pytania

Witam, czy trening z użyciem własnego ciała oraz Hantli w domu ma sens na dłuższą metę..
Z ogromu informacji zawartych w sieci, mniej lub bardziej pomocnych oraz niektórych wysoce komercyjnie przereklamowanych cięzko wybrać właściwą drogę..

Czy taki trening miał by sens :
FBW A/B 3x w tyg

A
Przysiady z hantlami 3x
Wyciskanie hantli na klatkę (łączone) z rozpiętkami 3x
Martwy hantlami ( średnio to widzę- da się? )
Pompki na poręczach (krzesłach) 3x
Uginanie przedramion z hantlami (biceps) 3x
Łydki
Planki
Brzuch

B
Wykroki z hantlami 3x
Klasyczne pompki (np szeroko) 3x max
Wiosłowanie w opadzie hantlą 3x
Wyciskanie na barki hantlami (siedzac lub stojąć) 3x
Triceps hantlami 3x (lub pompki wasko)
Uginanie przedramion młotkowo 3x
Planki
Łydki
Brzuch

Czy moze bardziej coś na zasadzie treningu domatora lub split na podstawie treningu dla poczatkujących zapytaj trenera w domowych warunkach ..

Pomóżcie obrać właściwą drogę..
Pozdrawiam

28 czerwca 2015 18:20

Właśnie ułożyłem sobie plan treningowy który będę wykonywał w domu 3 razy w tygodniu, ale nie wiem czy jest on dobry.
Nogi : wykroki w przód (4 serie, max powtórzeń)
Plecy : podciąganie na drążku nachwytem (4 serie, max powtórzeń)
Klata : pompki na krzesłach (4 serie, max powtórzeń)
Biceps : podciąganie na drążku pod chwytem ( 2 serie, max powtórzeń)
Triceps : pompki w podporze tyłem (3 serie, max powtórzeń)
Brzuch : rowerek w leżeniu na plecach (3 serie, max powtórzeń)
Barki : wyciskanie stojąc na rękach (3 serie, max powtórzeń)
Moim celem jest uzyskanie siły i masy mięśniowej. Jakie odstępy robić pomiędzy seriami? Mam 15 lat i tylko 166cm wzrostu, więc chciałbym się dowiedzieć czy taki trening może mi zaburzyć wzrost. Jeśli trening jest źle ustawiony to proszę o poprawkę.

Gdyby Państwo mogli napisać jakieś skuteczne ćwiczenia ,które można zrobić w domu(od razu zaznaczam,że posiadam tylko hantle o bardzo malej wadze :( ) byłbym wdzięczny. :D

Dyżurny Ekspert Na pytanie odpowiedział trener Dyżurny Ekspert

Co moge wykonywać w domu jako trening cardio. Czy robienie przysiadów brzuszków pompek to trening cardio?

23 stycznia 2019 21:06

Jestem dość szczupłą osobą, ale mam ogromny problem z samoakceptacją swojego ciała przez mój wystający brzuch. Nie wiem co mam robić, ponieważ nie powinnam tracić na wadze (wzrost-170,waga-49).
Mam zacząć ćwiczyć? Jak tak to ile i co? A może dieta, tylko by zbytnio nie schudnąć.
Proszę o radę, bo to dla mnie na prawdę ważne.

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk

Witam
Od stycznia byłem na diecie. Schudłem 25kg. Aktualnie ważę 72kg przy 178cm i chciałbym w zasadzie nie schodzić z tej wagi. Zależałoby mi na przybraniu na masie mięśniowej i stąd mój post. Nie chcę nic zepsuć robiąc ćwiczenia nieprawidłowo. Tymbardziej, że ćwiczenia siłowe nie są moją mocną stroną - zdecydowanie wolę sporty kondycyjne. Aktualnie biegam 10km 3 razy w tygodniu. W pozostałe dni jeżdżę na rowerze (na tą chwilę rekreacyjnie, bez szaleństw, ok. 20km dziennie ze średnią 19-21kmh) oraz chodzę na spacery wieczorem. Miałem dosyć spory problem z tłuszczem na brzuchu więc dorzuciłem brzuszki (robię codziennie po ok. 100~150) oraz zrezygnowałem z piwa wieczorami. Jest jakby trochę lepiej ale i tak dalej mam dosyć sporo tłuszczu na brzuchu.
Teraz konkrety: Jakie ćwiczenia oraz w jakich ilościach powinienem robić aby przybrać na masę mięśniową? Próbowałem na własną rękę robić następujące ćwiczenia:
1. Pompki (nie jestem w stanie zrobić ich dużo, bo jak wspomniałem tego typu ćwiczenia nie są moją mocną stroną) - robię 3 serie po 10 powtórzeń. Pompki pełne - od samej góry, do samej ziemi z wyprostowanym ciałem.
2. W przerwach między seriami pompek robię brzuszki: 4 serie - a. 15powtórzeń, b.20 powtórzeń, c.25 powtórzeń, d. do oporu - na ogół ok 45~50 powtórzeń.
3.Zarówno przed jaki i po tych ćwiczeniach robię lżejsze[sztangielka 3,5kg]:
a. sztangielką 3 serie po 12 powtórzeń z wyprostowanej ręki do skrzywionej (takie standardowe ćwiczenie);
b. jedna seria - wyprostowana ręka wzdłuż tułowia i podnoszę ją ze sztangielką wyprostowaną do góry nad głowę w pozycji pionowej. Dłoń w pozycji naturalnej - czyli wzdłuż tułowia;
c. identyczne ćwiczenie z tą różnicą, że dłoń i ręka obrócone o 90 stopni (zewnętrzna część dłoni z przodu);
d. pajacyki czy nie wiem jak to nazwać (machanie rękoma, trochę podobne do wiosłowania) - 20 powtórzeń.
Robię to zawsze po jakimś wysiłku [np. po bieganiu] i jak mam siłę to późno wieczorem.
Starałem się robić codziennie, ale zauważyłem, że po pewnym czasie bolą mnie ręce.
Więc robię co drugi dzień. Czy taka koncepcja ćwiczeń jest do przyjęcia pod kątem przybierania na masie czy kompletnie nie w ten deseń? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i porady jak to dalej ciągnąć, żeby były efekty.

Pozdrawiam

30 września 2014 20:16

Witam,
jestem ciekawa co sądzicie o ćwiczeniach w domu wraz z wirtualnymi trenerami?
Ja osobiście bardzo lubię Mel B, i od jutra podejmuję "30 dniowe wyzwanie z Mel b"
Co sądzicie o takich treningach? Czy są dobrze ułożone? Polecacie czy odradzacie?

23 kwietnia 2016 17:15

Witam, mam 16 lat, ważą 70kg i mam 180cm wzrostu. Mam 6/7 treningów piłkarskich w tygodniu + mecz w weekend i 4 lekcje wf w tygodniu. Chciałbym trochę poprawić estetykę mięśni brzucha i klatki piersiowej. Prosiłbym o dobry zestaw ćwiczeń na te partie ciała. Nie mam żadnego sprzętu treningowego, hantli czy drążka. Czy trenując na własnym ciężarze jestem w stanie w jakimś stopniu zarysowac mięśnie na danych partiach ? Z góry dziękuję za pomoc !

Witam. Mam pytanie,jakie robić ćwiczenia w pokoju nie wykorzystując żadnego sprzętu? Proszę o jakiś plan czy coś

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk

Dzień dobry,

Mam do Was pytanie, bo jestem kompletnym amatorem w tej kwestii. Mianowicie mam 21 lat i od jakiegoś czasu pracuję na produkcji w systemie brygad... 3 zmiany. Dojezdzam do pracy rowerem, jakieś 30-40 minut drogi. Powiedzcie mi czy taką aktywność można uznać za pewną formę treningu cardio? Co powinienem robić by to nie wiem... "utrudnić"? Nie ukrywam, że szybki dojazd sprawia mi trudności i trochę męczy, więc tętno może jednak jest na odpowiednim poziomie.

Nie ukrywam, że brakuje mi czasu na siłownie... praca zajmuje mi sporą część dnia, a po godzinach na produkcji też nie mam siły by przyjść do domu i robić ciężkie treningi interwałowe albo jeszcze biegać. Mam własną skromną "siłownię" w domu i ćwiczę na wolnych ciężarach. Mam ławeczkę, hantle, drążek, sporo obciążenia i gumy.
Nie cierpię na jakąś nadwagę, ale mam lekki brzuszek i dość grube nogi, chciałbym to powiedzmy zrzucić w ciągu 1-3 miesięcy i zabrać się za cięższe treningi jak tylko skończę pracować (planuję do września, ale nie wiem czy dam radę się tak długo męczyć). Może jednak sama praca fizyczna i takie dojazdy + treningi siłowe w domu są wystarczające i powinienem teraz skupić się na dokładnym 100% zbilansowaniem diety? Szczerze to nie wyliczam kalorii, słodyczy i innych cukrów nie spożywam w nadmiarze, nie piję ... staram się jeść "zdrowo" i tego jedynie pilnuję.

Rafał Doroszuk Na pytanie odpowiedział trener Rafał Doroszuk
18 stycznia 2016 23:28

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że podczas podciągania nachwytem wykonuję dziwny ruch. Otóż staram się podciągać do pełnego wyprostu. Zauważyłem, że przy moim podciąganiu obie ręce nie wykonują równomiernego, płynnego ruchu. Gdy wiszę już na drążku i uniosę się ok. paru centymetrów nastepuje hmmm ten wlasnie dziwny ruch, otóż prawa ręką się jakby przełamuje a potem lewa i dopiero wtedy podciagam się do końca. Potrafie sie tak podciagnac okolo 11 razy. Nwm jak to dokładnie opisać ale w każdym razie nie jest to płynny ruch taki jaki powinien być. Co poradzicie ??
Z góry dzięki za pomoc ;)

Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Zamknij

Formularz kontaktowy

catpcha odśwież obrazek

Komunikat

Zaloguj się

lub

Zarejestruj się w serwisie

Załóż konto

Zasubskrybuj newsletter

odśwież obrazek

Odzyskaj hasło

Zarejestruj się w serwisie

lub

Zarejestruj się przez Facebooka

Rekomendujemy rejestrację w serwisie Zapytaj Trenera za pomocą usługi Facebook Connect zamiast tworzenia nowego konta. Jest to przede wszystkim szybsze rozwiązanie, ale pozwala również na korzystanie z wielu funkcji i udogodnień, które oferuje Facebook.

kliknij mnie