pytania

Jestem początkujący. Chodzę na siłownie od 2 tygodni co 2 dni mam jakoś rozplanować sobie ćwiczenia na partie mięśniowe ? jak tak to jak.

Kiedyś sporo ćwiczyłam na siłowni, 3-4x tydzień. Ale odkryłam pole sport.

Na dzień dzisiejszy dwa razy w tygodniu chodzę na rurkę. Partie ciała, które najbardziej dostają to brzuch, plecy i ramiona. Do tego raz w tygodniu mam 45-minutowy stretching (często przeplatany ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha). Nie stać mnie już na siłownie, ale mam w domu sztangę (od 2 do 8kg), hantelki (2x4kg, 2x2kg), obciążniki na nogi (2x 0,5kg i 2x 2kg), kettlebell (6 kg). No i często jeżdżę na kolarzówce. Moim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej z ud oraz wyrzeźbienie pupy.

Ciężko jest mi ułożyć sobie plan, bo 2 dni mam zajęte przez pole, a na taki prawdziwy siłowy trening, mam czas tylko raz w tygodniu. Myślałam o HIIT, wtedy mój plan wyglądałby mniej więcej tak:

pon: odpoczynek
wt: hiit - 20 minut
śr: pole dance - 1h
czw: hiit -20 min
pt: odpoczynek
sb: pole dance - 1h
nd: trening siłowy nogi, pupa, brzuch - 1h

Co o tym uważacie?

Irek Żak Na pytanie odpowiedział trener Irek Żak

witam ,
mam pytanko odnośnie treningu ,dzięki którym zrzucę kilogramy. Jak najlepiej ćwiczyć czy może zna ktoś jakiś dobry plan ćwiczeń . I oprócz diety jakie suplementy pomogą do tego.

Czy trening cardio powinnam wykonywać codziennie ? Jak do tej pory ćwiczenia wykonywałam w systemie 3 dni ćwiczenia, 1 dzień przerwy, znowu 3 dni ćwiczenia i tak w kółko. Czy to dobry pomysł ?

Witam. Chciałabym się dowiedzieć jak wyglą u was trening interwalowy? Dokładniej chodzi o to czy mogę mieszać ćwiczenia? Tzn jednego dnia sprinty, innego np burpees itd.
Drugie pytanie to o progres. Jak go robić? Zwiększać czas pracy a zmniejszać wypoczynku czy dodać interwal? Przeciez jeżeli będę np dodawać interwal kolejny to trening się automatycznie wydłuży a nie może trwać więcej niż 25 minut. (25 minut to bez rozgrzewki i ochloniecia?)

Witam, odkąd pamiętam mam taki problem, że na mojej klatce piersiowej znajduje się dużo tłuszczu, przez co wyglądam, jakbym miał piersi jak u dziewczyny. Mam 1,78cm wzrostu i 73kg wagi. Ćwiczę ok. 5/6 razy w tygodniu na siłowni, a przez ostatni miesiąc po każdym treningu siłowym robię min. 40 minut cardio skakanki . Moje pytanie brzmi : czy to wystarczy aby pozbyć się tego tłuszczu? Czy może dołożyć jeszcze do tego pompki ? Czy skakanka jest dobrym treningiem cardio by się tego pozybyć?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Witam,

Jak w tytule moim problemem są mięśnie na nogach. Na początku myślałam, że jest to tłuszcz, który chciałam spalić poprzez dietę 1500 kcal i ćwiczenia- przede wszystkim cardio/ interwały ( hiit) i jazda na rowerze ( nie stacjonarnym), czasem siłowo, ale bez ciężarków. Wykonuję również tabatę, zazwyczaj wybieram burupees i robię przez 8 rund. Wybrałam się do dietetyka na pomiar składu ciała. Okazało się, że w nogach masa tłuszczowa mieści się poniżej pułapu, tzn. jakieś 1.8 kg na nogę. Nie chcę mieć jednak bardziej umięśnionych nóg : mięsień dwugłowy długi jest podkreślony, z boku też widać mięsień dwugłowy- zarysowanie. Chciałabym uzyskać szczuplejsze uda/ smuklejsze , bez dodatkowego nabijania mięśni. Segmental lean, czyli beztłusczowa masa ciała na nodze wynosi 6.5 kg. W najgrubszym miejscu uda ( pod pośladkiem) mam 52 cm. Zastanawiałam się na bieganiem. Jednak z drugiej strony bardzo lubię jeździć na rowerze , ale boję się o dalsze podkreślane mięśni. Zaznaczę, że na "diecie" 1500 kcal jestem od dłuższego czasu, raczej jest to moje przywyczajenie ale z okresami odstępstw w postaci świąt, sporadycznych weekendów. Waże 51 kg przy wzroście 165 cm. Będę wdzięczna za rady, co powinnam zrobić , żeby mięśnie stały się mniej widoczne, po prostu jak się ich trochę pozbyć.

Pozdrawiam, Gosia :)

Witam. Trenuje boks. Na brzuch jest mnóstwo ćwiczeń. Chciałbym się dowiedzieć ,które z nich są najlepsze dla fighterów ,żeby wzmacniać mięśnie brzucha pod sporty walki ? Czy może nie ma znaczenia jakie ćwiczenia na brzuch się wykonuje ?

Witam , Piszę bo chciałabym wyrobic Sobię mięśnie brzucha a ma na to tylko 2 miesiące i chciałabym wiedzieć jakie ćwiczenia i jaką diete stosować co jeść ile kalori i wszystko na ten temat
Pozdrawiam :)

Hej

Mam pytanie dotyczące łączenia ćwiczeń. Od 3 miesięcy zdrowo się odżywiam oraz ćwiczę 3x w tyg. Activ Walk (są to ćwiczenia na bezsilnikowej bierzni) - nastawione ewidentnie na spalenie tkanki tłuszczowej. Widze już pierwsze efekty w postacji straconych kilogramów, jednak nie tracę tyle ile bym chciała w upragnionych partiach ;). Zdaję sobię sprawę że takie ćwiczenia trzeba łączyć z ćwiczeniami na brzuch, pośladki, nogi itd... I tu się robi problem. Nie wiem jak to wszystko ze sobą połączyć. Chciałabym mieć jędre ciało, skórę. Kiedy mam ćwiczyć brzuch, kiedy pośladki, nogi? Czy po takich ćwiczeniach mam jeszcze chodzić na activ walk? Ile razy w tyg. powinnam ćwiczyć aby pozwolić mięśnią się zregenerować?
Jestem początkująca w tym wszystkim i nie wiem jak do tego wszystkiego się zabrać.

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź.
Pozdrawiam :)

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert
Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie