Zadaj pytanie
10 listopada 2016 12:15

Mini ketoza przy zbijaniu wagi w ostatnie dni przed ważeniem.

Witam. Niedługo mam zawody i interesuje mnie kwestia którą poruszył Jakub Mauricz w którymś z filmów, o zbijaniu wagi i fightera. Wspominał coś o niskim zejściu z węglowodanami by pozbyć się glikogenu i następnie załadowanie go po ważeniu z nadwyżką. Moje pytanie dotyczy jak bardzo obciąć węglowodany, ponieważ fighter to nie kulturysta i musi mieć jednak trochę mocy na treningach. Czy zostawić tylko węglowodany okołotreningowo czy tylko po treningu czy może przez tak krótki czas ograniczyć je do minimum?
1599
0

Podczas redukcji tkanki tłuszczowej oraz zbijania wagi potrzebny jest przede wszystkim deficyt kaloryczny.  Ty jako zawodnik sztuk walki, stosując w/w deficyt wiesz, że wiąże się to z mniejszą energią i mocą na treningu. Dlatego makroskładnikiem, którym możesz fajnie rotować (zachowując odpowiedni tonus mięśniowy) są węglowodany. Węglowodany to podstawowe źródło energii. Jednak nie są one niezbędne w naszej diecie. Innym, równie dobrym źródłem energii są tłuszcze. Dlatego cięcie węglowodanów, zawsze wiąże się ze spożywaniem większą ilością tłuszczu.

Odnośnie pory spożywania węglowodanów żywienia Carb Back Loading czyli okresowym ładowaniu węglowodanów w ciągu dnia.

W pierwszych dniach redukcji spożywaj węglowodany zawsze po treningu oraz na noc. W pierwszej części dnia spożywaj posiłki białkowo-tłuszczowe. Dlaczego właśnie takie rozwiązanie? Spożywanie węglowodanów na noc powoduje wydzielanie tryptofanu, który jest prekursorem wydzielania melatoniny, dzięki czemu lepiej śpimy i się regenerujemy. Ponadto rano poziom naszego kortyzolu jest wysoki, jedzą węgle rano zamiast go minimalizować  znacznie podnieślibyśmy jego wartość. Spożycie węglowodanów na noc spokojnie zapewni nam paliwo w postaci glikogenu na okres nawet do 20 godzin po ich spożyciu.

W Twoim przypadku warto zaopatrzyć się w podstawową suplementację aminokwasami rozgałęzionymi BCCA, które mają działanie antykataboliczne.

Reasumując, najrozsądniej polecam Ci spożywać węglowodany w mniejszej ilości na tydzień i dwa przed zawodami. na 3-4 dni ucinamy je całkowicie. Dzień przed walką, a po ważeniu ładujemy węglowodany.

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie