pytania

13 grudnia 2018 09:37

Witam, dziś wypadł mi dzień nietreningowy ale przez pomyłkę zjadłam posiłki (dwa) z dnia treningowego. Co w tej sytuacji? Czy mogę wykonać trening HITT w celu spalenia nadwyżki ?

Katarzyna  Matella Na pytanie odpowiedział trener Katarzyna Matella

Witam mam na imię Hubert mam 30 lat i waze 109 kg od miesiąca zaczęłem regularnie chodzic na silownie (zrzucilem 9 kg) do tego mam ciężką pracę fizyczna . Od paru dni stosuje bialko spalacz i witaminy, lecz nie mam pewności czy dobrze dobralem sobie suplementy. Proszę o pomoc

Katarzyna  Matella Na pytanie odpowiedział trener Katarzyna Matella
26 sierpnia 2018 15:41

Witam, jaką Pan poleca dietę dla kogoś z wysokimi trójglicerydami? Czego unikać, a co wprowadzić? Dodam tylko że ogólny cholesterol w normie, ale mało tego. ,, dobrego,,.

Witam, czy bialko mam liczyc tylko z jaj chudego miesa twarogu czy np z ryzu makaronu tez ?

Witam, czy dieta jedz co chcesz wygladaj jak chcesz jest skuteczna ? Chodzi o to zeby jesc to na co mam ochote ale tak zeby sie makro i kalorie zgadzaly z moim zapotrzebowaniem. oczywiscie z przewaga bym jadl te zdrowe posilki

Witam, czy moge jesc na obiad (na redukcji jak i na masie) to co wszyscy domownicy np pyzy z miesem, pierogi itp. Ramo bym jadl owsianke lub omlet, na sniadanie grahamka z wedlina po pracy wlasnie obiad taki co kazdy domownik a przed i po treningu kurczak ryz warzywo a na kolacje twarog

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Witam , moje pytani odnosi się do treningów i pożywienia u osoby pracującej 3 zmiany, a więc jeśli wypada mi trening bicepsów , triceps w poniedziałek to czy w następnym tygodniu mogę zmienić kolejność ćwiczonych partii ? czy przed pracą (nie jest zbyt wymagająca siłowo ale siedząca też nie) mam się oszczędzać na siłowni czy raczej iść na max i po prostu uzupełniać składniki ?odnośnie diety waga 85kg 171cm mięśnie brzucha lekko widoczne chciałbym określić ilość składników jakie mam przyjmować i ile posiłków z uwzględnieniem pracy chodzi mi o mniej wiecej ile czego jesc np100g platków owsianych czy tam 200g kurczaka itp , zaplecze suplementów: methanex taki suplemencik tak poprostu leży sobie , mutant mass jakas przedtreningówka , cytrulina, bcaa coś dokupić ? Z góry dziękuje za rady i pozdrawiam wiem ze pytanie obszerne ale potrzebuje oceny sytuacji, porady jak to zgrać ze sobą praca siłka odpoczynek

Witam,
Zawsze umiałam ustalić sobie i kalroczynosc i godziny posiłków jednak zmieniłam prace i pracuje nawet na nocne zmiany. I w tym pokoje pytanie, jak ułożyć 5 posiłków mając zmiany nocne i wgl ?

Witam, mam pytanie dotyczące napojów sztucznie slodzonych. Ostatnio słyszałem, że mimo iż napoje tego typu nie zawierają cukru to i tak podbijają poziom insuliny w organizmie tak jak przy normalnym spożyciu węglowodanów. Samo wielokrotne podbijanie poziomu insuliny we krwi w ciągu dnia nie jest dobre dla gospodarki hormonalnej i na pewno nie sprzyja w okresie redukcji kiedy też większość osób z takowych napojów korzysta. Wielokrotnie widziałem na wielu portalach, że czołówka kulturystów do każdego posiłku popijam np. Cola zero. Dlatego moje dwa pytania. Czy rzeczywiście napoje slodzonych aspartanem powodują skoki insuliny? Jeśli tak czy dobrym pomysłem np.podczas redukcji gdy chce się tego "słodkiego" bylo by wypić taki napój w ostateczności przy posiłku zawierającym weglowodany?

4 grudnia 2017 14:56

Dzień dobry.
Chciałbym się dowiedzieć jak to na prawdę jest.
Z jednej strony czytam o tym, że ze względu na działanie pobudzające układ odpornościowy, spirulina nie jest zalecana u osób cierpiących na choroby autoimmunologiczne jaką jest niewątpliwie hashimoto, natomiast z drugiej strony czytam, że "Spirulina (słodkowodna) jest jednym z nielicznych suplementów naturalnych, które są wolne od jodu. Zawarte w tych preparatach ilości są bezpieczne i nie powodują reakcji ani ze strony samej tarczycy, ani gruczołów przytarczycznych, choć wszystkie one są bardzo wrażliwe na zmiany stężenia tego pierwiastka (jod jest wykorzystywany do syntezy hormonów tarczycowych). Spirulina zawiera tak mało jodu, że nie wpływa on na pracę gruczołów, w związku z czym nie tylko w chorobie Hashimoto, ale także w innych jednostkach chorobowych tarczycy można ją bezpiecznie stosować. Poza chorobą Hashimoto Spirulina może być przyjmowana także w większości przypadków w chorobie Gravesa-Basedowa, przy niedoczynności i nadczynności, a także w chorobach niespecyficznych związanych z tarczycą lub przytarczycami." ( spirulina.pl )
Teraz już nie wiem czy mogę/powinienem suplementować się spiruliną czy nie.
Proszę o rozwianie wątpliwości i serdecznie z góry dziękuję.

Witam,
ze względu na charakter mojej pracy treningi zazwyczaj kończę o godzinie 22-23. Co zjeść po powrocie do domu,żeby nie obciążać na noc organizmu i jelit? Zauważyłem,że po spożyciu węglowodanów albo mięsa rano mam problemy gastryczne.

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert
18 listopada 2017 21:24

Witam,
W księgarniach multum książek, na temat zdrowego odżywiania, na temat funkcjonowania naszych jelit, wpływu czynników anty-żywieniowych na naszą mikroflorę jelitową itd. Ale którą z nich wybrać?
Czy mogę prosić o jakąś listę książek, którą warto przeczytać ?
Na celowniku obecnie mam/przeczytałem :

» "Twój drugi mózg" Emeran Mayer

» "Utracone mikroby. Brakujące ogniwo zdrowia i gorzka prawda o nadużywaniu antybiotyków" Martin J. Blaser

» "SPALAJ TŁUSZCZ, BUDUJ MIĘŚNIE " Tom Venuto

» "ZDROWIE ZACZYNA SIĘ W BRZUCHU" ERICA SONNENBURG, JUSTIN SONNENBURG

» "Insulinooporność. Zdrowa dieta i zdrowe życie" Dominika Musiałowska

Pozdrawiam!

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie