Zadaj pytanie
28 maja 2014 12:01

wieczorne bieganie - co i czy jeść po?

Witam!
Jestem kobietą w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej, zbilansowana dieta, ćwiczenia - i są już pierwsze efekty, ostatnio dorzuciłam bieganie (około godziny 23) pomaga znasnąć i zdrowo zmęczyć się przed snem, po bieganiu wykonuje 10min ćwiczenia abs, kapiel i bezproblemowo zasypiam. Czy po takim treningu powinnam coś jeść, patrząc na to że około 1h po skończeniu treningu idę spać? Ostatni posiłek jest około 21, a po treningu nie czuje głodu, a więc organizm nie dopomina się posiłek. Proszę o opinię, pozdrawiam!
2515
4

Witaj

 

O ile bieganie w godzinach porannych, niedługo po wstaniu okazuje się być lepsze, to nie ma powodu by nie robić tego o godzinie 23, jednakże w zależności czy biegasz by nasilić trochę metabolizm [co o tej godzinie jest błędne], lub jako forma treningu lub jego uzupełnienie. Posiłek potreningowy jest bardzo ważny, pomimo tego czy odczuwasz głód czy nie, powinnaś go zjeść. Jako że jest to ostatni posiłek i to zaraz przed snem, faktycznie powinien być on lekki, i nie zawierać węglowodanów, a wyłącznie samo białko, ewentualnie z małym dodatkiem tłuszczu. Może to być np; odżywka białkowa z dodatkiem oleju lnianego lub oliwy z oliwek, może to być twaróg chudy lub półtłusty, lub nie koniecznie nabiał – a kurczak bądź ryba. Dodatkowo dopiszę, że codzienny, lub za częsty trening brzucha niestety nie przynosi efektownych rezultatów, po prostu w tej kwestii więcej nie znaczy lepiej, trening brzucha 1-2razy w tygodniu ci w zupełności wystarczy. Pozdrawiam.

dodał odpowiedź 28 maja 2014 15:52
Witam. Jeśli nie odczuwasz głodu po bieganiu, to myślę, że nie musisz martwić się posiłkiem. Ewentualnie, mogłabyś zjadać coś lekkiego, z małą lub zerową ilością tłuszczu- jabłko, trochę twarogu odtłuszczonego, cokolwiek, co nie będzie Ci ciążyć na żołądku i nie przeszkodzi w zaśnięciu. Pozdrawiam i życzę powodzenia w redukcji ;)
dodał komentarz 28 maja 2014 16:45
dziekuje za odpowiedź :) mam podobne zdanie, ale chciałam skonfrontować je z kimś innym, pozdrawiam! :)
dodał odpowiedź 28 maja 2014 18:36
Myśle ze dobrze byłoby cos zjesc nie musi to być duzy posilek wystarczy 50g chudego twarogu np. z 10g rodzynków i lyżką dżemu niskoslodzonego ( biąlko + węgle) czyli kompletny posilek bezposrednio po treningu pozwoli lepiej "odpocząc" Twojemu organizmowi uzupelnic straty glukozy oraz glikogenu.
dodał odpowiedź 3 czerwca 2014 11:28
Bieganie traktuje jako uzupełnienie treningu :) Dużo naczytałam się o bieganiu rano, ale poranne bieganie jest poprostu nie dla mnie, nie sprawia mi przyjemności (rano odbywam 'główny' trening) a wieczorem, aż nie mogę sie doczekać aż wskoczę w dres i pobiegam :) próbowałam zamienić kolejnoscią treningi, ale jedna opcja z wieczornym bieganiemduzo bardziej mi odpowiada. Chyba wybiorę opcję z odzywką białkową, żołądek będzie czuł się lżej niż po posiku, a z 'pełnym' ciężko mi zasnąć. trening brzucha wykonuje tylko po bieganiu czyli około 3-4razy/10 min. Dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam!! :)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie