Zadaj pytanie

Dlaczego moja klatka nie rośnie?

Witam!
Mam 17 lat, ważę 89 kg przy 183 cm wzrostu. Na siłownię chodzę 3 miesiące. Mój problem polega na tym że moja klatka piersiowa nie rośnie ani nie nabiera siły. W przypadku każdej innej grupy mięśniiwej widzę przyrosty i wizualne i siłowe. Treningi wykonuję z kolegą, który waży 60 kg. Od kiedy chodzimy na siłownię ćwiczyliśmy klatkę tymi samymi ciężarami. Teraz przy wyciskaniu sztangi mój kolega podnosi 20 kg więcej ode mnie. Czym spowodowany jest mój zastój klatki? Na inne grupy mięśniowe nie narzekam, z kolegą jesteśmy na równi.
23630
11

Witaj!

 

Problem z rozwojem klatki piersiowej jest szeroko spotykany. Wynika to głównie z różnych predyspozycji genetycznych. Niektórym klatka rośnie jak na drożdżach, a pozostałym prędzej rosną mięśnie naramienne aniżeli klatka. Kluczem do sukcesu jest aby barki były niżej niż mięśnie piersiowe. Osoby, które mają bardziej wypukłą klatkę, po położeniu się na ławce, mają automatycznie ją wyżej niż barki i z tego właśnie powodu nie mają problemów z jej rozbudową. Natomiast, takie osoby jak ty, muszą do tego podejść w zupełnie inny sposób aby wywołać pełną stymulację klatki piersiowej.

 

Jedną z kluczowych kwestii w technice wyciskania jest formowanie pleców w łuk. W ten sposób klatka będzie wypchnięta do góry i znajdowała się wyżej niż barki. Inaczej to one przejmują na siebie sporą część pracy. Za każdym razem kiedy podchodzisz do wyciskania, powtarzaj sobie na okrągło co musisz zrobić, klatka do góry, klatka do góry ponieważ to się musi stać twoim automatycznym nawykiem. Taki ruch umożliwi ci wtedy pełne ściąganie łopatek i wyciśnięcie sztangi z pełnym zaangażowaniem mięśni piersiowych.

 

Niestety twoje barki mogą przejmować większość pracy również przy innych ćwiczeniach. Na przykład przy ściąganiu linek górnego czy dolnego wyciągu także powinieneś robić łuk i wypychać klatkę do przodu w taki sposób, żeby barki były z tyłu.

 

Kolejnym ćwiczeniem jest np. butterfly bądź wyciskanie na maszynie typu Hammer, w nich także pamiętaj o wypychaniu klatki, odrywaniu jej od oparcia aby zablokować barki.

 

Na koniec, staraj się także nie prostować ramion ponieważ wtedy niepotrzebnie mocno angażujesz tricepsy i barki. Wykonuch 3/4 ruchu, a w ten sposób uzyskasz najlepsze rezultaty.

 

Gwarantuję Ci, że jeśli weźmiesz te uwagi do serca, twoja klatka szybko przybierze na wielkości. Taką masz genetykę i musisz o tym pamiętać. W przeciwnym razie, czy zwiększenie częstotliwości czy różnorodności ćwiczeń czy zmiany obciążeń nie przyniesie ci oczekiwanych rezultatów.

Zobacz również

Precyzyjne spalanie tkanki tłuszczowej

BCAA i inne aminokwasy - dlaczego warto je stosować?

Kreatyna - funkcje o których nie miałeś pojęcia

dodał odpowiedź 2 kwietnia 2014 21:38
Ważę 80 kg. Przepraszam ze pomyłkę. Nie potrafię edytować pytania.
dodał odpowiedź 2 kwietnia 2014 22:04
Witam Bartku Nie przetrenowałeś czasami tej partii mięśniowej ? Jeżeli tak to wystarczy jej dać się obecnie zregenerować i powinno pomóc. Czasami tak się zdarza. Dieta dopięta na ostatni guzik ? Pozdrawiam
dodał komentarz 2 kwietnia 2014 23:00
Z dietą różnie bywa - chodzę do szkoły i po za tym mam dużo obowiązków. Staram się jednak pilnować kalorii. Kolega o którym wspomniałem nie dba w ogóle o swoją dietę. Plan treningowy mamy taki sam, klatkę trenujemy 2 razy w tygodniu. Stawiam na technikę, ciężary dobieram z głową. Jednak gdy raz na jakiś czas próbujemy swoich maksymalnych sił ze sztangą to jestem mocno zawiedziony.
dodał komentarz 3 kwietnia 2014 10:24
Bartku, kolega może dysponować lepszą genetyką dlatego też nawet nie trzymając ścisłej diety postępy przychodzą mu łatwiej. Zwróć uwagę na dietę oraz regenerację oraz poprawną technikę wykonywania ćwiczeń. W razie problemów pisz. Pozdrawiam
dodał odpowiedź 3 kwietnia 2014 07:28
macie inne ciała i inne typy budowy mu lepiej klatka wchodzi a ci słabiej , może też być tak że nie technicznie wykonujesz niektóre ćwiczenia , aby dobrze zbudować klatkę trzeba robić masę a potem redukcje i wszystko będzie super
dodał odpowiedź 3 kwietnia 2014 13:09
Powodow moze byc kilka rozne budowy ciała,rozne uwarunkowania genetyczne,zle technicznie wykonywane cwiczenia,przetrenowanie,zla dieta,brak odpowiedniej regeneracji. . Myśle ze bład na poczatku polegał na tym ze podnosiłes taki sam cieżar jak Twoj kolega, tutaj musisz pod siebie dobierac ciezar a nie smigac tym samym co kolega. Druga sprawa to ciągly progres ciezaru pamietaj ze lepiej zrobic 8 powtorzen wiekszym ciezarem niz machac 20 razy lzejszym.A dieta na dodatnim bilansie kalorycznym trzymasz? Na koncu musisz rowniez zadbac o odpowiednią regeneracje min te 7-8 godzinek snu i pamietaj miesnie nie rosną na siłowni :) Pamiętaj olej schematy szukaj i dobieraj rozwiazania indiwidualnie pod siebie bo kazdy organizm czasem potrzebuje troche innego bodzca dlatego zachecam do zmieniania cwiczen ilosci powtorzen,serii i szukania tej najlepszej opcji tylko dla Ciebie.
dodał odpowiedź 3 kwietnia 2014 17:24
Siema. Może być wiele przyczyn. Moim zdaniem głównym powodem może być dieta. Poradziłbym ustalić sobie dietę z nadwyżką kaloryczną. Do tego też staraj się wykonywać ćwiczenia jak najdokładniej. Musisz również zadbać o odpowiednią regenerację. Nie rób też nie wiadomo ile serii (do tego zakres powtórzeń staraj się trzymać ok 8-12). Postaraj sie robić około 12 serii na tą partię. Urozmaicaj trening. Zmieniaj co jakiś czas ćwiczenia i poszukaj takiego, które dobrze na Ciebie działa, przy którym dobrze czujesz pracę klatki piersiowej. Również genetyka ma tutaj duże znaczenie. Ale ciężką pracą da sie wypracować dobrą i silną klatkę. Także trzymaj dietę z nadwyżką, dużo śpij (daj czas mięśniom sie zregenerować), dawaj z siebie wszystko na treningu, wykonuj poprawnie ćwiczenia. Nie patrz na kolegę, to Ty masz mieć satysfakcje z odbytego treningu i ciężaru, którhm wykonywałeś ćwiczenie a nie ktoś inny. Dostosuj ciężar do swoich możliwości, nie rób tego na 'pokaz'. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam ;)
dodał odpowiedź 12 czerwca 2014 22:53
A spróbuj robić klatkę raz w tygodniu, w jednym tygodniu siłowo a w drugim dokładnie i technicznie, rób tak około 6 tygodni i wtedy zobaczysz czy będą efekty. Ćwiczysz dopiero 3 miesiące wiec katowanie 2 razy klatki to za duży wysiłek.Jakie ćwiczenia robisz na klatkę ?
dodał odpowiedź 12 czerwca 2014 23:51
Sam jestem osobą, która ma barki wypchnięte do przodu. Borykam się z takim problemem jak Ty, czyli ćwicząc moja klatka piersiowa nie rośnie. W moim przypadku skuteczne okazały się dipsy na klatkę piersiową. Nie jest to nic innego niż pompki na poręczach, jedynie różnica jest taka, że nogi są wyprostowane i wypchnięte do przodu co tworzy przeciwwagę i wymusza pochylenie ciała. Pompki na poręczach + mocne pochylenie do przodu to dobry trening klatki piersiowej. Na poręczach również staraj się wypychać klatkę do przodu. Co do diety. Z Twoim 3 miesięcznym stażem to tak na prawdę czy masz dietę czy jej nie masz powinieneś widzieć postępy, bo to dopiero początek Twojej kariery więc ścisła dieta jak u sportowców nie jest aż wymagana. Na prawdę spróbuj tych dipsów, świetne ćwiczenie, potrafi zmęczyć klatkę dużo bardziej niż wyciskanie, a też nie wymaga tak dokładnej techniki jak ono.
dodał odpowiedź 14 czerwca 2014 21:47
Witam Podłączam się do pytania gdyż moja klata też nie rośnie. \Wiec tak ćwiczę już jakieś 1.5 roku z tym że przez jeden rok nie miałem nie zbyt dobrego planu treningowego i praktycznie żadnej diety.dopiero od jakiś 5 msc. Ćwiczę dobrym planem(kolega wrzucał do oceny) i ogarnąłem też dietę. Na początku mojej przygody z siłownią mój max na klatę wynosił 30 kg(nie pamiętam swojej wagi) niestety powoli wchodził do góry (bardzo powoli) w stosunku do innych partii tak samą z sylwetką klata stała reszta rosła .Mój aktualny max wynosi 57kg przy 60 kg masy . Jestem po takiej małej masie i redukcji . Tak jak pisałem klata stoi w miejscu a reszta rośnie i jest progres.
dodał odpowiedź 10 kwietnia 2016 20:25
co mama zrobic jak mi klatka piersiowa stoji miejscu i nie widem co zrobic mama z tym prosze o porady
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie