Zadaj pytanie

Owoce i mity odnośnie fruktozy ?

Wiele osób mówi, że przy redukcji owoce niekorzystnie wpływają w porównaniu z warzywami na nasz organizm? Chodzi mi o uwalnianie fruktuzy. Czy jest tak ,ze wszsytkimi owocami?? Czytałem dobry artykuł odnośnie grejpfrutów ", zawiera błonnik i pektyny, dzięki którym oczyszcza organizm z toksyn i usprawnia przemianę materii. Ma także niski indeks glikemiczny – po jego zjedzeniu cukier jest stopniowo wchłaniany przez organizm, przez co dłużej będziemy czuć się nasyceni i unikniemy napadów głodu. Jednocześnie grejpfrut stabilizuje poziom glukozy, co zapobiega zamienianiu jej nadmiaru w tłuszcz." . Jeżeli ktoś ogarnia to mógłby wypowiedź się na temat?
1514
5
dodał odpowiedź 14 kwietnia 2014 16:21
Mowiąc "owoce" ogarniamy strasznie obszerny rozdział w zywieniu i ogromną ilość produktów łącznie z pomidorami które też są owocem (z rodziny jagód). Prawdą jest że fruktoza jako monosacharydy powoduje wyraźne podniesienie cholesterolu we krwi. Prawdą jest również, że nadmiar fruktozy może powodować dnę moczanową oraz to że owoce w większości sprzyjają zwiększeniu poziomu insuliny we krwi. Pytanie natomiast czy fruktoza jest zła- nie jest. Znajduje się ona w spermie wszystkich ssaków jako pokarm dla plemników (ciekawostka). Jest dobrym zastępstwem dla cukru oraz stosuje się ją w chorobach serca a profilaktycznie ma działanie przeciwnowotworowe. Po prostu odpowiedzią na Twoje pytanie jest tabela indeksów glikemicznych którą możesz wszędzie znaleźć w necie. Odszukaj owoc który chcesz wlaczyc do diety i sprawdź. Co mogę poradzić to: na redukcji trzymaj się indeksu 5-35. Ewentualnie w ciezki dzień treningowy przed treningiem jak nie ma dobrego posiłku możesz zjeść cos o indeksie 40-55. Powyżej to już banan, arbuz itp. Aha i jeszcze jedno. Twoje pytanie może nie uzyskalo pelnej odpowiedzi o która Ci chodzilo dlatego że jest zbyt ogólne. To tak jak zapytał byś czy mięso jest złe lub czy ryby są super (wiemy że nie wszystkie). Doprecyzuj. No chyba ze to co napisałem jakos pomogło. PZDR
dodał komentarz 14 kwietnia 2014 21:48
Dzięki za pomoc ! Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ostatniego posiłku przed snem,ponieważ kończe trening koło 21:30, to jem koło 22:00 przeważnie jakąś rybke z puszki (22g białka 28węgli i 15g tłuszczy) bądź puszkę tuńczyka(26g białka 0g węgli, 4g tłuszczu+ do tego skiba razowca z pomidorem). Nie wiem czy dobrze robię. Mógłbyś polecić coś? (dodam ,że ćwiczę od 8 miesięcy,od miesiąca jestem na redukcji i chcaiłbym zredukować parę procent tłuszczu,mój wzrost 181cm,waga 78kg, nie korzystam narazie z żadnych odżywek,chcę przez 18 miesięcy nabrać dobrej masy mieśniowej tylko z odżywiania,ewentualnie potem włączyć suplementacje)
dodał komentarz 14 kwietnia 2014 23:56
Michał pamiętaj tylko aby ostatni posiłek nie był później niż godzina przed spaniem. Już dawno odeszliśmy od tego że węgle na noc to zły pomysł. Oczywiście w odpowiedniej ilości wspomagają procesy regeneracyjne i odnawiają glikogen w mięśniach. Tuńczyk lub łosoś jak najbardziej ale to troszkę za mało. Ja polecam omlet lub jajecznice z samych białek jak + do tego możesz dodać np. płatki owsiane górskie. Albo jajka z tym tuńczykiem jak tak go lubisz. Kombinacji jest mnóstwo. Ja np. jem płatki owsiane z cynamonem, odtłuszczonym kakao i łyżką kremu orzechowego który sam robię (łatwizna). Co do supli to dorzuć chociaż antykatabolik w postaci glutaminy i jakieś witaminy bo tak obciążasz strasznie organizm. Pomóż mu trochę a na pewno się odwdzięczy. pzdr
dodał odpowiedź 14 kwietnia 2014 16:47
zapomniałem jednego dodać;) PAmiętaj że jak liczysz IG to zliczaj cały posiłek z prostego powodu- wiele produktów np. białko obniża i to bardzo indeks całego posiłku. Z tego co wiem to łosoś także obniża indeks. Jak lubisz cos o wysokim indeksie to znajdź produkt który go obniża w posiłku i sprawa załatwiona. Nie wpadajmy w paranoje z tym indeksem glikemicznym.
dodał odpowiedź 14 kwietnia 2014 17:43
Nie do konca zapewne są owoce o wyzszym i nizszym IG i to warunkuje te uwalnianie fruktozy oraz skoki insulinowe. Nie popadaj w skrajnosc poniewaz małe ilosci nawet tych owocow i duzym IG nie bedą w stanie podniesc Ci na tyle poziomu cukru w e krwi abys to jakos odczuł. Jeżeli chodzi o spozywanie to raczej jedz je po wysiłku w celu szybkiego uzupelnienia poziomu glukozy.Oczywiscie w prownaniu z warzywami wypadają gorzej ale jak to sie mowi wszystko ma swoje wady i zalety i spozywane w odpowiednich ilosciach napewno nie zaszkodzą.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie