pytania

Witam serdecznie
Ostatnio zacząłem zastanawiać się jaka technik treningu jest lepsza na rozrost masy mięśniowej i siły. Czy mały ciężar i dużo powtórzeń, czy duży ciężar i mało powtórzeń? Czytałem wiele artykułów na ten temat i jedne badania mówią o wersji z małymi ciężarami a inne o wersji z dużymi. Chciałbym żeby to Pan odpowiedział na to pytanie, jaka jest prawda.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert
16 października 2014 17:43

Witam do tej pory trenowałem fbw chciałbym to zmienić na split zna ktoś może jakieś linki stron gdzie jest to jakoś w miare okej rozpisane jakie ćwiczenia jakie partie jakie dni ?

13 października 2014 17:31

Witam mam w planach chodzic na silownie moge chodzic w sobote, niedziele, poniedzialek i wtorek.
moja waga 57 wzrost 176cm plany: zwiekszyc mase i sile( tak wiem musze duzo jesc)
oto "moj" plan
Plan A: przysiady, martwy ciag, łydki, podciaganie
plan B: wyciskanie płasko, zolnierskie, sztangielki biceps, francuskie wznosy w gore
Tydzień: Pn:A Wt: B Śr: Wolne Czw;Wolne Pt:Wolne Sb A,Nd:B

Tydzień 1 70% 3x10
Tydzień 2 70% 4x10
Tydzień 3 70% 5x10
Tydzień 4 75% 3x8
Tydzień 5 75% 4x8
Tydzień 6 75% 5x8
Tydzień 7 80% 3x5
Tydzień 8 80% 4x5
Tydzień 9 80% 5x5
Tydzień 10 85% 3x3
Tydzień 11 Dzień 1 i 2 90% 3x1 Day 3&4 Test maksów
Tydzień 12 Deload 50% 3x5

na poczatek jest to dobry plan czy moze mam cwiczyc kazda partie osobna to znaczy np uda lydy. a klata bicki cos w tym stylu
co otym myslicie wielkie dzieki.

Witam. Od jakiegoś czasu ćwicze Na siłowni jednak nie mam dużego doświadczenia, Dlatego proszę o radę.
Czy mając ćwiczenie klatka:wyciskanie Na maszynie w przód 3-4 serie 12-15 powtórzen, to to znaczy że mam 15 razy podnieść i opuścić sztangę a potem do następnego ćwiczenia? Czy jak skończę po każdej serii 4 jakiś ćwiczeń to muszę zacząć znowu robić te powtórzenia?
Kolejne pytanie: ile mam brać obciążenia Jeśli jestem początkujący? Czy Na hantle biorę 5 kg a Na sztangę 10? Łącznie z gryfem oczywiście..
I ostatnie: Jeśli można to prosiłbym o podanie jakiegoś planu bo sam mam kilka a nie wiem czy którykolwiek jest dobry.
Z góry dziękuje.

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam,

Zauwazylem ze wiekszosc osob na silowni nie skupia treningu na jedna partie miesni i chcial bym wiedziec czy ja robie zle nie robiac tego samego. Moj trening wyglada nastepujaca:

Dzien 1 - Klatka 4 czwiczenia po 3-4 serie
Dzien 2 - Barki 4 czwiczenia po 3-4 serie
Dzien 3 - Biceps 4 czwiczenia po 3-4 serie, Trieps 4 czwiczenia po 3-4 serie
Dzien 4 - Plecy 4 czwiczenia po 3-4 serie
Dzien 5 - Nogi 4 czwiczenia po 3-4 serie, Przedramie 4 czwiczenia po 3-4 serie
W miedzyczsie biegam i cwiczenia na brzuch.

Chcialbym wiedziec czy nie robie bledu nie mieszajac roznych parti podczas treningu?

Z gory dziekuje za pomoc.

Adrian.

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert
9 października 2014 00:52

Witam mam problem z przysiadami nie potrafię zrobić przysiadu na pełnych stopach wrecz zrobienie pol przysiadu sprawia mi problem . Czy znacie jakieś sposoby na rozciągniecie scięgna Achillesa żebym mógł robić pełen siad tak zwany słowiański przykuc ?

Witam! Chciałbym zapytać czy z innymi mięśniami jest tak jak np. z pośladkami u kobiet, ze gdy je napinają to tylek im się wzmacnia / buduje (nie biorę tego z głowy tylko z wlasnie doświadczenia kobiet) i tu jest pytanie konkretne czy wlasnie napinanie np. bicepsa, tricepsa, klatki takie napinanie, daje to cos czy jednak tylko to jest ukierunkowane co do kobiet i do tych "pośladków" nie pytam o to ja bezpośrednio tylko kolega który nie ma konta tu i prosił o zadanie pytania, temat ciekawy doscy takze proszę o odpowiedź . :)

Witam
Mam dość nietypowy problem: moje lewe ramię jest krótsze o około 9cm od prawego.
Z tego powodu siła w mięśniach ramienia lewego jest znacznie mniejsza niż w ramieniu prawym, przez co mięśnie np klatki piersiowej bądź też pleców rozwijają się nierównomiernie i zaczynają być widoczne dysproporcje między nimi.

Na różnicę w mięśniach dwugłowych ramienia wątpię aby dało się cokolwiek zaradzić ale...
Chciałbym się zapytać czy istnieją jakieś sposoby pozwalające na trenowanie prawej i lewej połowy ciała jednocześnie ale w sposób uniemożliwiający na powstawanie dysproporcji między parami mięśni?
Pozdrawiam

Witam. Czy robiąc aeroby obojętnie czy trwały by 10,20 czy 30 minut to zawsze gdy chciałbym zabezpieczyc mięśnie przed katabolizmem bede skazany na to żeby zażywać bcca? Czy może jest jakieś minimum przy którym mięśnie się nie spalają i mogę je śmiało wykonywać bez bcaa, np. 15-20 minut aerobów po każdym treningu 4 x w tygodniu lub na czczo :p

Witam, ile powinno się wykonywać serii i powtórzeń podczas wykonywania treningu domatora? Ile powinien taki trening trwać oraz ile razy w tygodniu go wykonywać? Mam zamiar przeplatać go z treningiem na orbitreku. Ma stronach które odwiedzałem do tej pory są tylko treningi, jak je wykonywać itp, jednak nie znalazłem ilośći serii / powtórzeń itp.

Witam czy opłaca sie kupic zestaw hantli BITUMICZNych sa o wiele tansze od zeliwnych ale czy jest cos co je rozni
Jezli opłaca sie kupic to jakie polecacie z zeliwnych i tych BITUMICZNych?
najmniej 2x10kg

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie