Zadaj pytanie

Mały ciężar a dużo powtórzeń czy duży ciężar a mniej powtórzeń?

Witam serdecznie
Ostatnio zacząłem zastanawiać się jaka technik treningu jest lepsza na rozrost masy mięśniowej i siły. Czy mały ciężar i dużo powtórzeń, czy duży ciężar i mało powtórzeń? Czytałem wiele artykułów na ten temat i jedne badania mówią o wersji z małymi ciężarami a inne o wersji z dużymi. Chciałbym żeby to Pan odpowiedział na to pytanie, jaka jest prawda.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
27652
4

Witaj

 

Aby aktywować mięśnie do wzrostu potrzebna jest ich hipertrofia. W zależności od grup mięśniowych i ich składu, między innymi krwinek białych, a czerwonych, a także poziomu wytrenowania, mogą różnie reagować na różne bodźce ciężarowe czy powtórzeniowe. Duża grupa jak nogi czy plecy świetnie reagują na duży ciężar i mniejszą ilość powtórzeń np. 6-8, zaś barki czy bicepsy mogą zostać bardziej aktywowane poprzez mniejszy ciężar a większy zakres powtórzeń. Najlepiej jest eksperymentować na sobie i samemu sprawdzać, który wariant jest najlepszy na nasze mięśnie bo to że jeden robi klatkę dużym ciężarem i świetnie się to sprawdza, nie oznacza że na tobie też to podziała. Polecam też przeplatać mikrocykle np. 10-12 tygodni większe ciężary a mniej powtórzeń, a później odwrotnie, kilka tygodni więcej powtórzeń i mniejszy ciężar, pamiętaj – mięśnie trzeba zaskakiwać pod każdym kątem. Sprawdź na sobie, który wariant najlepiej ci odpowiada i się jego trzymaj.

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

dodał odpowiedź 20 maja 2014 09:03
Hejka, wzrost masy warunkowany jest dietą, nie treningiem, musisz mieć odpowiednią nadwyżkę kaloryczną, żeby rosnąć. Natomiast jeśli chodzi o się to najlepszym sposobem jest stosowanie dużych ciężarów i małej ilości powtórzeń (do 5 powtórzeń na serię). Pozdro
dodał odpowiedź 20 maja 2014 15:13
Duże ciężary i mała ilość powtórzeń - max. 6. Ale możesz raz na jakiś czas zrobić 1 trening małymi ciężarami, żeby zaatakować mięśnie pod innym kątem.
dodał odpowiedź 26 maja 2014 12:03
Tomasz Lech wszystko dokładnie wyjaśnia w tym materiale . Pozdro https://www.youtube.com/watch?v=xP8qM89OTWA&list=PLWRkps5HTEJmnA3Q0KAdv68sGU7fn1jcs
dodał odpowiedź 27 maja 2014 12:18
Serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi, a Panu Tomaszowi za nagranie filmiku w którym porusza właśnie ten temat.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie