Zadaj pytanie
8 lipca 2014 15:37

Jak schudnąć? Problem z odpowiednią dietą i ćwiczeniami.

Witam. Mam 14lat, czyli jestem jeszcze bardzo młody, a pomimo tego mam duże problemy z nadwagą. Mój wzrost to 175cm, a waga w granicach 90 kg, jak widać nie jest najlepiej. Moje marzenie to zejść do wagi powiecmy 60-65kg. Mimo mojej wagi jestem dosyć sprawny. Chce zacząć biegać, ale nie wiem kompletnie co i jak. jaka dieta itp. Będę wdzięczny, jeśli ktoś napisałby mi to jest i w jakich godzinach. Prosze o pisanie konkretnych nazw produktów, ponieważ nie zdam się kompletnie na tych wszystkich kaloriach i macro składnikach. Dodam też, że dysponuję sztangą 30kg, oraz sztangielkami jedna 4kg, a druga regulowana od 4,5kg do 10kg, jakoiż dysponuję takim "sprzętem" to prosiłbym również o podanie jakiś ćwiczeń, które ewentualnie pomogłyby mi w uzyskaniu idealnej sylwetki. Z poważaniem Michał.
384
4
dodał odpowiedź 8 lipca 2014 16:25
Witaj, Na pewno podstawą od zrzucenia wagi będzie dieta i trening areobowy. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne : waga*24*współczynnik aktywności (1.1-1.5) i od tego wyniku odejmij ok. 500 Kcal. Całe swoje zapotrzebowanie podziel następująco : 40%-węglowodany / 30%-białko / 30%-tłuszcze. Najlepiej rozbić całe zapotrzebowanie od 3-6 posiłków w ciągu dnia. Produkty z których możesz korzystać : węglowodany - ryże,makarony,kasze,płatki,produkty pełnoziarniste, produkty pszenne, ziemniaki / białko : mięsa,jaja,nabiał,ryby / tłuszcze : oleje,oliwa,różnego rodzaju orzechy. Co do treningu areobowego - proponuję na sam początek zacząć po prostu chodzić po 45 min 3x w tygodniu, z czasem możesz zwiększać czas do max 60 min lub dokładać sesje treningowe ale także powoli przechodzić w trucht czy potem bieg. Jeśli chodzi o trening siłowy na samym początku proponowałbym trening wzmacniający na ciężarze własnego ciała :) Mam nadzieję, że choć odrobinę pomogłem ;) Pozdrawiam
dodał odpowiedź 8 lipca 2014 16:26
Po pierwsze musisz się ruszyć i zacząć biegać nie jutro lecz dziś :) początkowo mogą to byc 3km i systematycznie zwiększaj tempo biegu jak i odległości. Co do diety to wywal zbędne jedzenie śmieciowe czyli fast food, slodycze, cole itd. ograniczaj również jedzenie smażone, postaraj się je zamienić na np. pierś z kurczaka(gotowana)warzywa(marchew, brokuł).
dodał odpowiedź 8 lipca 2014 17:41
Zgadzam sie z poprzednikami jesli chodzi o kwestie diety. co do biegania to ja na poczatek proponowalabym ci rower (lub no orbitreka) na poczatek zebys nie obciazal stawow, jak uda ci sie juz zrzucic kilka kilo zacznij od marszo biegow, za kazdym tygodniem zwiekszaj ilosc biegu i zminiejszaj marszu, a z w koncu bedziesz w stanie biec bez zatrzymywania sie czy maszerowania.
dodał odpowiedź 8 lipca 2014 18:36
Dziękuje za wszelkie cenne rady, wezme sobię je głęboko do serca. Jeśli chodzi o tą aktywność, to rzeczywiście wybiorę na początek jazdę rowerem 30 minut, czasami dłuższy wypad np. 60 minut. Mógłbym również prosić o jakieś konkretne nazwy ćwiczeń z obciążeniem, badź z wykorzystaniem słasnego ciężaru.
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie