Zadaj pytanie

Serie i powtórzenia. O co chodzi?

Witam. Od jakiegoś czasu ćwicze Na siłowni jednak nie mam dużego doświadczenia, Dlatego proszę o radę.
Czy mając ćwiczenie klatka:wyciskanie Na maszynie w przód 3-4 serie 12-15 powtórzen, to to znaczy że mam 15 razy podnieść i opuścić sztangę a potem do następnego ćwiczenia? Czy jak skończę po każdej serii 4 jakiś ćwiczeń to muszę zacząć znowu robić te powtórzenia?
Kolejne pytanie: ile mam brać obciążenia Jeśli jestem początkujący? Czy Na hantle biorę 5 kg a Na sztangę 10? Łącznie z gryfem oczywiście..
I ostatnie: Jeśli można to prosiłbym o podanie jakiegoś planu bo sam mam kilka a nie wiem czy którykolwiek jest dobry.
Z góry dziękuje.
22624
5

Witaj

 

Tutaj sprawa jest prosta 15 to ilość powtórzeń jaką musisz wykonać w każdej serii a serii masz 4 jednego ćwiczenia.

Wykonasz te serie, przechodzisz do kolejnego ćwiczenia :)

 

Obciążenie jest indywidualne więc weź nawet najmniejszy ciężar i dostosuj go do siebie tak abyś ostatnie p15 powtózenie wykonywał z dużym trudem i oporem.

 

Co do planu to niestety ale nie ma dobrych i złych.

 

Po prostu zacznij i zgłębiaj wiedzę ;)

Pozdrawiam.

 

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

dodał odpowiedź 21 czerwca 2014 12:23
1 seria to te 8-12 powtorzen ;) zwykle robi sie 1 cwizenie w 3-4 seriach a potem dopiero przechodzis do nastepnego cwczienia przerwa miedzy cwiczeniami to ok 1-2 min i powinies miec taki ciezar ze jak juz te osotatnie powtozrenie zrobisz to ejszczed masz sile na maks 2 ( wszystko poprawnioe tehcniczne technika najwazneijsza) pozdro
dodał odpowiedź 21 czerwca 2014 18:13
Hejka, wykonujesz pierw 3 (lub 4) serie jednego ćwiczenia (chyba, że bawisz się w serie łączone itd, ale wątpie) po określoną liczbę powtórzeń, później przechodzisz dalej. Obciążenie musisz wyczuć, potrwa to chwilę, z czasem złapiesz o co chodzi. Jeśli chodzi o trening, polecam FBW: http://www.kfd.pl/full-body-workout-fbw-49877.html/ Pozdro
dodał odpowiedź 23 czerwca 2014 14:19
Siema. A więc tak. Po pierwsze należy zaznaczyć, że to zależy od wykonywanego treningu. Jeżeli jest to trening np. ACT to nie robimy przerw między stacjami, dopiero po zakończonym obwodzie. Jeżeli jest to trening typu FBW albo trening dzielony itp. tp podchodzimy np. do wyciskania na klatkę, gdzie mamy ustalone, że wykonamy 4 serie po 12 powtórzeń. Robimy pierwszą serię (czyli te założone 12 pow.) i po zakończeniu robimy sobie przerwę około 1.5 min a następnie podchodzimy do kolejnej serii. Kiedy skończymy dane ćwiczenie to również przerwa między ostatnią serią jednego ćwiczenia a pierwszą innego powinna nie być zbyt długa i trwać te 1.5-2 minuty. Natomiast inaczej wygląda to już przy superseriach, seriach łączonych, seriach kombinowanych. Jeżeli stosujesz takie metody treningowe to między seriami w tych przypadkach przerwy być nie powinno, tzn. tylko czas potrzebny na przejście z jednego sprzętu do drugiego. Co do doboru ciężaru to najpierw opanuj technikę, a ciężary dobieraj tak, żeby być w stanie kontrolować ciężar przez cały zakres ruchu. Nie jestem w stanie napisać ile, bo to już sprawa indywidualna ale myślę, że z czasem sam będziesz bez problemu dobierał odpowiednie obciążenia. Mam nadzieję, że o to Ci chodziło i jest to w miarę zrozumiale napisane. W razie niejasności pytaj śmiało. Pozdrawiam serdecznie ;)
dodał odpowiedź 23 czerwca 2014 18:17
4 serie ćwiczenia po 15 powtórzeń to znaczy że np 15x opuszczassz sztangę na klatkę piersiową i 15 razy ją podnosisz to jest 1 seria odpoczywasz minutę i robisz t osamo czyli drugą serię. Jeśli jesteś początkujący to polecam ci trening Full Body workout. Zajrzyj na forum sfd i poczytaj o FBW jest tam nawet na tym forum dział dla początkujących więc na pewno coś znajdziesz
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie