (twaróg chudy); tłuszczy: oleje, orzechy, awokado, masła orzechowe; węglowodanów: ryż, makarony, pieczywo, ziemniaki, płatki owsiane, kasze
dodał odpowiedź 17 lipca 2014 08:54
zależy dla kogo jak masz wagę 90 kg i jesteś pierwszy raz na siłowni to tabatę odradzam, a jeżeli jesteś osobę szczupłą i w miarę wysportowaną to tabata będzie super. pamiętaj, że organizm się przyzwyczaja do wysiłku, czyli warto zamieniać kardio na inne i jednocześnie zmieniając maszyny. pozdrawiam
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie