Zadaj pytanie

HIIT i TABATA na redukcji

Hej, chciałbym się dowiedzieć o tych dwóch pojęciach, a raczej o tym kiedy je stosować i jak je łączyć w tygodniu. Otóż w poniedziałki i środy mam trening siatkówki na poziomie półprofesjonalnym, natomiast siłownie we wtorek, czwartek i piątek. No i teraz chciałbym wprowadzić HIIT oraz TABATA i bardzo mi na tym zależy no ale nie wiem gdzie to wcisnąć. Czy Sobota i Niedziela będą dobrymi "workami" żeby to do nich wrzucić, czy po prostu tylko w sobotę rano 1h-1,5h po śniadaniu(płatkach owsianych/ omlecie z całych jaj z płatkami owsianymi itp.) wystarczy żebym robił jedno z tych ćwiczeń - jak tak to prosiłbym o radę co byłoby lepsze lub czy mógłbym w jednym tygodniu robić HIIT, a w drugim TABATA? No i jakbym już wprowadził te ćwiczenia to czy odstawić 20-25 minutowe CARDIO po treningu siłowym czy nadal to kontynuować ? Aha i jeszcze jedno chyba najważniejsze pytanie - otóż co jeść po tych ćwiczeniach, od razu ww proste i białko, a później normalny, pełnowartościowy posiłek lub czy mogę zjeść ww proste i białko, a pełnowartościowy posiłek spokojnie zjeść za jakieś 1,5h? Jeżeli macie jakieś rady to prosiłbym o podzielenie się nimi ze mną jak i z innymi ;-)
Trzymajcie się!
3117
12

Witamy,

wydaje się, że najlepszym wyjściem będzie wybór TABATY i wykonywanie jej 1 raz w tygodniu. Na początek sprawdzi się tabata w formie dynamicznych przysiadów. Z czasem można pokombinować – burpees albo przysiady z obciążeniem.

 

Tak, jeden trening tabaty powinien zrównoważyć rezygnację z jednego treningu cardio typu afterburning.

 

Najlepiej zjeść posiłek na 1,5h przed TABATĄ, i po kolejnych 1,5h normalny posiłek. Opcjonalnie można przed/po tabacie wrzucić aminokwasy BCAA oraz wprowadzić do stałej suplementacji beta-alaninę, zresztą cenowo Trec BETA-ALANINE 700 wychodzi bardzo korzystnie i warto spróbować.

 

Tymczasem zachęcamy do regularnego odwiedzania kanału Zapytaj Trenera (regularnie dodajemy nowe filmy):

https://www.youtube.com/ZapytajTrenera

http://www.zapytajtrenera.pl

dodał odpowiedź 13 października 2013 18:36
Wszystko zalezy do Ciebie, Tabata, HIIT, Treningi Metaboliczne sa najlepszym rozwiazaniem przy redukcji tkanki tluszczowej, rób je w DNT po posiłku, aby uniknac hipoglikemii.
dodał odpowiedź 13 października 2013 21:58
a co myslicie o treningach codziennie o niskiej intensywnosci przed sniadaniem? np 15-20 min skakanki z rana. IG zeszlo w nocy, wiec spalimy zapasy tluszczu na czczo jesli nie przesadzimy z intensywnoscia i czasem? Jakie jest Wasze zdanie?
dodał komentarz 13 października 2013 22:08
Z mojego punktu widzenia wygląda to tak, że skoro już chcemy robić cardio(lub nie koniecznie cardio) na czczo to powinniśmy się zabezpieczyć dobrym BCAA przed treningiem i dobrze by było również po treningu, no i posiłek po treningu(nawet z tłuszczami - jaja całe, płatki owsiane). W takim przypadku nie musimy się bać, że spalimy mięśnie, a będziemy zrzucać fat ;-) Ja kiedy zaczynałem swoją "karierę" redukcyjną to na czczo biegałem po 20-30min przy niskim tętnie i bardzo dobrze się sprawdzało. Trzymaj się !
dodał komentarz 13 października 2013 22:26
BCAA nie jest do niczego potrzebne Katabolizm nie ma prawa wystapic po 16/20h nie jedzenia, ale nie zaszkodzi jesli nie jestesmy na IF. Co do twojego pytania Kacper jest to świetny pomysl, tylko trzeba pamietac aby ta intensywnosc nie byla zbyt duża, bo jak dobrze zauwazyles glikogenu nie za wiele, wiec istnieje prawdopodobienstwo hipoglikemi.
dodał komentarz 14 października 2013 07:29
Dzis sprobowalem :) CIezko troche, bo brzuch pusty, ale po posilku czulem sie ok. Zobaczymy za kilka dni :)
dodał komentarz 14 października 2013 10:26
No dobra, to też do tego powrócę ;-) Tylko wtedy najlepiej ten ostatni posiłek z niewielką ilością WW zjeść na 1-1,5h przed snem, czy tak ?
dodał komentarz 14 października 2013 13:14
Nie ma znaczenia czy zjesz wegle czy nie, przed snem, to co mówi Pan Karmowski traktuj z przymruzeniem oka, on jest zawodowym kulturysta żyjącym z tego co robi, ty jestes amatorem, wiec miej do tego dystans.
dodał komentarz 14 października 2013 22:07
Ja osobiscie jem mala ilosc ww na noc, lecz nie ma to zwiazku z moim cardio na czczo. Nie czuje sie zle nawet jak zjem same bialko przed pojsciem spac :) w sensie na drugi dzien. Ale zauwazylem, ze dzisiaj przy normalnej do tej pory diecie czulem czasem lekki glod w zoladku, wiec dodam ze 100kcal na ten tydzien, obserwuj u siebie :)
dodał komentarz 19 listopada 2013 09:27
"Dobra Porada" czyli BCAA na IF jest niewskazane ??
dodał komentarz 21 listopada 2013 14:21
BCAA teoretycznie zawsze jest wskazane dla ochrony miesni. Natomiast sa osoby, ktore uwazaja, ze katabolizm to mit. Ciezko to okreslic bo nie ma ma dowodow naukowych :)
dodał odpowiedź 15 listopada 2013 21:03
tabata w trakcie dnia o kazdej porze dnia mozesz ( dobrze podkreca metabolizm) a trening hiit po silowym treningu
dodał odpowiedź 18 listopada 2013 23:17
tabata jest swietna na podkrecenie metabolzimu w ciagu dnia
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie