Zadaj pytanie

Czy robić z tego rzeźbę i jak dobrać do tego dietę oraz posiłki

Witam od 5 miesięcy ćwiczę na siłowni i próbuję utrzymać dietę, choć mi się to czasami nie udaje, gdyż mieszkam z rodzicami ,a jak to typowa rodzina lubią sobie trochę pojeść. Na screenach zamieszczę moje postępy.

Więc mam z tego robić rzeźbę?Jaki trening dobrać do tego by było idealnie oraz dietę. Nie mam żadnej wiedzy z tej dziedziny, więc proszę o pomoc lub o kontakt mailowy w celu pomocy dydaktycznych.

http://screenshooter.net/100475945/fopqhqo
Proszę o pomoc! Dzięki.
365
15
dodał odpowiedź 9 grudnia 2014 21:47
Siemanko, ja bym najpierw przeprowadził masę a potem redukcje. Za budowanie masy mięśniowej ( czy ogólnie przytyć) odpowiedzialna jest dieta z nadwyżką kalorii. Na początku będziesz musiał obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne . Tutaj masz film jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=RUTIdcNe9uo Swoje zapotrzebowanie i makroskładniki czyli ( węglowodany, biała i tłuszcze ) możesz obliczać w kalkulatorze na potreningu.pl Spożywaj takie produkty jak: - Węglowodany: ryż, makaron, kasze, płatki owsiane, ziemniaki, - Białko: białko jaj, chude mięso, chude twarogi, serki wiejskie - Tłuszcze: żółtka jaj, różne rodzaje orzechów, oliwa z oliwek. Staraj się spożywać posiłki w jednakowych porach co 2,5-3h. W posiłkach ( śniadanie i około treningowe ) powinno znajdować się najwięcej kalorii. W posiłkach około treningowych unikaj tłuszczy. Podziel sobie tak posiłki żebyś dziennie zjadał ich 5-6 posiłków. Ważna rzeczą na masie jest trening cardio. Wykonuj go 3 razy w tygodniu po 30 minut. Najlepiej taki trening jakbyś wykonał rano na czczo przed śniadaniem lub po treningu siłowym. Zaraz po treningu siłowym uzupełnij węglowodany oraz białko: Węglowodany: MaxCarb, vitargo lub banany a białko to odżywka białkowa np Whey 100. Co do samego treningu to jak jesteś początkującym polecam Ci żebyś przez 6-8 tyg trenował FBW. Poczytaj sobie o nim na internecie Masz tutaj ciekawe przepisy na śniadanie, obiad: http://www.musculardevelopment.pl/mdnews-tv/kuchnia-md/ Oraz możesz korzystać z Dietetycznej kuchni na zapytaj trenera. Podział makroskładników proponuje: węglowodany 50%, bialko 30% oraz tłuszcze 20%. Pozdrawiam ;)
dodał komentarz 9 grudnia 2014 22:27
Właśnie z białkiem oraz krkreatyna mam problem, gdyż moja mama się na to w 100% nie zgadza. Da się to jakoś zastąpić? Dzięki za pomoc! ;)
dodał komentarz 9 grudnia 2014 22:28
oczywiście nie musisz kupować suplementów. One są tylko uzupełnieniem diety ;)
dodał komentarz 9 grudnia 2014 22:32
W takim razie trzeba zabrać się za budowanie masy mięśniowej, zrzuceniu zbędnych tłuszczów i dążyć do osiągnięcia swoich celów. ;) A ćwiczenia na drążku są wskazane? Pytam się, ponieważ mam problem ze zrobieniem nawet 1, a właściciel siłowni napisał mi trening typowy na budowanie siły dla zaawansowanych z tego co słyszałem. Zaraz sprawdzę ten trening FBW.
dodał komentarz 9 grudnia 2014 22:34
hmm podciąganie jest jak dla mnie jest podstawowym ćwiczeniem na plecy. Ale możesz spokojnie podciągać się na maszynie :) Ja tak zaczynałem ;)
dodał komentarz 9 grudnia 2014 23:24
Niestety siłownia na którą chodzę nie posiada takiej maszyny. No cóż trzeba będzie próbować się podciągnąć,aż się czlowiek nauczy. Czysto teoretycznie czy budować masę jakiś konkretny czas np. Od teraz do 30 marca czy jak?
dodał komentarz 9 grudnia 2014 23:30
budować masę może ile chcesz. Ja na przykład jestem na masie i chce zakończyć masę na wadzę 90 kg, jeśli osiągnę wagę 90 kg to przechodzę na redukcje wtedy. Ty możesz też dać sobie cel do 30 marca np lub tak jak ja postaw ile chcesz przytyć itp.
dodał odpowiedź 9 grudnia 2014 22:04
Na poczatku byles zalany, dobrze ze zredukowales. Teraz jestes chudy i raczej powinienes skupic sie na budowaniu masy miesniowej. A to jak się za to zabrac powinienes przeczytać w tym artykule: http://www.trec.pl/czytelnia/budowanie-masy-miesniowej.html tam jest wszystko swietnie wyjasnione, a autorem jest sam Michał Karmowski.
dodał odpowiedź 10 grudnia 2014 14:12
Hejka, gratulacje, fajny efekt : ) Moim zdaniem śmiało możesz zacząć masować. Po 1, oblicz zapotrzebowanie kaloryczne wg wzoru: (24*masa ciala*współczynnik aktywności (1,3mala, 1,5srednia, 1,7duza)), dodaj 300-500 jeśli chcesz masować. Źródla białka: jajka, nabiał (twaróg chudy), odżywki białkowe; tłuszczy: oleje, orzechy, awokado, masła orzechowe, oliwa z oliwek; węglowodanów: ryż, makarony, pieczywo, ziemniaki, płatki owsiane, kasze. Makro: białko 2-2.5g/kmc, tłuszcze 1-1,5g/kmc, węgle 4-6g/kmc. Staraj się na tym bazować i złożyć sobie posiłki (5 lub 6). Dodawaj kalorii stopniowo, po ok 100 na tydzień od ilości, jaką masz teraz do czasu dojścia do wyniku z kalkulatora. Pozdro
dodał odpowiedź 10 grudnia 2014 14:32
Mogę ułożyć Ci plan który przyniesie Ci bardzo dobre efekty który będzie zaplanowany i w kórym nie ma nic przez przypadek. Trening to połowa sukcesu ale do tego jeszcze potrzebne jest porządne odżywianie bez tego nie osiągniesz dobrych efektów. Dlatego jeżeli weźmiesz u mnie konsultacje możesz w rok zrobić taką formę jakiej nie mają inni po 2-3 latach. Dlaczego? Bo brak im wiedzy na temat treningów i odżywiania. Pod moją opieką gwarantuje że na przyszłych wakacjach pochwalisz się płaskim brzuchem i wyrzeźbioną sylwetką. Chętnie Ci pomogę i jeśli chcesz dowiedzieć się więcej napisz do mnie email jestem trenerem personalnym i prowadzę również konsultacje online. Myślę że może cię to zaciekawić i jest to dla ciebie interesująca propozcja dzięki której możesz pod okiem profesjonalnego trenera zmienić swoją sylwetkę w tę wymarzoną! Proszę napisz do mnie a wszytko wyjaśnię Ci co i jak. Myślę że możemy nawiązać super współpracę :) Zapraszam do polubienia fanpage https://www.facebook.com/pages/Trener-Personalny-Artur-Pliś/744949855539568?ref=hl i czekam na wiadomość na email trenerarturplis@gmail.com
dodał odpowiedź 10 grudnia 2014 19:27
Kawał dobrej roboty. Pozbyłeś się sporej ilości tkanki tłuszczowej. Skoro jesteś chudy powinieneś zacząć robić masę mięśniową.
dodał odpowiedź 10 grudnia 2014 21:27
Witaj. Na wstępie gratuluję już osiągniętych efektów, naprawdę musiałeś się napracować. Możesz jeszcze trochę zredukować tej tkanki (pociągnąć jeszcze z miesiąc - zbyt długie przebywanie na deficycie nie jest za bardzo zdrowe dla naszego organizmu), jeżeli jeszcze ten poziom otłuszczenia Cie nie satysfakcjonuję. Chyba, że chcesz zacząć budować masę mięśniową a te pozostałości + to co nagromadzisz podczas tej masy (jak wiemy nadwyżka kaloryczna wiąże się również z przybyciem tej niechcianej tkanki tłuszczowej) zredukować po zakończonym cyklu "masowym". Musisz zdecydować. Daj znać jaki cel teraz obrałeś a ja postaram Ci się pomóc :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)
dodał komentarz 10 grudnia 2014 23:42
Do końca grudnia będę jeszcze redukowal by pozbyć się jak najwięcej tej tkanki, a od początku Stycznia zacznę cykl masowy i skończę go gdy uzyskam 87 kg(taki cel sobie obralem). Tak, jak kolega wyżej mi podpowiedział zamierzam rozpocząć trening FBW, gdyż ten co posiadam aktualnie(ułożony przez właściciela siłowni) jest typowo na sile, a mi nie jest to na rękę, gdyż nie jestem zbytnio wytrzymały. Pozdrawiam! ;)
dodał komentarz 11 grudnia 2014 08:27
Rozumiem. Od siebe tylko podpowiem, żebyś po redukcji zastosował reverse diet (proponuje się zapoznać z tym terminem, gdyż naprawde warto), pomoże Ci to zachować w miarę taki sam poziom tkanki tłuszczowej (zdarza się, że tłuszcz nawet dalej spada podczas tego okresu stopniowego dodawania kalorii). Również uchroni Cie to przed ewentualnym efektem jojo. Na czym polega w wielkim skrócie reverse diet: zwiększamy co tydzien kaloryczność diety o ok 100kcal aż do momentu kiedy uzyskamy nasze podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (tzw. bilans zerowy - czyli kalorie, na których nasza waga stoi w miejscu) i następnie w ten sam sposób możemy wejść na nadwyżke kaloryczną bądź dodać odrazu te 200-500kcal. W razie pytań pisz. Pozdrawiam raz jeszcze.
dodał komentarz 13 grudnia 2014 00:19
Od poniedziałku zaczynam FBW i polecona przez ciebie dietę. Mam tylko jedno pytanie, iż wychodzi mi 3000kcal z obliczeń i nie jestem do końca pewny co ta liczba oznacza. Ogólnie nie wiem czy to dobrze wyliczylem. Można prosić o pomoc? Pozdrawiam! ;)
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie