pytania

Witam, mam 173cm wzrostu ważę 85 kg, mój problem polega na tym ze wszędzie jestem chudy ale mam duży brzuch.
Chciałbym stracić brzuch i przybrać masę w bicepsie, klacie i plecach.
Moje pytanie jest następujące :
-Ile razy w tygodniu chodzić na siłownie ćwicząc biceps, klatę i plecy, rok temu chodziłem na siłownie 6 razy w tygodniu przez miesiąc co niemało mi efektów w masie, aczkolwiek nabrałem trochę siły ale zależało mi głownie na masie w wyżej wymienionych miejscach i to mnie zniechęciło.
- czy mam brać jakieś suplementy , jeżeli tak to jakie?
- czy brzuch stracę tylko przy ćwiczeniach kardio?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam !

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam, na przeswietleniu RTG wyszla mi lewowypukla skolioza i lordoza. Cwiczylem troche na silowni ale nie wiem czy poprzec cwiczenia nie poglebiam swojego skrzywienia (np martwymi ciągami i przysiadami). Prosilbym o jakis plan treningowy aby zwiekszyc swoją mase miesniową a przy tym nie powiększyc swojego skrzywienia. Jest w ogóle mozliwosc wyleczenia wady postawy mając 27 lat? Moze do tego jakies cwiczenia rozciągające?

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam. Od jakiegoś czasu ćwicze Na siłowni jednak nie mam dużego doświadczenia, Dlatego proszę o radę.
Czy mając ćwiczenie klatka:wyciskanie Na maszynie w przód 3-4 serie 12-15 powtórzen, to to znaczy że mam 15 razy podnieść i opuścić sztangę a potem do następnego ćwiczenia? Czy jak skończę po każdej serii 4 jakiś ćwiczeń to muszę zacząć znowu robić te powtórzenia?
Kolejne pytanie: ile mam brać obciążenia Jeśli jestem początkujący? Czy Na hantle biorę 5 kg a Na sztangę 10? Łącznie z gryfem oczywiście..
I ostatnie: Jeśli można to prosiłbym o podanie jakiegoś planu bo sam mam kilka a nie wiem czy którykolwiek jest dobry.
Z góry dziękuje.

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Jaki trening polecacie? Fbw czy push/ pull.

1 października 2014 22:38

Elo ;)
W skrócie - staż ciągły prawie rok, ekto, 70g/178cm. Dotąd trenowałem splitem, p/p, a teraz chciałbym spróbować nieco innego typu właśnie push/pulla. Ułożyłem 4 dniowy p/p z przedziałem na trening siłowy (ciężki) i hipertroficzny (lżejszy).
Co do ciężaru, to w treningach siłowych wymyśliłem robić wszystkie serie jednym ciężarem (prócz rozgrzewek) i co tydzień lub dwa dokładać np. 2,5 kg. W niektórych ćwiczeniach włączyłem rep goal na podobnej zasadzie. Co do treningów hipertroficznych, to sam jeszcze nie wiem jak to rozwiązać :P Czy też stały ciężar zwiększany co tydzień, czy coś innego.
No więc czy ten trening ma ręce i nogi? :P Nie ma w nim jakichś głupich błędów? I czy takie połączenie ma sens? Celem jest zimowe masowanie aż słonko znowu nie zacznie grzać, coby można brzuch pokazać na plaży:p

Poniedziałek: PUSH ciężki - SIŁOWY
- Przysiady 5x5 (rozgrzewka 1 seria wyprostów + 1 seria na małym ciężarze)
- Wyciskanie leżąc 5x5
- Wyciskanie nad głowę siedząc 5x5
- Wyciskanie francuskie hantla siedząc (32) Rep Goal
- Wspięcia na palce stojąc 4x15

Wtorek: PULL lekki – HIPERTROFIA
- Uginanie nóg na maszynie 4x12
- Wiosłowanie sztangą podchwytem 4x12
- Ściąganie drążka do klatki piersiowej 3x12
- Unoszenie ramion na boki w opadzie tułowia 4x12
- Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia 3x12
- Uginanie z supinacją 3-4x12
- Allachy 4x15

Środa: wolne

Czwartek: PUSH lekki - HIPERTROFIA
- Przysiady ze sztangą z przodu 4x12
- Prostowanie nóg na maszynie 3x12
- Wyciskanie skos dodatni 4x12
- Pompki na poręczach 3xMAX
- Rozpiętki 3x12
- Wyciskanie żołnierskie 4x12
- Wspięcia na palce (75) Rep Goal

Piątek: PULL ciężki - SIŁOWY
- Martwy ciąg 5x5
- Uginanie nóg na maszynie 3x12
- Podciąganie szeroki nachwyt (25) Rep Goal
- Uginanie ramion ze sztangą (32) Rep Goal
- Przedramiona podchwyt + nachwyt (superserie) 4x15-20
- Allachy 4x15

Pondro!

Witam jak w temacie. Mam pewien problem, ogólnie spałem 3 godziny ... od 12.00 do 4.00 z hakiem więc 3-4. Dzień przed tym robiłem klatkę ostro i triceps, generalnie dziś nie jestem jakby zmęczony a spać nie mogłem, tak jakbym się wyspał co dziwne...
Tu pojawia się moje pytanie, czy trening taki uznać za udany, czy niestety go powtórzyć... bo jednak regeneracji nie było więc, efektu nie będzie. Dodam, że dziś (dnia następnego po nieprzespanej nocy, plan mam na plecy i wcale nie czuje braku sił jako tako, a nie było JESZCZE KAWY). Chciałbym zapytać kogoś bardziej doświadczonego, więc to czynię. Pozdrawiam!

19 listopada 2014 15:38

Cześć, mam pytanie od kolegi, który nie ma konta. Aktualnie jest w czasie budowania masy mięśniowej, jako aeroby chciałby raz w tygodniu dorzucić trening na worku bokserskim. Czy 3 razy w tygodniu siłownia i raz trening na worku to dobry pomysł ? Nie mówicie, że można sobie zrobić krzywdę itd. bo już wcześniej trenował boks, zawody itp. Pytanie czy da się to połączyć, czy też będą spadki ? W razie czego to co polecacie po treningu na worku, jakiś gainer, vitargo?
Jego wiek to 17 lat i 70kg wagi.

witam otóż mam skoliozę lordozę i zgarbienie ale robie plecy na maszynie lecz zaczyna mi brakować ciężarów i zastanawiam się czy robić martwy ciąg wioślarza itd boje się tych ćwiczeń i o swoje zdrowie więc pytam się czy mogę robić martwy dodatkowo dodam iż lekarz zaleca mi biegać i ćwiczyć

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam. Ćwiczę już troche na silowni. Ale mam jeden problem. Jak zepnę np. biceps i dotykam go wydaje się być dość mięęki , daje sie ungnieść. Porównywałem z kolegą z większym stażem i możliwościami i jego jest strasznie twardy praktycznie wogole sie nie ugniata. Jak utwardzić mięśnie ,żeby były twarde jak skała ?

Witam. Przechodze od razu do konkretów. Zależy mi głównie na zbudowaniu masy bicepsa. Czy lepszą hipertrofię uzyskam wykonując uginanie sztangi stałym ciężarem w seriach, i progresowac co trening ile mogę, czy co serie zwiększać ciężar i odejmować serii? Pozdrawiam

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie