Zadaj pytanie
30 listopada 2017 09:06

Dieta na masę małym kosztem

Dieta na masę wbrew pozorom nie musi się wydawać taka droga. Dobre rozpoznanie produktów i przygotowanie się zaoszczędzi Tobie czasu i pieniędzy.

54
0

Chciałbyś zbudować masę mięśniową w oparciu o zdrowe produkty, ale obawiasz się, że Twój portfel tego nie wytrzyma? Budowanie masy nie musi być drogie. Oto propozycje wartościowych niedrogich składników, które powinny znaleźć się w Twojej diecie na masę oraz kilka innych przydatnych porad.

Poradnik zakupowy w diecie na masę

Owoce w promocji: w Twoim jadłospisie miał być dziś banan, ale w sklepie pojawiła się akurat doskonała promocja na mango - bądź elastyczny. Koktajle nie muszą bazować na tych samych produktach. Co tydzień markety oferują różne owoce w promocji, z których każdy może być świetną bazą koktajlu przed/po treningowego. Często możemy znaleźć dojrzałe banany z czarnymi plamkami na skórce nawet za 2 zł/kg.


Serek wiejski: wysoka zawartość białka i leucyny. Doskonały w wersji na słono i na słodko.  Możesz go nawet dodawać do koktajli, żeby podbić makro.


Płatki owsiane: Bogate źródło węglowodanów oraz błonnika. Przydatne zarówno podczas okresu masowego a także na redukcji. W Internecie możemy tanio kupić również ich bezglutenową wersję.


Daktyle: tanie „słodzidło” do koktajli, będące jednocześnie skoncentrowanym źródłem witamin i minerałów. Kupując od razu większe opakowanie oszczędzasz kilka złotych, a poprawnie przechowywane wytrzymują w domu dość długi czas.


Nasiona roślin strączkowych: zawsze „awaryjnie” powinny znaleźć się w Twojej szafce. Fasola, groszek, soczewica, czy ciecierzyca, to doskonałe źródła roślinnego białka, do tego w wersji puszkowanej mogą być przechowywane przez długi okres oraz zawierają mniejszą ilość szkodliwych lektyn. Możesz z nich przygotować praktycznie wszystko, zupy, kremy, pasty, pasztety na ciastach i deserach. Jeżeli nie próbowałeś jeszcze brownie z fasoli, albo czekoladowo-orzechowego bloku z ciecierzycy, to oznacza, że jeszcze wiele podbojów kulinarnych przed Tobą.


Mrożone warzywa: zwłaszcza poza sezonem, gdy te świeże kosztują krocie. Zawartość witamin i minerałów jest w nich podobna do tych świeżych, a cena zdecydowanie łaskawiej traktuje nasz portfel.


Podroby: Ze względu na małą popularność, po bardzo korzystnej cenie możemy kupić wszelkiego typu podroby, takie jak serce, mózg czy wątroba. Umiejętnie przygotowane są nie tylko smaczne, ale również stanowią jedne z najzdrowszych pokarmów jakie możemy dodać do swojego jadłospisu.

Najlepsze rady w diecie na masę

Kupuj przez Internet w większych ilościach: orzechy, suszone owoce, kasze, ryż czy przyprawy - znacznie ekonomiczniej raz na dwa miesiące zaopatrzyć się w suchą część prowiantu zamiast co kilka dni dokupować kolejne opakowanie o niewielkiej gramaturze. Przy większych zamówieniach sklepy często oferują darmową dostawę i rabaty, więc tym bardziej można zaoszczędzić nie tylko czas spędzony przy sklepowych półkach, ale także trochę grosza na inne przyjemności.


Planuj: Jeśli odpowiednio zaplanujesz swój rozkład posiłków nie będziesz czuł potrzeby podjadania pomiędzy posiłkami, a wieczorny głód na skutek którego wcześniej zamawiałeś pizzę, pójdzie w zapomnienie.


Zainwestuj w dobry sprzęt kuchenny: zamortyzuje się po kilku miesiącach, a Ty zaoszczędzisz na wielu produktach. Domowe zupy kremy, pasty, samemu robione masło orzechowe i wiele innych. Bez niepotrzebnych dodatków, przygotowane w 2 minuty. Przy dobrej jakości mikserze zmielisz je na gładką masę tak, że będą niewyczuwalne wśród owocowych dodatków, a podbiją dzienny bilans witamin i minerałów.


Przygotowuj domowe batony białkowe: jeżeli zrobisz je w domu będą czekać na Ciebie w lodówce za każdym razem, gdy będziesz potrzebował skoncentrowanego źródła białka. Bez setki zbędnych dodatków i niepotrzebnego tłuszczu palmowego, z dodatkiem białka serwatkowego o ulubionym smaku. Podobną funkcję mogą pełnić ciasteczka owsiane z odżywką białkową.


Przygotuj zestawy awaryjne: suchy prowiant, który zawsze będziesz miał przy sobie na wypadek małego głodu. Zamiast wpadać do najbliższego sklepu po gotowe przekąski, przygotuj w woreczkach śniadaniowych mieszanki orzechów z owocami suszonymi. Jak mawiają - przezorny zawsze bezpieczny.


Zamrażaj mieszanki okołotreningowe: pietruszka więdnie Ci w lodówce, banany z promocji już dawno żyją własnym życiem? Możesz ominąć ten problem przygotowując w woreczkach gotowe mieszanki na okołotreningowe smoothie warzywno-owocowe. Spakuj do worka obrane i umyte warzywa i owoce, rozmroź je chwilę przed przygotowaniem i dodaj białko serwatkowe, mleko lub jogurt. W okresie letnim zamiast rozmrażać mieszankę możesz od razu zmiksować ją na warzywno-owocowy sorbet.

Na czym nie warto oszczędzać w diecie na masę?

Dobrej jakości mięso i ryby: w tym wypadku korzystanie z okazji w markecie może okazać się totalną katastrofą. Zdecydowanie zadbaj o to, by produkty mięsne i rybne w Twojej lodówce były lepszej jakości, a przetwory – ryby w puszce, szynki itp. raczej z jak najmniejszą listą składników i dodatków.


Oleje roślinne: dobrej jakości oliwa z oliwek extra virgin to może trochę większy wydatek, ale zdecydowanie wart swojej ceny. Zwróć uwagę, aby była w ciemnej butelce, tłoczona na zimno i przechowywana w zacienionym, chłodniejszym miejscu, tak aby zachowała wszystkie zdrowotne właściwości.


Odżywki białkowe: Jeden z najpopularniejszych suplementów dla sportowców jest niestety również jednym z produktów na którym producentom zdarza się oszukiwać. Stosowanie surowców słabej jakości, lub dodatek aminokwasów zaburzających profil białkowy stają się obecnie coraz częstsze. Dobrej jakości odżywka białkowa musi odpowiednio kosztować.

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązaniepozwala, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie