Zadaj pytanie

Czy ćwiczyć codziennie na siłowni?

Jednym z podstawowych pytań, jakie zadają początkujący trenujący jest: Czy ćwiczyć na siłowni codziennie? A jeśli nie, to: Ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni? Kwestia jest w dużej mierze indywidualna. To po prostu zależy od kilku czynników.

1577
0


Codzienny treningCzy ćwiczyć na siłowni codziennie? 

Kluczowymi elementami kształtowania sylwetki jest dostarczanie mięśniom bodźców wywołanych treningiem na siłowni oraz regeneracja. Oczywiście poddając mięśnie wysiłkowi fizycznemu doprowadzamy do uszkodzeń włókien mięśniowych, ale dzięki temu te mają szansę się odbudować i zarazem wzmocnić oraz pogrubić. Na skutek bodźców treningowych doprowadzamy do wzmocnienia mięśnie i podniesienia parametrów fizycznych, takich jak siła oraz wytrzymałość. Do tego dochodzą jeszcze aspekty regeneracyjne związane zarówno z właściwym odżywianiem, jak i przerwami od treningów. Musimy dostarczać do mięśni składniki budulcowe i energetyczne by utrzymać odpowiedni stopień odnowy, a także przewagę anabolizmu nad przemianami katabolicznymi.

 

 

Ile razy w tygodniu trenować na siłowni?

Nie ma sensu na początku przygód z siłownią zamęczać się codziennymi treningami. Przerwy są bardzo istotną kwestią. Nie bez powodu podstawą jest trening dzielony, podczas którego ćwiczymy konkretne partie na danej jednostce treningowej. Oczywiście w pierwszej kolejności nasz organizm musi przystosować się do regularnego wysiłku fizycznego i bodźców z niego płynących. Nastrajamy zatem nie tylko układ ruchu, ale również układ nerwowy, krążenia czy samą pracę serca. W zupełności trening ogólnorozwojowy, służący nam do przystosowania się do nowych warunków oraz nauczenia się odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń, wystarczy wykonywać trzy razy w tygodniu. Po minięciu około 4-6 tygodni można śmiało przejść na trening dzielony i wykonywać go cztery razy w tygodniu. Wówczas mięśnie powinny być już przystosowane do wysiłku tego rodzaju, a my zapoznaliśmy się wstępnie z metodyką treningową.

 

BCAA

 

Regeneracja

Ważne jest, aby pamiętać o odpoczynku. Tak jak potrzebujemy chwili przerwy między seriami czy ćwiczeniami, tak też po zakończonej sesji treningowej. Należy mieć na uwadze, że wiele ćwiczeń na daną partię angażuje też mięśni z odrębnej grupy, które pełnią rolę wspomagaczy. Przerwa służy zregenerowaniu sił oraz zapewnieniu najlepszych możliwości do przeprowadzenia treningu na właściwą grupę mięśniową. Poza tym, bez regeneracji nie ma rezultatów. Zatem: ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni? Na początku w zupełności wystarczą nam sesje treningowe w liczbie 3-4. Przynajmniej do czasu aż nie staniemy się zaawansowanymi trenującymi z dłuższym stażem i większymi potrzebami.

 

https://dailyburn.com/life/fitness/strength-training-every-day/
https://www.shape.com/fitness/workouts/9-reasons-skip-your-workout-sometimes

Oceń treść:
(0 głosów)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie