Zadaj pytanie
24 lipca 2014 13:53

Co jeść po treningu na redukcji?

Witam
Mam pytanie - co jeść po treningu siłowym lub cardio na redukcji? Chodzi mi o posiłek ok. 5 min po treningu i taki mniej więcej 30-60 min po nim.
Czy na redukcji bezpośrednio po treningu siłowym dobrym rozwiązaniem jest spożycie BCAA i Carbo (albo np. banan) a około godzinę po nim białko/twaróg?

Mam także pytanie co do posiłków po i przed cardio. Aeroby zwykle wykonuję wieczorem (siłownia rano), bo akurat tak bardziej pasuje mnie i moim kolegom :) Ok. dwie godziny przed bieganiem jem pełnowartościowy posiłek, 30 min przed cardio przyjmuję BCAA i spalacz tłuszczu. Po bieganiu białko. Czy to dobre rozwiązanie?
40001
5

Witaj, oto moje dwie propozycje:

 

  1. Po treningu siłowym warto zjeść np. ryż basmati z kurczakiem i brokułami skropionymi sokiem z cytryny. Grunt to żeby unikać w tym czasie tłuszczy. Nabiał czy białko po treningu traktuj jako ostateczność. Na redukcji zaleca się minimalizować spożycie nabiału, głównym tego powodem jest podchodzenie wodą podskórną, a przyczyną tego jest nadmiar estrogenów, które występują w „dzisiejszym” nabiale z powodu bardzo złego odżywiania krów. Jeżeli chodzi o suplementy to BCAA jest jak najbardziej wskazane, a carbo jednak sobie podaruj gdyż nie jesteś na masie. Po prostu postaraj się aby posiłek miał nieco wyższe IG.

     

 

  1. Jeśli przed aerobami jadasz pełnowartościowy posiłek to nie ma większej potrzeby aby dokładać do tego BCAA ponieważ twój organizm będzie i tak posiadał wszystkie składniki odżywcze do dyspozycji w czasie wysiłku. Lepiej wykorzystać je po treningu, kiedy organizm wyeksploatował się i potrzebuje aminokwasów aby zniwelować katabolizm. Do tego dorzuć wspomniane białko, a węglowodany zjedz wraz z pełnowartościowym posiłkiem po godzinie. W ten sposób do tego czasu wydłużysz czas wzmożonego spalania kalorii. Spalacz przed treningiem jak najbardziej.

     

     

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

dodał odpowiedź 24 lipca 2014 13:59
Witaj, po treningu możesz przyjać weglowodany proste lub inne z wysokim IG. Moim zdaniem najlepiej do 30 min po treningu ze spora porcją białka. Ilość weglowodanów zalezec bedzie w duzej mierze od zapotrzebowania kalorycznego i rozłożenia ich w ciągu dnia. Od razu po treningu może to być np. banan. Co do ostatnich pytań, tak jest to dobre rozwiazanie jedynie posiłek na Twoim miejscu konczyłbym jesc 1h przed treningiem cardio aby zapas energii był jeszcze dostepny i nie zapominaj oczywiscie o wartosciowym posilku po przyjsciu do domu.
dodał odpowiedź 24 lipca 2014 14:11
Witaj, Zaraz po treningu staraj się zjeść : węglowodany proste, razem z porcją białka lub BCAA. Po 30 minutach normalny dobrze zbilansowany posiłek. Posiłek przed i po cardio musi być bogaty w węglowodany. Zatem samo białko to za mało, mięśnie potrzebują węglowodanów aby odnowić glikogen a także mieć energię na noc. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 18 sierpnia 2014 19:35
Ja jade 2 treningi dziennie na deficycie a pomiedzy treningami jem jeden duzy posilek (if) dieta ketogeniczna. Czasami robie rotacje weglami ze jem ich najwiece. Mi to sie sprawdza i nie narzekam. Jem oczywiscie przedewszystkim nabiał.jezeli nie jestes zawodowcem to wrzuć wszystkie schematy do kosza i sprawdzaj wszystko na sobie. Pozdro
dodał odpowiedź 18 sierpnia 2014 22:22
a co jeśli bedzie to posiłek z tłuszczem ale minimalnie , 3 g oliwy - chyba nie ma taka ilosc wiekszego znaczenia , gdy dostarczam carbo z bialkiem po silowym , krece 20 min aerobów, i pozniej jem posiłek wlasnie z tymi tluszczami .Chamuje katabolizm juz tym carbo i uzupelniam glikogen , a posilek do 30 -40 min po .
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie