Zadaj pytanie

Suplementacja dla ektomorfika ?

Witam
Mam 18 lat . Moja przygoda z siłownią trwa juz 2 rok . Nie moge nabrac masy ani tłuszczowej ani mięśniowej . (60kg 178cm wzrostu)
Jaką kreatyne zastosować i jakiego gainer czy bcaa też i co jeszcze bym mi pomogło.
I jakie ćwiczenia na lepsza Klatke zastosowac ?
Występuje u mnie też ból kolan. Czym moze to być spowodowane

Pozdrawiam Kuba
246
7
dodał odpowiedź 13 marca 2015 22:11
Witaj, Jak dla mnie osobiście zamiast gainera lepiej kupić produkty i więcej jeść. Tutaj leży wina ! Waga nie idzie w górę, bo za mało jesz. Oczywiście, jeśli masz fundusze i masz poważne problemy z kaloriami to możesz zakupić gainer. Co do reszty to bcaa bym kompletnie wyeliminował na masie. Kreatyna będzie bardzo dobrym zakupem. Co do klatki, to rozrost klatki często jest powiązany z genetyką jednak staraj się wykonywać wszelkie wyciskania (płaska,skos) oraz ćwiczenia rozciągające (rozpiętki,buterflly czy brama ). Co do bólu kolan, tutaj może być wiele problemów. Na początku przeanalizuj technikę przysiadów lub ewentualnych ćwiczeń gdzie obciążasz kolana. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 13 marca 2015 22:30
Hejka, Najważniejsza do budowania masy jest dieta. Po 1, oblicz zapotrzebowanie kaloryczne wg wzoru: (24*masa ciala*współczynnik aktywności (1,3mala, 1,5srednia, 1,7duza)), dodaj 300-500 jeśli chcesz masować. Źródla białka: jajka, nabiał (twaróg chudy), odżywki białkowe, ryby, mięsa, tłuszczów: oleje, orzechy, awokado, masła orzechowe, oliwa z oliwek; węglowodanów: ryż, makarony, pieczywo, ziemniaki, płatki owsiane, kasze. Makro: białko 2-2.5g/kmc, tłuszcze 1-1,5g/kmc, węgle 4-6g/kmc.Staraj się na tym bazować i złożyć sobie posiłki (5 lub 6). Z kreatyn polecam creatine 100 i cm3. Możesz kupić również odżywkę białkową, jeśli nie będziesz w stanie uzupełnić białka z pożywienia (np whey100), gainera, jeśli nie będziesz w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości kcal (np mass xxl). Co do bólu, rozgrzewaj się mocno przed ćwiczeniami na nogi, wykonuj 10 min na maszynie cardio, później rozciąganie dynamiczne i jakieś 2-3 serie wstępne. Skup się na odpowiedniej technice. Możesz również kupic glukozaminę i wit C, aby wzmocnić stawy. Pozdro
dodał komentarz 14 marca 2015 14:46
Według obliczen wychodzi mi 2800 kcal :o Moim zdaniem za mało :/ czy możliwe że tyle wystarczy ?
dodał komentarz 14 marca 2015 15:30
A dodałeś nadwyżkę 300-500kcal? Jeśli tak, to sprawdź, czy taka ilość kalorii jest ok. Obserwuj wagę, jeśli nic nie rośnie, lub rośnie mniej niż 0.5kg na tydzień/dwa to dodawaj stopniowo kalorie. Pozdro
dodał komentarz 14 marca 2015 18:42
Dziekuje za pomoc :)
dodał odpowiedź 14 marca 2015 12:22
by nabrać masy mięśniowej potrzebujesz odpowiednio zbilansowanej diety z nadwyżką 300-500 kcal. Musisz najpierw obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. powinieneś jeść 5-6 dobrze zbilansowanych posiłków średnio co 3 godziny. Rozłożenie makroskładników to: białko 30%, węglowodany 50% i tłuszcze 20%. Stawiaj na produkty nie przetworzone. Kreatyna to jakieś mono.
dodał odpowiedź 14 marca 2015 22:46
Witaj Trenujesz 2 lata już dawno powinieneś się zabrać za porządną dietę ;) oblicz zapotrzebowanie i śmiało dodaj kalorii tak do 500 wystarczy, może także spróbować stopniowo(reverse) jeśli masz fundusze śmiało kup monohydrat i możesz wlecieć z jakimś ciekawym gainerem ale najpierw posprawdzaj składy, bcaa raczej zbędne, osobiście wolałbym kupić białko bo raczej nie ma problemu z nabijaniem węglowodanów których wszędzie pełno :) klatka pójdzie wraz z wagą, tylko działaj na 100%! Ból prawdopodobnie od złej techniki, postaraj się bardziej rozgrzewać, pozdro!
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie